پنجمین سقوط جنگنده های آمریکایی در دو ماه-راهبرد معاصر
واکنش روسیه به تصمیم آمریکا برای استقرار سامانه موشکی در آلمان سید حسن نصرالله: هدف غرب لطمه زدن به ارزش‌های مرتبط با جهاد، شهادت و مقاومت بود واکنش ایران به ادعای استفاده از تسلیحات تهران توسط یمن آمریکا تحریم‌هایی را علیه رژیم صهیونیستی اعمال کرد طعنه رهبر انصارالله به فرار ناو آمریکایی: شما از شیر غران، گریخته‌اید، نه یک موش! نتانیاهو: هر توافقی باید به اسرائیل اجازه دهد به جنگ بازگردد موافقتنامه جامع همکاری ایران و روسیه بزودی امضا می‌شود استقرار سفیر جمهوری آذربایجان در تهران در آینده نزدیک حماس: تاکنون هیچ خبر جدیدی درباره مذاکرات به ما داده نشده است سرنگونی پهپاد رژیم صهیونیستی در شمال نوار غزه قالیباف و پوتین دیدار کردند سرویس اطلاعات خارجی روسیه: واشنگتن به دنبال جایگزین برای زلنسکی است وضعیت زندانیان ایرانی محور گفت‌وگوی سفیر ایران و معاون وزیر دادگستری ترکیه واکنش کرملین به بیانیه پایانی نشست ناتو قرارداد یک میلیارد دلاری مراکش با رژیم صهیونیستی در بحبوحه جنگ در غزه

پنجمین سقوط جنگنده های آمریکایی در دو ماه

یک فروند جت جنگنده F۱۶ وایپر هنگام فرود در پایگاه نیروی هوایی آمریکا در نیومکزیکو منفجر شد تا پنجمین حادثه مشابه از میانه‌های ماه می برای جنگنده‌های آمریکایی رقم بخورد.
تاریخ انتشار: ۱۸:۴۵ - ۲۴ تير ۱۳۹۹ - 2020 July 14
کد خبر: ۵۰۶۰۳

به گزارش راهبرد معاصر، حادثه ساعت شش عصر روز دوشنبه به وقت محلی اتفاق افتاد و خلبان توانست پیش از انفجار هواپیما از آن ایجکت کند. بر اساس اطلاعیه نیروی هوایی آمریکا، خلبان جنگنده F۱۶ چند آسیب و زخم سطحی برداشت و البته بخت یار او بود که در بزنگاه بیرون پرید و کشته نشد.

 

دو ماه جهنمی نیروی هوایی آمریکا با انفجار یک جنگنده نسل پنجم اف۲۲ رپتر در پایگاه فلوریدا در روز ۱۵ ماه می آغاز شد و چند روز بعد یک اف۳۵ از نسل پنجم جنگنده‌های آمریکا در همان پایگاه در جریان پرواز تمرینی سقوط کرد و منفجر شد. خلبانان هر دو جنگنده از انفجارها جان سالم در بردند و فقط اندکی زخمی شدند.

 

در میانه‌های ماه ژوئن خلبان کنت کیج آلن در جریان یک پرواز آزمایشی با جنگنده اف۱۵ در پایگاه هوایی در آمریکا در آب‌های نزدیک بریتانیا در اروپا سقوط کرد و جان خود را از دست داد. در آخرین روز ماه ژوئن هم خلبان دیوید اشمیتس در سقوط جنگنده اف۱۶ فالکن در پایگاه هوایی کارولینای شمالی کشته شد.

 

علاوه بر سقوط و انفجار جنگنده‌های پیشرفته آمریکایی، دو حادثه دیگر هم برای هواپیماهای نیروی هوایی رخ داد؛ سیستم پایش ناوبری و فرود جنگنده اف۳۵ در پایگاه یوتا ناگهان از کار افتاد و یک فروند هواپیمای باری سی۱۳۰ هرکولس در پایگاه تاجی در عراق از باند خارج شد.

 

منبع:همشهری

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده