ابلاغ شیوه نامه اجرایی رتبه بندی معلمان / در حقوق و مزایای معلمین چه تغییری رخ خواهد داد؟-راهبرد معاصر
انتقاد پلیس از خاموشی چراغ‌های راهنمایی و رانندگی: قرار بود برق چراغ‌های ۳۰ تقاطع قطع نشود، اما خبری نشد وضعیت آب و هوا، امروز ۲ آذر ۱۴۰۳ / آغاز بارش‌ها از دوشنبه با ورود سامانه جدید تاریخ برگزاری کنکور مشخص شد: نوبت اول؛ ۱۱ و ۱۲ اردیبهشت، نوبت دوم؛ ۵ و ۶ تیر وزیر علوم: در این چند سال اخیر، ۲۵ درصد از اساتید مهاجرت کرده‌اند؛ این عدد نگران کننده‌ای است کشف محموله‌های بزرگ موادمخدر صنعتی در مرز‌های ایران و افغانستان پرونده سهمیه‌های کنکور در مسیر اصلاح/ اختصاص سهمیه به مدارس دولتی و دهک‌های پایین پلیس راه: آزادراه تهران - شمال بازگشایی شد | جاده چالوس همچنان بسته است هواشناسی: وزش باد شدید، کیفیت هوای تهران را بهبود می‌بخشد متلاشی شدن باند ۶ نفره گروگان‌گیر / رهایی گروگان اتفاق هولناک در بیمارستان؛ به جای پای راست، پای چپ را قطع کردند سرپرست پلیس راه مازندران: مسدودیت کندوان تا روز شنبه ادامه دارد انجام ۱۵۰۰ عمل جراحی برای مجروحان حادثه انفجار پیجرهای لبنان در ایران صدور کیفرخواست برای مدیر عامل معدن زمستان یورت تداوم بارش در ارتفاعات کشور آدرس سامانه ثبت معاملات اموال غیرمنقول

ابلاغ شیوه نامه اجرایی رتبه بندی معلمان / در حقوق و مزایای معلمین چه تغییری رخ خواهد داد؟

با امضای وزیر آموزش‌وپرورش شیوه‌نامه اجرایی رتبه‌بندی معلمان ابلاغ شد.
تاریخ انتشار: ۲۳:۴۲ - ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - 2020 June 08
کد خبر: ۴۵۱۳۲

به گزارش راهبرد معاصر، در این شیوه‌نامه معلمان ارتقاء به رتبه‌های۴،۳،۲،۱ و ۵ با رعایت ضوابط و مقررات مورد عمل و کسب شرایط معلمی را احراز می‌کنند و می‌توانند از یکم فروردین ۹۹ از فوق‌العاده ویژه موضوع‌بند ۱۰ ماده ۶۸ قانون مدیریت خدمات به شرح جدول زیر بهره‌مند شوند:

 

شیوه‌نامه اجرایی رتبه‌بندی معلمان ابلاغ شد

 

شایان‌ذکر است؛ کارکنانی که به استناد مصوبه شورای انقلاب در مشاغل اداری ادارات آموزش‌وپرورش اشتغال دارند، در صورت انتقال و اشتغال تمام‌وقت در واحدهای آموزشی می‌توانند از مزایای این بخشنامه بهره‌مند شود. فوق‌العاده مذکور به دبیران و هنرآموزانی که با ۳۰ ساعت تدریس موظف هفتگی به خدمت اشتغال دارند نیز علاوه بر ۱۷،۵ درصد، تعلق خواهد گرفت.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، در این شیوه‌نامه آمده است: به‌منظور ایجاد انگیزه برای معلمانی که براساس ضوابط و مقررات مربوط، آخرین طبقه و رتبه شغلی را اخذ نموده یا می‌نمایند، به ازای هرسال سابقه تجربی که بعد از تاریخ لازم الاجراشدن این تصویب‌نامه ۱/۱/۹۹ کسب می‌کنند، مشروط بر اینکه امتیاز ارزیابی عملکرد سالانه آنان نیز کم‌تر از۹۰ درصد نباشد، مشمولان شاغل دوره ابتدایی و متوسطه به ترتیب از افزایش حقوق معادل ۱۰۰(مقطع ابتدایی) و۵۰ امتیاز (مقطع متوسطه) ضربدر ضریب ریالی سالانه برخوردار می‌شوند.

*رتبه‌بندی: فرآیند تعیین رتبه‌های پنج­گانه معلمان براساس سنجش نظام‌مند صلاحیت‌ها و عملکرد آنان

سنجش صلاحیت معلمان بر اساس شاخص‌های زیر انجام می‌شود:

- شایستگی‌های عمومی شامل شرایط عمومی استخدام براساس مقررات استخدامی مورد عمل

- شایستگی‌های تخصصی شامل رشته، مدرک تحصیلی، دانش موضوعی مرتبط با محتوای تخصصی دروس آموزشی و امور تربیتی، روش‌ها و فنون تدریس و هدایت و نظارت آن

- شایستگی‌های حرفه‌ای شامل اخلاق حرفه‌ای، توانایی‌ها و مهارت‌های آموزشی، پرورشی و پژوهشی (کاربردی و مسئله محور) بر اساس آزمون‌های الکترونیکی

مشمولان طرح طبقه‌بندی مشاغل معلمان شامل آموزگار، دبیر، هنرآموز، مربی امور تربیتی، مشاوره واحد آموزشی، مراقب سلامت، مدیر و معاون واحدهای آموزشی و تربیتی هستند.

مشمولان در صورت کسب صلاحیت‌ها و داشتن شرایط زیر برابر تبصره (۱) ماده ۶۵ ماده ۶۶ و بند ۵ ماده ۶۸ قانون مدیریت خدمات کشوری، می‌توانند به رتبه بالاتر ارتقا یابند و از مزایای جدول افزایش امتیازات موضوع مواد ۶ و ۷ این تصویب‌نامه و تبصره آن برخوردار شوند.

۱-رتبه (۱)

الف: داشتن حداقل ۲ سال تجربه

ب: گذراندن ۱۲۰ ساعت دوره آموزشی ضمن خدمت و تخصصی

پ: کسب میانگین امتیاز ارزیابی عملکرد به میزان حداقل ۷۵ درصد در طول ۲ سال منتهی به نتایج ارزیابی امتیاز هرسال نباید کمتر از ۷۰ باشد.

ت- کسب حداقل ۶۰ درصد امتیازات شاخص‌های صلاحیت‌های معلمی "امتیاز هر یک از صلاحیت‌های عمومی، تخصصی و حرفه‌ای نباید کمتر از ۵۰ درصد باشد."

۲- رتبه (۲)

الف- داشتن حداقل ۶ سال تجربه

ب- حداقل ۴ سال توقف در رتبه (۱)

پ- گذراندن ۱۸۰ ساعت دوره آموزشی ضمن خدمت و تخصصی در طول دوره علاوه بر دوره‌های آموزشی مربوط به رتبه(۱)

ت-کسب میانگین امتیاز ارزیابی عملکرد به میزان حداقل ۸۰ درصد در طول ۳ سال متوالی منتهی به رتبه‌ بعدی "امتیاز هرسال نباید کمتر از ۷۵ درصد باشد."

ث-کسب حداقل ۶۵ درصد امتیازات شاخص‌های صلاحیت‌های معلمی "امتیاز هر یک از صلاحیت‌های عمومی، تخصصی و حرفه‌ای نباید کمتر از ۵۵ درصد باشد."

رتبه(۳)

الف-داشتن حداقل ۱۲ سال تجربه و حداقل ۳ سال توقف در رتبه (۲)

ب-گذراندن ۱۵۰ ساعت دوره آموزشی ضمن خدمت و تخصصی در طول دوره بین دو رتبه

پ-کسب میانگین امتیاز ارزیابی عملکرد به میزان حداقل ۸۵ درصد در طول دوره بین دو رتبه، امتیاز هرسال نباید کمتر از ۸۰ باشد.

ت-کسب حداقل هفتاد درصد از امتیازات شاخص‌های صلاحیت‌های معلمی، امتیاز هریک از صلاحیت‌های عمومی، تخصصی و حرفه‌ای نباید کمتر از ۶۵ درصد باشد.

۴-رتبه (۴)

الف-داشتن حداقل ۱۸ سال تجربه و حداقل ۳ سال توقف در رتبه (۳)

ب-گذراندن ۱۲۰ ساعت دوره آموزشی ضمن خدمت و تخصصی در طول دوره بین دو رتبه.

پ-کسب میانگین امتیاز ارزیابی عملکرد به میزان حداقل ۹۰ درصد در طول دوره بین دو رتبه "امتیاز هرسال نباید کمتر از ۸۵ باشد."

ت-کسب حداقل ۷۵ درصد امتیازات شاخص‌های صلاحیت‌های معلمی "امتیاز هر یک از صلاحیت‌های عمومی، تخصصی و حرفه‌ای نباید کمتر از ۷۰ درصد باشد."

۵-رتبه (۵)

الف-داشتن حداقل ۲۴ سال تجربه و حداقل ۳ سال توقف در رتبه (۴)

ب-گذراندن ۱۰۰ ساعت دوره آموزشی ضمن خدمت و تخصصی در طول دوره بین دو رتبه.

پ-کسب میانگین امتیاز ارزیابی عملکرد به میزان حداقل ۹۰ درصد در طول دوره بین دو رتبه "امتیاز هرسال نباید کمتر از ۸۰ باشد."

ت-کسب حداقل ۸۵ درصد از امتیازات شاخص‌های صلاحیت‌های معلمی "امتیاز هر یک از صلاحیت‌های عمومی، تخصصی و حرفه‌ای نباید کمتر از ۸۰ درصد باشد.

 

منبع: تابناک

مطالب مرتبط
ارسال نظر
آخرین اخبار