درخواست مسکو برای حل و فصل ابهام در برجام-راهبرد معاصر
واشنگتن‌پست: حماس از توافق پیشنهادی بایدن حمایت می‌کرد تا اینکه نتانیاهو خواسته‌های جدیدی را مطرح کرد بیانیه مهم حزب‌الله درباره مرحله جدید مقابله با رژیم صهیونیستی: منتظر روز‌های آینده باشید عراقچی در بدو ورود به ترکیه: اکنون در منطقه درک مشترکی وجود دارد | مسائل باید مسالمت‌آمیز حل شود وزیر خارجه ترکیه: احتمال درگیری میان تهران و تل آویو بالاست پنتاگون: هیچ نقشی در عملیات ترور یحیی سنوار نداشتیم نماینده ایران در سازمان ملل: صدام را با وضع آشفته از سوراخ زیرزمینی بیرون کشیدند | شهید سنوار در میدان نبرد، با لباس رزم و نه در مخفیگاه به مقابله با دشمن پرداخت خطیب زاده: ما برنامه نظامی هسته‌ای را دنبال نمی‌کنیم | خویشتن داری در برابر اسرائیل دیگر کارساز نیست رویترز: ترامپ در حال زمینه‌چینی برای به چالش کشیدن نتایج انتخابات در صورت شکست است نامه ایران به سازمان ملل درباره اتهامات تل‌آویو علیه تهران: حمایت ایران از گروه‌های مقاومت کاملاً مطابق با حقوق بین‌الملل است روایت هاآرتص از نحوه به شهادت رسیدن «یحیی السنوار» در رفح عراقچی از قاهره به استانبول رفت ارتش اسرائیل به حالت آماده باش درآمد عراقچی: مشورت‌های امروز در مصر بسیار سازنده بود نتانیاهو: یحیی السنوار را ترور کردیم CNN: بایدن در جریان ادعای اسرائیل مبنی بر ترور یحیی سنوار قرار گرفت

درخواست مسکو برای حل و فصل ابهام در برجام

وزارت خارجه روسیه با انتشار بیانیه ای بر رفع اختلافات موجود در برجام از طریق کمیسیون مشترک تاکید کرد.
تاریخ انتشار: ۲۳:۳۹ - ۱۴ تير ۱۳۹۹ - 2020 July 04
کد خبر: ۴۹۰۵۲
تعداد نظرات: ۱ نظر

به گزارش راهبرد معاصر، وزارت خارجه روسیه شامگاه  شنبه در بیانیه ای خواستار رفع مشکلات موجود در برجام و پرهیز از گامهای غیرضروری شد.

 

به گزارش خبرگزاری «تاس» در بیانیه وزارت خارجه روسیه در این زمینه آمده است: «موضع اساسی روسیه این است که هرگونه ابهامی در اجرای برجام باید در کمیسیون مشترک حل شود. با این وجود، بهتر است این کار با پرهیز از اقدامات اضطراری و بدون اینکه فرایند جستجوی راه حلها  تحت فشار زمانی قرار گیرد، انجام شود.»

 

 در بخش دیگر این بیانیه آمده است: «مسکو خاطرنشان میکند که با وجود مشکلات و اختلاف نظرها و برقراری ارتباطات، بسیار مهم است که بر اساس اهداف مندرج در برجام و قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل متحد قرار گیریم.»

 

وزارت خارجه روسیه به نارضایتی ایران از اقدامات اخیر سه کشور اروپایی و  نامه «محمد جواد ظریف» ، وزیر امور خارجه ایران به مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در زمینه  عدم پایبندی کشورهای اروپایی و ارجاع به کمیسیون مشترک جهت حل و فصل اشاره کرد.

 

این در حالی است که «میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین نیز غروب شنبه خواستار حل و فصل اختلافات درباره برجام در چارچوب کمیسیون مشترک شد. وی در پیامی در توئیتر نوشت: «موضع اصولی طرف روسی این است که تمامی موضوعات مربوط به اجرای برجام باید در چارچوب کمیسیون مشترک حل شود. ما از شرکای خود می‌خواهیم که این دستورالعمل‌ها را از دست ندهند.»

 

در پی اقدام سه دولت اروپایی ( آلمان، انگلیس و فرانسه ) در ارائه پیش نویس قطعنامه در شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی و همچنین تداوم عدم پایبندی نسبت به تعهدات بین المللی ناشی از برجام و مصوبات کمیسیون مشترک، محمدجواد ظریف روز پنجشنبه طی نامه‌ای به «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا یک بار دیگر موارد عدم پایبندی کشورهای اروپایی را طبق بند ۳۶ برجام به کمیسیون مشترک جهت حل و فصل ارجاع داد.

 

پیش از این نیز در دو مرحله دیگر موارد عدم پایبندی ایالات متحده و سه کشور اروپایی طبق بند ۳۶ برجام توسط جمهوری اسلامی ایران به کمیسیون مشترک ارجاع شده بود که با توجه به عدم حل و فصل اختلافات مزبور، منجر به کاهش تعهدات ایران طی پنج گام شد.

 

سه کشور اروپایی عضو برجام (آلمان، فرانسه و انگلیس) اخیرا پیش نویس قطعنامه‌ای را به شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ارائه کردند که با ۲۵ رای مثبت در این شورا تصویب شد. در این قطعنامه از ایران خواسته شده است به تعهدات خود در چارچوب ان‌پی‌تی و پروتکل الحاقی کاملا پایبند باشد.

 

منبع:فارس

مطالب مرتبط
ارسال نظر
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
محمدرضا کیانفر
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
0
0
محمدجواد ظریف وزیرخارجه گفت: انقلابی و مخالف انقلاب در یک کشتی نشسته‌ایم.

آقای ظریف،
فرمایش‌تان عادلانه نیست زیرا با سردار سلیمانی انقلابی‌ترین مرد جهان مشاوره هفتگی داشتید ولی با مخالفان انقلاب هیچ مشورتی نمی‌کنید.

سرور گرامی،
تنها راه نجات میهن اتحاد ماست که هم‌صدا جمهوری اسلامی را تشویق به انجام دو فوریت نماییم:
1- مذاکره با آقای ترامپ برای دفع تهدیدات خارجی،
2- به رسمیت شناختن حق آزادی بیان مصوب قانون اساسی جهت حل مشکلات داخلی،
با تشکر از توجه شما،
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار