ثبت تردد ۶۰ هزار خودرو در آزادراه تهران ـ شمال / پیش‌بینی موج سنگین ترافیک در آخر هفته تالاب قره قشلاق چهاربرج بعد از ۱۵ سال جانی دوباره گرفت هواشناسی استان تهران اطلاعیه داد تعویق یک هفته‌ای امتحانات پایان‌ترم این دانشگاه/ غیبت در امتحانات باعث حذف درس می‌شود؟ گام تازه ایلان ماسک به سوی شبکه اینترنت تمام‌فضایی کاهش نسبی دما از فردا در بسیاری از استان‌ها / هشدار سیلاب در شمال و گردوخاک در شرق کشور ترافیک سنگین در محور‌های شمالی/ این مسیر‌ها تا اطلاع بعدی مسدود است عاشورا و تاسوعا کدام مراکز خدمات‌رسان تهران تعطیل است؟ خبر خوش معاون رئیس قوه قضائیه برای دانش‌آموختگان حقوق جاده چالوس دوطرفه شد آموزش و پرورش: امتحانات نهایی بدون تغییر برگزار می‌شود محدودیت‌های ترافیکی تاسوعا و عاشورا در قم آنفلوآنزای تابستانی از راه رسید/ این استان‎‌ها بالاتر از آستانه هشدار محدودیت‌های ترافیکی ۵ روزه در جاده‌های شمال اعمال می‌شود اختلال همزمان در ایتا، بله و سروش پلاس ۱۴ شهر ایران رکورددار گرما در خرداد ۱۴۰۵

هزینه درمان بیماران مبتلا به کرونا رایگان است؟

هزینه درمان بیماران مبتلا به کرونا رایگان است؟ درمان بیماران مبتلا به کووید ۱۹ رایگان نبوده و بیماران فاقد بیمه باید هزینه درمان خود را پرداخت کنند.
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۶ - ۰۷ تير ۱۳۹۹ - 2020 June 27
کد خبر: ۴۷۸۹۲

به گزارش راهبرد معاصر، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: درمان بیماران مبتلا به کووید ۱۹ رایگان نبوده و بیماران فاقد بیمه باید هزینه درمان خود را پرداخت کنند و یا در حین درمان، خود را تحت پوشش بیمه سلامت قرار دهند.

 

دکتر غلامعلی جاودان صبح امروز (هفتم تیرماه) در جمع خبرنگاران در پاسخ به خبری مبنی بر دریافت هزینه درمان از یک بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان شهید محمدی بندرعباس، گفت: بر اساس آخرین بخشنامه‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، درمان بیماران مبتلا به کووید ۱۹ رایگان نبوده و بیماران فاقد بیمه باید هزینه درمان خود را پرداخت کنند و یا در حین درمان، خود را تحت پوشش بیمه سلامت قرار دهند.

 

وی افزود: البته برخی از بیماران بی‌بضاعت که بعضاً تحت پوشش هیچ بیمه‌ای هم نبودند، با همکاری بخش مددکاری بیمارستان که در این راستا با کمک خیرین نیز همراه بوده، در خصوص هزینه درمان آنان بر اساس میزان تمکن مالی بیماران مساعدت لازم صورت می‌گیرد و با توجه به اینکه برخی از دارو‌های درمان کووید ۱۹ بسیار گران است و پاره‌ای از خدمات نیز خصوصاً دارو‌ها تحت پوشش بیمه‌ها نیست، با همکاری و کمک خیرین توانستیم کمک‌حال افراد بی‌بضاعت باشیم.

 

معاون درمان دانشگاه در ادامه بیان کرد: در حال حاضر ۵۱۸ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند و دانشگاه علوم پزشکی تلاش دارد با استفاده از ظرفیت خیرین در تأمین دارو‌ها و خدمات فاقد پوشش بیمه‌ای هزینه درمان بیماران را کاهش دهد.

 

این مقام مسئول اظهار کرد: تمام افراد تابعیت جمهوری اسلامی، قاعدتاً باید تحت پوشش بیمه درمانی باشند و افرادی که به هر علتی تاکنون فاقد بیمه هستند و تحت پوشش هیچ سازمان بیمه‌ای نیستند، می‌توانند از خدمات درمانی بیمه سلامت ایرانیان استفاده کنند.

 

وی بیان کرد: بیمه سلامت در جهت بهبود اوضاع سلامت و درمان افراد جامعه ارائه‌شده تا برای افرادی که توانایی پرداخت حق بیمه خود را ندارند، قدمی بزرگ بردارد.

 

معاون درمان دانشگاه تصریح کرد: بر اساس مصوبات قانونی و ابلاغ وزارت بهداشت، همه افراد ایرانی تحت پوشش بیمه بر اساس تعرفه بیمه‌ای تحت درمان قرار می‌گیرند و مابقی هزینه (فرانشیز درمانی) بر عهده بیمار است، پس اگر بیماری بضاعت مالی برای پرداخت حق فرانشیز نداشته باشد، مساعدت مالی برای بیمار بر اساس فرآیند مددکاری بیمارستان صورت می‌گیرد.

 

جاودان در خصوص هزینه درمان بیماران کرونایی اتباع خارجه مجاز که دفترچه بیمه دارند، عنوان کرد: سهم پرداختی هزینه درمان بیمار توسط سازمان بیمه‌گر ۹۰ درصد و شخص بیمار ۱۰ درصد است، درصورتی‌که بیمار توانایی پرداخت این ۱۰ درصد را نداشته باشد، مساعدت بر اساس بضاعت بیمار و طی فرآیند‌های مددکاری صورت می‌گیرد.

 

وی ادامه داد: برای اتباع غیرمجاز فاقد بیمه نیز از طریق مددکاری مساعدت لازم صورت می‌پذیرد و هزینه درمان بیماران کرونایی چه ایرانی و چه اتباع خارجی رایگان نیست.

 

معاون درمان دانشگاه اظهار کرد: درصورتی‌که بیماری فاقد هرگونه بیمه درمانی باشد، می‌تواند در زمان بستری، خود را تحت پوشش بیمه سلامت قرار دهد که بر اساس تعرفه بیمه‌ای میزان پرداختی آن به بیمارستان متفاوت خواهد بود./ ایسنا

ارسال نظر
captcha
پرطرفدارترین اخبار
آخرین اخبار