دلیل نزول بلا و بازداشتن رحمت الهی از زبان آیت‌الله جوادی آملی ایران و عربستان درباره حج توافق کردند بیوگرافی همایون ارشادی/ از معماری ایتالیا تا نقش‌های ماندگار سینمای ایران + علت فوت جزئیات اکران فیلم پرهیجان صددام + فیلم و عکس  بیوگرافی نرگس محمدی/ زندگی شخصی و داستان ازدواج با علی اوجی اطلاعات تازه وکیل پژمان جمشیدی درباره جزئیات پرونده جنجالی؛ تجاوزی صورت نگرفته پژمان جمشیدی چقدر برای آزادی‌اش وثیقه گذاشته است؟ نظر رهبر معظم انقلاب درباره برگشتن از قصد اقامت ده روز جمشید شمیرانی درگذشت ناصر آراسته، نقاش درگذشت آغاز ثبت‌نام جدید عتبات از هفته آینده؛ قیمت‌ها ثابت ماند؟ داریوش ارجمند خادم مسجد جمکران شد بازدید از موزه‌ها برای این افراد رایگان شد + تاریخ بازدید طرفداران سریال پایتخت بخوانند/ پایتخت ۸ چگونه ساخته می‌شود؟ / جزئیات سریال‌های جدید ۱۴۰۴ جزییات تازه از تاریخ پخش فصل ۲ سریال وحشی؛ بازیگر جدید فصل دوم وحشی کیست؟

سلبریتی خلاق ملی

نطق ۲ دقیقه‌ای و آتشین عادل فردوسی پور در شامگاه سه شنبه ۲۱ اسفند ۹۷ نشانه‌ای از چوب حراج بر سرمایه اجتماعی در رسانه ملی و خبر از وداعی تلخ از شبکه سوم سیما می‌داد.
تاریخ انتشار: ۲۰:۵۱ - ۲۹ آذر ۱۳۹۸ - 2019 December 20
کد خبر: ۳۱۳۸۴

به گزارش راهبرد معاصر؛ فردوسی پور هنگام دریافت دو جایزه مهم جشن اختتامیه جشنواره تلویزیونی جام‌جم سکوت خود را شکست و بغض فروخورده را گشود و از بی مهری مدیر این شبکه و سخت‌ترین سال کاری سخن به میان آورد.



عادل فردوسی پور سلبریتی خلاق ملی و به تنهایی یک رسانه است. هنرمندی که در دوران فعالیت رسانه‌ای در شبکه سوم سیما حرفه‌ای ظاهر شد و خوش درخشید. تسلط بر دانش رسانه‌ای و مهارت مجری گری، گزارشگری، کارگردانی، تهیه‌کنندگی و نویسندگی از او ستاره‌ای کم‌نظیر در آسمان رسانه ملی ساخته است.



چهره‌ای که با هنرمندی خود و همکاری تیم کاری در برنامه ۹۰ توانست تا پاسی از نیمه شب میلیون‌ها مخاطب را پای جعبه جادویی تلویزیون زمین‌گیر و مجذوب برنامه کرده و از کوچ آن‌ها به رسانه‌های برون مرزی جلوگیری کند.



با گذشت ۹ ماه از اون خاطره تلخ و شیرین، این ستاره درخشان آسمان رسانه ملی حالا رویش دوباره‌ای یافته و هنرنمایی را با کنشگری در فضای رسانه‌های جدید و با ارایه ویژه برنامه خوش ساخت کلاسیکو در شبانگاه یکشنبه ۲۴ آذر ۹۸ آغازیدن کرده است.



عادل فردوسی پور با کارگردانی این برنامه ۸۷ دقیقه‌ای و با حضور ستارگانی همچون علی دایی، وریا غفوری و امیرمهدی ژوله و تیم کاری‌اش خوش درخشید و حرفه‌ای ظاهر شد. حضور چنین چهره‌هایی نمادی از اعتراض به بی‌مهری صداوسیما و چوب حراج این سازمان بر سرمایه‌های اجتماعی هست.



ویژه برنامه کلاسیکو با استقبال گرم کاربران مواجه شد بطوری که بیش از ۱ میلیون هشتصد هزار کاربر در ۲۴ ساعت اول از این برنامه و از طریق اپلیکیشن‌های اینترنتی مانند فیلیمو، نماوا و کافه بازار به رایگان دیدن کرده‌اند که رکورد جدید بیشترین بازدید در بین محتوای منتشر شده در شبکه نمایش خانگی را با فاصله زیادی شکسته است.


تولید و پخش چنین برنامه‌هایی کوچ مخاطبان از رسانه ملی به رسانه‌های اجتماعی را سرعت بخشیده و البته با از دست رفتن سرمایه اجتماعی، دریچه بی‌اعتمادی بطور روزافزون بیش از هر دریچه دیگری بر روی این سازمان گشوده خواهد شد.



استمرار و موفقیت گسترده چنین برنامه‌هایی منوط به پهنای باند زیاد اینترنت و پخش رایگان آنهاست. گذشت زمان مشخص می‌کند که چنین برنامه‌ای قادر به ارایه رایگان از طریق اپلیکیشن‌های اینترنتی و تامین هزینه‌های خود از طریق آگهی و سایر منابع درآمدی خواهد شد.

 

منبع: فرارو

ارسال نظر
پرطرفدارترین اخبار
آخرین اخبار