تحرکات ناتو خبر از وقوع جنگی جدید می دهد-راهبرد معاصر
واکنش روسیه به تصمیم آمریکا برای استقرار سامانه موشکی در آلمان سید حسن نصرالله: هدف غرب لطمه زدن به ارزش‌های مرتبط با جهاد، شهادت و مقاومت بود واکنش ایران به ادعای استفاده از تسلیحات تهران توسط یمن آمریکا تحریم‌هایی را علیه رژیم صهیونیستی اعمال کرد طعنه رهبر انصارالله به فرار ناو آمریکایی: شما از شیر غران، گریخته‌اید، نه یک موش! نتانیاهو: هر توافقی باید به اسرائیل اجازه دهد به جنگ بازگردد موافقتنامه جامع همکاری ایران و روسیه بزودی امضا می‌شود استقرار سفیر جمهوری آذربایجان در تهران در آینده نزدیک حماس: تاکنون هیچ خبر جدیدی درباره مذاکرات به ما داده نشده است سرنگونی پهپاد رژیم صهیونیستی در شمال نوار غزه قالیباف و پوتین دیدار کردند سرویس اطلاعات خارجی روسیه: واشنگتن به دنبال جایگزین برای زلنسکی است وضعیت زندانیان ایرانی محور گفت‌وگوی سفیر ایران و معاون وزیر دادگستری ترکیه واکنش کرملین به بیانیه پایانی نشست ناتو قرارداد یک میلیارد دلاری مراکش با رژیم صهیونیستی در بحبوحه جنگ در غزه

تحرکات ناتو خبر از وقوع جنگی جدید می دهد

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح روسیه با اشاره به افزایش بودجه نظامی ناتو و تشدید مانورهای آن در بالتیک، لهستان و دریای سیاه و تهدید خواندن مدام روسیه از سوی این سازمان؛ از آمادگی ناتو برای آغاز جنگی جدید خبر داده است.
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۱ - ۲۷ آذر ۱۳۹۸ - 2019 December 18
کد خبر: ۳۱۲۱۰

به گزارش راهبرد معاصر؛ با فروپاشی بلوک شرق در ابتدای دهه نود قرن پیشین، شماری از کارشناسان از اتمام کارکرد سازمان پیمان آتلانیک شمالی موسوم به ناتو سخن به میان می اوردند. با این حال و با قدرت گیری وسیع روسیه در خلال ابتدای هزاره سوم و برنامه های بلندپروازانه آمریکا جهت استیلا بر جهان، این سازمان نظامی به حیات خویش ادامه داد.

 

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح روسیه در جدیدترین اظهار نظر خود پیرامون تحرکات اخیر ناتو، معتقد است: رزمایش‌های پی در پی ناتو حکایت از آن دارد که این سازمان برای جنگی بزرگ خود را آماده می‌کند.

 

والری گراسیموف در دیدار با وابستگان نظامی خارجی در روسیه با بیان این مطلب افزود: در اسناد ناتو روسیه به عنوان دشمن معرفی شده است و در اجلاس اخیر ناتو در لندن نیز به افزایش نیروهای ناتو در جناح شرقی (مناطق همجوار روسیه) اشاره شد.

 

به گفته رئیس ستاد کل نیروهای مسلح روسیه، اعضای ناتو از سال ۲۰۱۶ بودجه نظامی خود را در مجموع ۱۳۰ میلیارد دلار افزایش دادند و پیش بینی شده است که این رقم تا سال ۲۰۲۴ به ۴۰۰ میلیارد دلار افزایش یابد.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت که استقرار اجرای پدافند موشکی آمریکا در اروپا ادامه دارد و در کشورهای بالتیک و لهستان و دریای سیاه و بالتیک هم تحرکات ناتو افزایش یافته است و این پیمان رزمایش‌های بیشتری برگزار می‌کند.

 

گراسیموف در ادامه سخنان خود گفت: نیاز به ادامه گفت وگوها میان روسیه و ناتو برای کاهش ریسک وقوع حوادث نظامی وجود دارد.

 

وی تصریح کرد که در شرایطی که تحرکات ناتو افزایش می یابد کشورهای غربی غالبا از موضوع تهدید نظامی روسیه سخن می گویند.

 

وی افزود: هر گونه اقدام روسیه برای تامین امنیت خود و اقدامات برنامه ریزی شده برای تقویت ارتش و ناوگان آن به عنوان تهدید برای صلح قلمداد می شود.

 

گراسیموف گفت: اقدامات ناتو تنش ها را افزایش و سطح امنیت را در خطوط حائل با روسیه کاهش می دهدوی بر ضرورت از سرگیری همکاریهای روسیه و ناتو برای کاهش تنش ها و حل مسائل انباشته شده تاکید کرد.

 

دبیر شورای امنیت ملی روسیه: آمریکا دست‌اندرکار انتقال داعش به افغانستان است

 

«نیکلای پاتروشف» دبیر شورای امنیت ملی فدراسیون روسیه صبح امروز چهارشنبه در دومین کنفرانس گفت‌وگوی امنیت منطقه‌ای در تهران با تشریح اقدامات گسترده و نگران‌کننده گروه‌های تروریستی در مناطق مختلف افغانستان گفت: شواهد زیادی وجود دارد که ایالات متحده آمریکا دست‌اندرکار انتقال و پشتیبانی نیروهای داعش به افغانستان است.

 

وی ادامه داد: بر اساس آخرین برآوردهای انجام شده، بین ۲۵۰۰ تا چهار هزار نیروی داعشی در افغانستان حضور دارند.

 

دبیر شورای امنیت ملی روسیه افزایش تولید مواد مخدر در افغانستان را یکی از منابع مهم تامین مالی تروریسم در منطقه ذکر کرد و اظهار داشت: سالانه حدود ۶۰۰ میلیون دلار از محل تولید و فروش مواد مخدر در اختیار جریان تروریسم در منطقه قرار می‌گیرد.

 

پاتروشف با اشاره به سابقه حضور آمریکا در افغانستان تصریح کرد: پس از نزدیک به ۱۸ سال حضور نظامی آمریکا در افغانستان بی‌ثباتی و ناامنی در این کشور افزایش یافته و روند خون‌ریزی و کشته شدن مستمر مردم بی‌گناه این کشور همچنان ادامه دارد.

 

وی افزود: آمریکا برنامه مشخصی برای خروج از افغانستان نداشته و به نظر می‌رسد اختلاف‌نظرهای موجود در هیات حاکمه این کشور موجب سردرگمی در این خصوص شده است.

 

دبیر شورای امنیت ملی روسیه گفت‌وگوهای آمریکا و طالبان را مسیری انحرافی و فاقد اثرگذاری موثر دانست و خاطرنشان کرد: باید گفت‌وگوهای بدون واسطه میان طالبان و دولت قانونی افغانستان برای دستیابی به راه حل ملی برای برون‌رفت از شرایط غیر قابل قبول فعلی آغاز شود.

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار