جزئیات قرعه‌کشی فروش خودرو‌های وارداتی/ ثبت درخواست ۹۵ هزار نفر برای ۱۰ هزار خودرو قیمت انواع برنج در میادین و بازار‌های میوه و تره بار اعلام شد پیش بینی قیمت طلا و سکه فردا یکشنبه ۱۹ مرداد ۱۴۰۴ معتمدیان: تبعیض منطقه‌ای در قطعی برق وجود ندارد / افزایش ساعات قطعی برق خارج از برنامه به علت فشار به شبکه برق است ازسرگیری پرواز‌های منظم باکو–تهران از اول سپتامبر رئیس کمیسیون عمران مجلس: خط انتقال آب طالقان مهرماه به تهران و البرز می‌رسد پیش‌بینی قیمت طلا و سکه فردا پنجشنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۴ / بازار طلا همچنان تحت تاثیر دلار طرح جدید فروش اقساطی خودرو ریسپکت مرداد ۱۴۰۴ + شرایط فروش قرعه کشی ایران خودرو آغاز شد + آمار تالار شیشه‌ای قرمز شد/ یازدهمین افت پیاپی بازار سرمایه طلای بورسی از مالیات بر عایدی سرمایه معاف شد وزیر راه: کاهش تراز آب خزر معیشت ساحل‌نشینان و کشتیرانی را تهدید می‌کند مدیرکل صمت استان تهران: امسال سال سختی برای بخش صنعت است دستور بانک مرکزی برای فعالیت شبانه‌روزی ۴ بانک مجوز پرواز هواپیما‌های MD به نجف صادر شد

راه اندازی متروی پرند به کجا رسید؟

مدیرعامل شرکت متروی تهران آخرین وضعیت راه‌اندازی متروی پرند را تشریح کرد.
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۶ - ۲۹ خرداد ۱۳۹۹ - 2020 June 18
کد خبر: ۴۶۶۴۹

به گزارش راهبرد معاصر، علی امام مدیرعامل شرکت متروی تهران درباره دلایل تأخیر در راه‌اندازی متروی پرند اظهار داشت: در خرداد سال 97 در مورد احداث متروی پرند با حضور مقیمی استاندار وقت استان تهران جلسه‌ای بین شهرداری پایتخت و شرکت عمران شهرهای جدید برگزار شد و موضوع احداث و راه‌اندازی متروی پرند مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت. 

 

وی افزود:‌ براساس این نتیجه این جلسه قرار شد شرکت عمران شهرهای جدید بودجه‌ای از منابع غیرنفتی از جمله فروش املاک در این منطقه در اختیار شهرداری تهران جهت اختصاص پیمانکار قرار دهد. 

 

مدیرعامل شرکت متروی تهران با اشاره به اینکه حدود دو سال از برگزاری این جلسه می‌گذرد و هنوز تکمیل پروژه متروی پرند صورت نگرفته است، گفت:‌ بخشی از علت طولانی شدن پروژه مربوط به شرکت عمران جدید و بخشی مربوط به شهرداری تهران است. 

 

امام خاطرنشان کرد: اخیراً شرکت عمران شهرهای جدید پیشنهادی را مطرح کرده که این شرکت مجری احداث مترو از مسیر فرودگاه امام خمینی تا پرند شود و شهرداری تهران مجری راه‌اندازی فرودگاه امام خمینی تا تهران باشد. ولی این مساله با مخالفت ما در شهرداری همراه شد، چرا که شرکت عمران شهرهای جدید، منابع مالی خوبی دارد ولی شهرداری از بودجه ناچیز دولتی بهره‌مند است. 

 

وی با اشاره به اینکه مسیر متروی تهران تا پرند حدود 50 کیلومتر است، گفت: به شرکت عمران شهرهای جدید پیشنهاد دادیم که یا کل کار با اختصاص اعتبارات به شهرداری تهران واگذار شود، یا اقدامات طبق قرار قبلی صورت گیرد و منابع مالی از طریق فروش ملک جهت تکمیل پروژه دراختیار شهرداری تهران قرار گیرد. 

 

امام با بیان اینکه در صورت تخصیص اعتبارات،‌ تکمیل پروژه پرند انجام خواهد شد، گفت:‌امیدوارم گره کار قبل از پایان سال در این زمینه باز شود. ما پیگیر این موضوع هستیم و احتمالاً هفته آینده جلسه‌ای با شرکت عمران شهرهای جدید خواهیم داشت. 

 

وی در پاسخ به این پرسش که راه‌اندازی و تکمیل پروژه پرند چقدر اعتبار نیاز دارد، گفت: متری پرند دو لاین دارد که بخش عمده آن ریل‌گذاری شده و اگر یک‌هزار میلیارد تومان به شهرداری تهران اختصاص داده شود، بخش زیادی از متروی پرند تکمیل خواهد شد. 

 

وی خاطرنشان کرد: البته با رقم‌های محدودتری از جمله 500 میلیارد تومانی در حال حاضر گره کار را باز کرد و در فازهای بعدی اقدامات دیگر را انجام داد. 

 

منبع: فارس

ارسال نظر