2 محکوم اعدام شده در آذربایجان غربى مستحق عفو نبودند-راهبرد معاصر

2 محکوم اعدام شده در آذربایجان غربى مستحق عفو نبودند

سخنگوى قوه قضائیه در خصوص اجراى حکم اعدام 2 محکوم امنیتى، گفت: 2 مرحله پرونده این افراد به کمیسیون عفو و بخشودگى قوه قضائیه ارسال شد اما این دو نفر مستحق عفو نبودند.
تاریخ انتشار: ۲۲:۰۸ - ۲۴ تير ۱۳۹۹ - 2020 July 14
کد خبر: ۵۰۶۳۱

به گزارش راهبرد معاصر، غلامحسین اسماعیلى سخنگوى قوه قضائیه در بخش خبرى ساعت ٢١ در خصوص اجراى حکم اعدام دو محکوم امنیتى در آذربایجان غربى، عنوان کرد: این پرونده دو مرتبه به دیوان عالى کشور ارسال شد و در یک مرحله دیوان عالى کشور دستور تکمیل تحقیقات و بررسى‌هاى جانبى را صادر کرد.

 

وی خاطرنشان کرد: مجددا پرونده براى تأمین نظر شعبه دیوان عالى کشور و تحقیقات تکمیلى به استان آذربایجان غربى رفت و پس از انجام تحقیقات تکمیلى نهایتا حکم صادره از دادگاه استان آذربایجان غربى به تأیید دیوان عالى کشور رسید.

 

وى تصریح کرد: بعد از قطعیت دادنامه، دو مرحله پرونده این افراد به کمیسیون عفو و بخشودگى قوه قضائیه ارسال شد که در هر دو مرحله با حضور اعضاى کمیسیون بررسى‌هاى جامع انجام شد و این افراد را مستحق عفو و تخفیف مجازات به لحاظ جنایتى هولناکى که انجام شده بود و شهادت جمعى از هموطنان در شهرستان مهاباد، ندانستند.

 

اسماعیلى اذعان کرد: این فرایند باعث طولانى شدن رسیدگى و فراهم شدن مقدمات اجراى حکم شد و نهایتا امروز در استان آذربایجان غربى حکم قانونى این دو متهم تروریست وابسته به گروهک هاى ضدانقلاب به مرحله اجرا درآمد.

 

منبع: فارس

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده