شناسایی ۱۵۵ محل استقرار اتباع غیرمجاز در تهران  تهران در آماده‌باش برای مراسم تشییع رهبر انقلاب + جزئیات به روایت سخنگوی استانداری تهران جزئیات تعطیلی سه روزه تهران در روز‌های تشییع رهبر شهید ساعات کاری ادارات بوشهر تغییر کرد+ ساعت جدید ساماندهی نیرو‌های شرکتی؛ دولت چهاردهم وارد فاز جدید شد / تازه‌ترین جزئیات طرح ساماندهی کارکنان شرکتی برکناری یک مدیر صدا و سیما و پیگرد قضایی نبویان در پی اظهارات جنجالی اطلاعیه نیروی دریایی سپاه: شناور‌ها به تنگه هرمز نزدیک نشوند محسن رضایی: شاید آمریکایی‌ها بدنبال گذراندن مسابقات جام جهانی و یا حتی انتخابات باشند و در نهایت مذاکرات عاقبتی نداشته باشد نحوه فعالیت ادارات البرز اعلام شد؛ بازگشت به روال عادی از ۳۰ خرداد + جزییات ساعت کاری دستور معاون اول برای شفاف‌سازی پرونده قاچاق مس به کجا رسید؟ ارتش: دست بر ماشه و گوش‌ به فرمان فرماندهی معظم کل قوا، آماده‌ایم حماس: مقاومت لبنان در حال رقم زدن فصلی بزرگ از قهرمانی است عراقچی: فرقه مرگِ نسل‌کش تهدیدی برای تمام بشریت است هشدار ایران نسبت به تداوم جنگ افروزی رژیم اشغالگر علیه لبنان پزشکیان: اگر مردم را به صرفه‌جویی دعوت می‌کنیم، دولت باید پیشگام باشد

واکنش ذوالنوری به قطعنامه ضد ایرانی شورای حکام آژانس نیروی اتمی

واکنش ذوالنوری به قطعنامه ضد ایرانی شورای حکام آژانس نیروی اتمی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: کمیسیون امنیت ملی پس از انتخاب هیات رئیسه خود وزیر امور خارجه را برای بررسی موضوع قطعنامه شورای حکام فرا خواهد خواند.
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۳ - ۰۱ تير ۱۳۹۹ - 2020 June 21
کد خبر: ۴۷۰۴۰

به گزارش راهبرد معاصر، حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنوری نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به قطعنامه ضد ایرانی شورای حکام آژانس نیروی اتمی گفت: این قطعنامه نشان دهنده بی فرجام بودن برجام است و نشان می‌دهد تضمین‌های لازم برای حفظ حقوق جمهوری اسلامی ایران در این قرارداد دیده نشده و ما پس از 7 سال به نقطه اول رسیده‌ایم.

 

وی افزود: با حفظ حرمت دو کشوری که به این قطعنامه رأی منفی داده‌اند، باید بگویم که صدور این قطعنامه نشان‌دهنده قدرنشناسی و نمک نشناسی شورای حکام و همچنین آژانس بین المللی انرژی اتمی است.

 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: کسانی که به قطعنامه ضد ایرانی شورای حکام رأی مثبت داده‌اند، از کمترین فهم و شعور سیاسی برخوردار نیستند؛ چراکه وقتی یک طرف قرارداد به تعهداتش عمل نمی‌کند، دلیلی برای ادامه اجرای تعهدات از سوی جمهوری اسلامی ایران وجود ندارد.

 

ذوالنوری خاطرنشان کرد: قطعنامه شورای حکام، قطعنامه خواهشی شورای حکام هیچ نفعی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ برای این نهاد ندارد چراکه تنها از ایران درخواست کرده است.

 

وی افزود: ما چه به تعهداتمان عمل کنیم و چه نکنیم توسط شورای حکام محکوم می‌شویم، پس جمهوری اسلامی ایران باید در همکاری‌هایش با آژانس بین المللی انرژی اتمی تجدیدنظر کند.

 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: از سوی دیگر این قطعنامه نشان دهنده وجود تشتت در درون شورای حکام آژانس بین المللی هسته‌ای است و عدم اتحاد و انسجام در این شورا را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ نشان می‌دهد.

 

ذوالنوری در پایان خاطرنشان کرد: پس از انتخابات هیأت رئیسه کمیسیون امینت ملی این کمیسیون محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ برای بررسی قطعنامه ضد ایرانی شورای حکام به کمیسیون فرا خواهد خواند و از وی برای این موضوع دعوت خواهد کرد و به وظیفه قانونی و نظارتی خود در این زمینه عمل می‌کند./ فارس

مطالب مرتبط
ارسال نظر
captcha
تحلیل های برگزیده
پرطرفدارترین اخبار
آخرین اخبار