کاهش ساعت طرح ترافیک تهران از شنبه برای کرونا-راهبرد معاصر
تغییر طرح ترافیک 98

کاهش ساعت طرح ترافیک تهران از شنبه برای کرونا

ساعت طرح ترافیک تهران برای کنترل شیوع ویروس کرونا در پایتخت به مدت یک هفته 2 ساعت و نیم کاهش یافت.
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۸ - ۰۸ اسفند ۱۳۹۸ - 2020 February 27
کد خبر: ۳۷۰۲۳

به گزارش راهبرد معاصر، کاهش ساعت طرح ترافیک تهران برای مقابله با ویروس کرونا به مدت یک هفته به صورت موقت اجرا می شود و زمان طرح ترافیک دو ساعت و نیم کاهش می یابد. در این راستا عمار سعیدیان مدیر واحد ساماندهی محدوده‌ها و طرح‌های ترافیکی شهرداری تهران گفته که این تصمیم فعلا برای مدت 7 روز اجرا می شود و برای پس از آن تصمیم گیری خواهد شد که آیا ساعات طرح ترافیک به حالت قبل بازمی گردد یا تا عید به همین شیوه ادامه می یابد. در واقع وضعیت کنترل بیماری کرونا تعیین کننده این تصمیم خواهد بود.


تغییر ساعت طرح ترافیک تهران برای یک هفته

بر این اساس ساعت طرح ترافیک تهران از روز شنبه 10 اسفند 98 از ساعت 8 صبح الی 17 عصر خواهد بود و فعلا محدودیت طرح ترافیک به مدت یک هفته و تا تاریخ 16 اسفند 98 ادامه خواهد داشت. برای پنجشنبه نیز ساعت طرح از 8 صبح تا 13 خواهد بود.
علت این تصمیم شهرداری تهران شیوع بیماری کرونا در پایتخت و اقدامات پیش بینی شده برای کنترل آن است. استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی مثل مترو و اتوبوس و تاکسی یکی از شیوه های انتشار بیشتر ویروس کرونا است و با توجه به میزان ماندگاری بالای ویروس کرونا احتمال ابتلای افراد بیشتر از طریق حمل و نقل عمومی وجود دارد.


لذا با کاهش ساعت طرح ترافیک تهران افراد امکان بیشتری برای استفاده از وسایل نقلیه شخصی دارند. خصوصا کارمندهای دولتی و بخش خصوصی که با توجه به تعطیلی مدارس عمده ترددهای شهری را به خود اختصاص می دهند.

 

ساعت طرح ترافیک تهران


تغییر محدوده طرح ترافیک داریم؟

در ابلاغیه جدید شهرداری تغییری در محدوده طرح ترافیک و محدوده کنترل آلودگی هوا ایجاد نشده و همان مناطق قبلی شامل طرح می شوند.


محدوده طرح ترافیک تهران به این شکل است:

محدوده طرح ترافیک از شمال به خیابان مطهری، از جنوب به خیابان شوش، از غرب به خیابان کارگر و از سمت شرق به خیابان‌های شریعتی و ۱۷ شهریور است و از سوی دیگر طرح کنترل آلودگی هوا نیز از شمال به بزرگراه همت، از شرق به بزرگراه امام علی(ع)، از جنوب به بزرگراه بعثت و از غرب به بزرگراه‌های نواب و چمران محدود می شود.

 

تغییر ساعت طرح ترافیک تهران


ساعت طرح ترافیک اصلی تهران در حالت قبل

طی هفته های گذشته ساعت طرح ترافیک از 6:30 صبح الی 18 عصر بود و پیش از آن که روزها طولانی تر بودند تا ساعت 19 ادامه داشت و پیش بینی می شود پس از عید نوروز با کنترل ویروس کرونا و بلند شدن روزها ساعت طرح ترافیک ترهان 99 همانند گذشته از 6:30 صبح الی 19 عصر ابلاغ شود.


خرید طرح ترافیک تهران

با وجود کاهش طرح ترافیک تهران ممکن است برخی برای تردد به محدوده طرح ترافیک در ساعات طرح نیاز به خرید طرح ترافیک داشته باشند. توجه داشته باشید با توجه به پایان سال 98 افراد می توانند از سهمیه 20 روزه خود برای ورود به محدوده آلودگی هوا استفاده کنند اما اگر قصد ورود به طرح اصلی را دارند لازم است قبل از ورود در سایت تهران من my.tehran.ir ثبت نام کنند و حساب خود را شارژ کنند تا مشمول جریمه نشوند.

 

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار