جدیدترین موضع گیری خصمانه واشنگتن علیه ایران-راهبرد معاصر
واکنش روسیه به تصمیم آمریکا برای استقرار سامانه موشکی در آلمان سید حسن نصرالله: هدف غرب لطمه زدن به ارزش‌های مرتبط با جهاد، شهادت و مقاومت بود واکنش ایران به ادعای استفاده از تسلیحات تهران توسط یمن آمریکا تحریم‌هایی را علیه رژیم صهیونیستی اعمال کرد طعنه رهبر انصارالله به فرار ناو آمریکایی: شما از شیر غران، گریخته‌اید، نه یک موش! نتانیاهو: هر توافقی باید به اسرائیل اجازه دهد به جنگ بازگردد موافقتنامه جامع همکاری ایران و روسیه بزودی امضا می‌شود استقرار سفیر جمهوری آذربایجان در تهران در آینده نزدیک حماس: تاکنون هیچ خبر جدیدی درباره مذاکرات به ما داده نشده است سرنگونی پهپاد رژیم صهیونیستی در شمال نوار غزه قالیباف و پوتین دیدار کردند سرویس اطلاعات خارجی روسیه: واشنگتن به دنبال جایگزین برای زلنسکی است وضعیت زندانیان ایرانی محور گفت‌وگوی سفیر ایران و معاون وزیر دادگستری ترکیه واکنش کرملین به بیانیه پایانی نشست ناتو قرارداد یک میلیارد دلاری مراکش با رژیم صهیونیستی در بحبوحه جنگ در غزه

جدیدترین موضع گیری خصمانه واشنگتن علیه ایران

یک مقام وزارت خارجه آمریکا در امور خاور نزدیک در گفتگویی که با یک رسانه رژیم صهیونیستی داشته، به موضوع اشغال کرانه باختری و مسئله ایران پرداخت.
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۹ - ۰۲ تير ۱۳۹۹ - 2020 June 22
کد خبر: ۴۷۲۳۰

به گزارش راهبرد معاصر، «دیوید شنکر» معاون وزیر خارجه آمریکا در امور خاور نزدیک در گفتگویی که با خبرگزاری «کان» رژیم صهیونیستی داشت، به موضوع اشغال کرانه باختری و مسئله ایران پرداخت.

 

شنکر با اشاره به طرح تل آویو برای الحاق کرانه باختری گفت: من مطمئنم که تل آویو با هدف حفظ چشم انداز طرح ترامپ، هشدار برخی کشورهای عربی را درباره تأثیر الحاق بر روابط منطقه‌ای در نظر می‌گیرد.

 

این مقام آمریکایی درباره تحولات فلسطین اعلام کرد: روابط اسرائیل و کشورهای عربی حاشیه جنوبی خلیج فارس طی سال‌های گذشته تقویت شده است.

 

وی در ادامه مواضع خصمانه واشنگتن علیه ایران، گفت: آمریکا به فشار حداکثری علیه ایران ادامه خواهد داد. به تازگی تحریم‌های جدیدی علیه ایران اعلام شده و اقدامات و تحریم‌های بیشتر ادامه خواهد داشت.

 

ادعاهای این مقام آمریکایی علیه ایران در حالی مطرح شده که دو سال پیش «دونالد ترامپ» از توافق هسته‌ای ایران موسوم به برجام کناره گیری کرد و وعده داد که به جای حضور در برجام، با اعمال «فشار حداکثری» علیه ایران می‌توان به نتایج بهتری دست یافت، اما به گفته بسیاری از کارشناسان اعمال این سیاست ترامپ در تغییر سیاست‌های ایران با شکست روبرو بوده و حتی نتوانسته اهداف اولیه خود را به دست آورد.

 

منبع: مهر

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده