لغو مجازات شلاق در عربستان سعودی-راهبرد معاصر
واکنش روسیه به تصمیم آمریکا برای استقرار سامانه موشکی در آلمان سید حسن نصرالله: هدف غرب لطمه زدن به ارزش‌های مرتبط با جهاد، شهادت و مقاومت بود واکنش ایران به ادعای استفاده از تسلیحات تهران توسط یمن آمریکا تحریم‌هایی را علیه رژیم صهیونیستی اعمال کرد طعنه رهبر انصارالله به فرار ناو آمریکایی: شما از شیر غران، گریخته‌اید، نه یک موش! نتانیاهو: هر توافقی باید به اسرائیل اجازه دهد به جنگ بازگردد موافقتنامه جامع همکاری ایران و روسیه بزودی امضا می‌شود استقرار سفیر جمهوری آذربایجان در تهران در آینده نزدیک حماس: تاکنون هیچ خبر جدیدی درباره مذاکرات به ما داده نشده است سرنگونی پهپاد رژیم صهیونیستی در شمال نوار غزه قالیباف و پوتین دیدار کردند سرویس اطلاعات خارجی روسیه: واشنگتن به دنبال جایگزین برای زلنسکی است وضعیت زندانیان ایرانی محور گفت‌وگوی سفیر ایران و معاون وزیر دادگستری ترکیه واکنش کرملین به بیانیه پایانی نشست ناتو قرارداد یک میلیارد دلاری مراکش با رژیم صهیونیستی در بحبوحه جنگ در غزه

لغو مجازات شلاق در عربستان سعودی

بسیاری از ناظران معتقدند عربستان با توجه به جرم و جنایت هایش در یمن و برخورد وحشیانه و غیرانسانی با زندانیان به ویژه زندانیان و مخالفان سیاسی و نادیده گرفتن حقوق اقلیت شیعه در این کشور در میان کشور‌های منطقه سیاه‌ترین و قطورترین پرونده نقض حقوق بشر را به خود اختصاص داده است.
تاریخ انتشار: ۲۰:۳۸ - ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - 2020 April 24
کد خبر: ۴۱۲۱۵

به گزارش راهبرد معاصر، روزنامه سعودی «عکاظ» گزارش داد، مقام‌های بلندپایه این کشور به دادستان کل سعودی دستور دادند تا صدور حکم شلاق در مجازات‌های تعزیری لغو و به مجازات‌های دیگر اکتفا شود.

 

 مقام‌های بلندپایه این کشور به دادستان کل سعودی دستور دادند تا صدور حکم شلاق در مجازات‌های تعزیری لغو و به مجازات‌های دیگر اکتفا شود.

 

عکاظ به نقل از منابع آگاه توضیح داد: دادگاه‌ها موظف هستند این اصل را به اجرا درآورند و در هر شرایطی از آن سرپیچی نکنند.

 

بر اساس این حکم دادگاه‌ها موظف هستند بر پایه اوامر صادر شده در این خصوص از سوی دربار پادشاهی سعودی، در مجازات‌های تعزیری به زندان یا دریافت غرامت مالی یا هر دو با هم و یا مجازات‌های جایگزین بسنده کنند.

 

عکاظ افزود: مجازات تعزیری شامل جرم و جنایاتی می‌شود که در مورد آن‌ها هیچ گونه مجازات یا کفاره خاصی تعریف نشده است.

 

این در حالی است که بسیاری از ناظران معتقدند عربستان با توجه به جرم و جنایت هایش در یمن و برخورد وحشیانه و غیرانسانی با زندانیان به ویژه زندانیان و مخالفان سیاسی و نادیده گرفتن حقوق اقلیت شیعه در این کشور در میان کشور‌های منطقه سیاه‌ترین و قطورترین پرونده نقض حقوق بشر را به خود اختصاص داده است.

 

در همین رابطه رسانه‌های بین المللی امروز (جمعه) از مرگ «عبدالله الحامد» فعال حقوق بشر سعودی و از چهره‌های مخالف دولت این کشور در اثر سهل انگاری پزشکی در یکی از زندان‌های عربستان سعودی خبر دادند.

منبع: ایرنا

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده