ماهاتیر محمد: توافق امارات با تل‌آویو جهان اسلام را به گروه‌های متخاصم تقسیم می‌کند-راهبرد معاصر

ماهاتیر محمد: توافق امارات با تل‌آویو جهان اسلام را به گروه‌های متخاصم تقسیم می‌کند

نخست وزیر اسبق مالزی، توافق امارات و اسرائیل بر سر عادی سازی کامل روابط را «گامی رو به عقب» خواند و گفت که این اقدام جهان اسلام را به صورت گروه‌های متخاصم تقسیم خواهد کرد.
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۸ - ۳۰ مرداد ۱۳۹۹ - 2020 August 20
کد خبر: ۵۵۵۸۹

به گزارش راهبرد معاصر؛ «ماهاتیر محمد» نخست وزیر اسبق مالزی با انتقاد از عادی سازی کامل روابط بین امارات و رژیم صهیونیستی گفت که این توافق باعث چند دستگی جهان اسلام شده و باعث خواهد شد تا به شکل گروه‌های متخاصم تبدیل و تقسیم شوند و به تل‌آویو این امکان را می‌دهد تا بر آتش درگیری‌ها بیفزاید.

 

وی افزود: این توافق گامی رو به عقب است و باعث خواهد شد تا کشورها و گروه‌های متخاصم بیشتر با یکدیگر درگیر شوند و صلح حتی بین کشورهای اسلامی هم محقق نگردد.

 

نخست وزیر اسبق مالزی که با یک روزنامه مالزیایی گفت‌وگو می‌کرد، افزود:  توافق امارات و اسرائیل بر سر عادی سازی روابط، مواضع تل آویو را که مدعی است فلسطین ملک آن است، تقویت خواهد کرد.

 

ماهاتیر محمد گفت که طبعا فلسطینیان و حامیان آنها به این مساله واکنش نشان می‌دهند که این به معنای فرسایشی شدن جنگ و دیگری در خاورمیانه است.

 

امارات و رژیم اسرائیل هفته گذشته دستیابی به توافقنامه سازش زیر نظر آمریکا را اعلام کردند که این  توافق واکنش‌ها و محکومیت‌های بین المللی را به همراه داشته است.

 

پنجشنبه 13 آگوست 2020 بود که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در توئیت خود حصول توافق بین محمد بن زاید ولیعهد ابوظبی و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل برای عادی‌سازی کامل روابط را اعلام کرد./ تسنیم

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار