دهمین جشنواره مردمی عمار افتتاح شد-راهبرد معاصر

دهمین جشنواره مردمی عمار افتتاح شد

دهمین جشنواره مردمی فیلم عمار با حضور مردم، هنرمندان و خانواده‌ای شهدا در حوزه هنری افتتاح شد و بخش مسابقه افتتاحیه برگزیدگان خود را شناخت. همچنین جایزه ویژه یعنی «دستکش ننه عصمت» به میلاد گودرزی خبرنگار افشاگر فساد اهدا شد.
تاریخ انتشار: ۲۱:۳۲ - ۱۱ دی ۱۳۹۸ - 2020 January 01
کد خبر: ۳۲۳۹۰

به گزارش راهبرد معاصر؛ آیین گشایش دهمین جشنواره مردمی فیلم عمار عصر امروز و از ساعت ۱۸:۳۰ در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار شد.

 

در ابتدای این مراسم و پس از قرائت قرآن کریم توسط فرزند شهید مدافع حرم سیدیاسین رضوی، کلیپی با موضوع افتتاح جشنواره مردمی عمار پخش شد.

 

سپس مجری مراسم روی صحنه آمد و گفت: جشنواره عمار اولین دوره خود را با ۱۹ فیلم شروع کرد اما امسال بیش از ۲۶۰۰ اثر در دهمین دوره جشنواره شرکت کرده‌اند. فیلم‌های این دوره از فردا به مدت هشت روز ساعت ۱۴ تا ۲۲ در سینما فلسطین به نمایش در می‌آید.

 

در ادامه، با حضور داوران و پدر و مادر شهید محمد جنتی (فرمانده زینبیون مشهور به حاج حیدر) و علی جعفری، جوایز بخش نماهنگ این بخش تقدیم شد و دو لوح افتخار به کارگردانان «میریم بالاتر» و «دختر آسمان» تعلق گرفت. فانوس‌های این بخش به «بیا پایین» اثر احمد ذوالفقاری و «خوشا به حالت ای روستایی» اثر اسماعیل معنوی تعلق گرفت.

 

در بخش برنامه‌های تلویزیونی (گزارش خبری) لوح افتخار به اثر «ننه گلی» تعلق گرفت. سوژه گزارش هم که به تنهایی در یک روستا در قم آبادانی ایجاد کرده است، در سالن حضور داشت و مورد تجلیل قرار گرفت. لوح افتخار دوم به اثر «تجارت مرگ» اهدا شد. فانوس این بخش به گزارش «خام فروشی سنگ نعدن در چین» اهدا شد.

 

«بر فراز دانش» و «یمن» در بخش مستند تلویزیونی لوح افتخار دریافت کردند.

 

در بخش برنامه تلویزیونی، ضمن تقدیر از برنامه «میدون»، اثر «سرچشمه» لوح تقدیر دریافت کرد و فانوس این بخش به «مدیرمسئول» اهدا شد.

 

در بخش برنامه اینترنتی تلویزیونی هم لوح افتخار به «کبریت» و فانوس به «شهرداد» ساخته میلاد گودرزی اهدا شد.

 

قاضی رسول احمدزاده (قاضی عدالتخواه دهه هفتادی و اکران کننده عمار در دوران دانشجویی) با تشویق ممتد حاضران روی صحنه حاضر شد و در سخنانی گفت: قضات معمولا مقابل دوربین قرار نمی‌گیرند چون تبعات دارد اما من از ابتدای مسئولیت خود اعتقاد داشتم مبارزه با فساد باید مردمی باشد و نتایج آن رسانه‌ای شود.

 

مادر شهید مدافع حرم مهدی نوروزی (مشهور به شیر سامرا) و از عاملان دستگیری ب. ز دیگر مهمانی بود که روی صحنه حاضر شد و در سخنانی کوتاه گفت: مهدی از کودکی نترس، شجاع و سخاوتمند بود. شدیدا انقلابی و ولایتی بود، به عمل و نه حرف و روزی چند بار برای رهبری گریه می‌کرد.

 

سومین مهمان دعوت شده روی صحنه، میلاد گودرزی خبرنگار و گزارشگر افشاکننده فساد بود که جایزه ویژه جشنواره عمار یعنی «دستکش ننه عصمت» را از سوی مادر شهید و قاضی جوان دریافت کرد. وی پس از دریافت این جایزه در سخنانی گفت: جامعه‌ای که خیلی سیرها و خیلی گرسنه‌ها باشند، به قول شهید بهشتی چندان اسلامی نیست. وقتی این دستکش به کسی اهدا می‌شود که سعی می‌کند صدای ناعدالتی های اجتماعی باشد، یعنی یک عزمی برای مبارزه با فساد در ما به وجود آمده است.

 

«ننه عصمت» پیرزنی یزدی است که در زمان دفاع مقدس برای رزمندگان دستکش می‌بافت. او پس از جنگ هم برای سربازان مرزی این خدمت خالصانه را ادامه داد. اکنون دستکش ننه عصمت جایزه‌ای معنوی و ارزشمند است که هر سال به یک برگزیده اهدا می‌شود و به مدت یک سال در اختیار او قرار می‌گیرد.

 

سپس گروه هم‌آوایی موعود از شهرستان دلیجان قطعه‌ای را اجرا کرد.

 

منبع:فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار