ضوابط بازنشستگی فرهنگیان در سال ۱۴۰۵ جاده کندوان به مدت سه روز مسدود می‌شود هشدار مهم استانداری تهران به شهروندان؛ از تردد غیرضروری در سطح شهر خودداری کنید جاده چالوس و آزادراه تهران-شمال از ۲۴ تا ۲۶ آبان مسدود می‌شوند شاخص آلودگی هوای تهران بعدازظهر امروز شنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۵ + نقشه آلودگی مناطق تخریب دندان‌های دختر ۲۵ ساله با اسید به جای مواد سفیدکننده در کلینیک غیرمجاز / یک ماجرای فریبکاری زلزله خاموش در تهران ؛کاهش 10 درصدی ولادت‌ها و صعود مرگ‌ومیر در پایتخت کیفرخواست 6 متهم پرونده نمایشگاه فیتکس تهران صادر شد امروز در ارتفاعات شرق تهران احتمال بارندگی وجود دارد بازگشت آلودگی هوا به تهران پایان مراجعات حضوری برای انحصار وراثت؛ ثبت احوال مسئول صدور گواهی شد نتایج آزمون سراسری هفته آینده اعلام می‌شود جزئیات ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۶ اعلام شد هشدار نارنجی دریایی برای آب‌های جنوب کشور / آماده‌باش برای مقابله با خسارت‌های احتمالی دستورالعمل جدید آموزش غیرحضوری مدارس / جزئیات تعطیلی واحد‌های آموزشی در شرایط جنگی باند جنوبی تونل نیایش و پل صدر امشب مسدود می‌شود / زمان و مسیر جایگزین

خبر خوش برای دختران مجرد ایرانی

تمامی زنان ۱۸ تا ۵۰ سال می توانند با مراجعه به شعب تأمین اجتماعی سراسر کشور از حمایت‌های مقرر در قانون بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد بهره‌مند شوند.
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۹ - ۲۵ بهمن ۱۳۹۷ - 2019 February 14
کد خبر: ۴۷۸۲

به گزارش راهبرد معاصر ، طبق بخشنامه بیمه زنان خانه‌دار، تمام زنان ۱۸ تا ۵۰ سال می‌توانند با مراجعه به شعب تأمین اجتماعی سراسر کشور از حمایت‌های مقرر در قانون بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد بهره مند شوند و برخورداری از این حمایت‌ها نیازمند تأهل و سابقه بیمه‌پردازی نیست.

 

بیمه زنان خانه‌دار از جمله حمایت‌‌هایی است که به آسانی به زنان ارائه می‌شود و فرآیند ورود به جمع بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی بر اساس این قانون به سادگی انجام می‌شود. مشمولان این قانون تمامی زنان ۱۸ تا ۵۰ ساله هستند و در مورد افراد بالای ۵۰ سال نیز میزان سابقه بیمه‌پردازی قبلی به حداکثر سن مورد نظر اضافه می‌شود.

 

از دیگر ویژگی‌های خاص بیمه زنان خانه‌دار امکان انتخاب نرخ پرداخت حق بیمه و دستمزد مبنای پرداخت حق بیمه است. متقاضیانی که کمتر از پنج سال دارای سابقه پرداخت حق بیمه هستند می‌توانند دستمزد مبنای پرداخت حق بیمه خود را بین حداقل دستمزد مصوب شورای عالی کار تا حداکثر دستمزد مصوب انتخاب کنند. در سال جاری حداقل دستمزد روزانه مبنای پرداخت حق بیمه معادل ۳۷۰ هزار و ۴۲۳ ریال و حداکثر آن نیز هفت برابر حداقل دستمزد است.

 

نرخ پرداخت حق بیمه زنان خانه‌دار برای برخورداری از حمایت‌های بازنشستگی ۱۴ درصد؛ بازنشستگی و فوت (پرداخت مستمری به بازماندگان واجد شرایط) ۱۶ درصد و بازنشستگی، فوت و از کار افتادگی ۲۰ درصد است. ضمناً ۲ درصد از نرخ‌های مذکور سهم دولت است.

 

انتخابی بودن استفاده از خدمات درمانی از دیگر مزایای طرح بیمه زنان خانه‌دار است. به عبارت دیگر در صورتی که زنان متقاضی استفاده از این نوع بیمه تحت تکفل پدر، مادر یا همسر خود بوده و از این طریق از مزایای درمانی سازمان تأمین اجتماعی برخوردار باشند، نیازی به پرداخت سرانه درمان نیست و در غیر این صورت می‌توانند با پرداخت سرانه درمان مصوب از خدمات درمانی سازمان تأمین اجتماعی نیز برخوردار شوند. حق سرانه درمان هر سال به تصویب هیئت وزیران می‌رسد و در سال جاری ۴۴ هزار تومان برای هر نفر تعیین شده است.

ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار