تخت روانچی: آمریکا صلاحیت اعمال تحریم‌های مجدد علیه ایران را ندارد-راهبرد معاصر

تخت روانچی: آمریکا صلاحیت اعمال تحریم‌های مجدد علیه ایران را ندارد

نماینده ایران در سازمان ملل متحد گفت: به دلیل نبود استدلال قانونی مطمئن هستیم شورای امنیت باز هم آخرین حرکت آمریکا در زمینه اجرایی شدن مکانیزم ماشه را رد می کند.
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۵ - ۳۱ مرداد ۱۳۹۹ - 2020 August 21
کد خبر: ۵۵۷۱۱

به گزارش راهبرد معاصر؛ «مجید تخت روانچی» در نشست خبری خود در سازمان ملل متحد افزود: همانطوری که هفته گذشته شورای امنیت درخواست ادامه تحریم های تسلیحاتی ایران را توسط آمریکا رد کرد ، این بار نیز این درخواست آمریکا رد خواهد شد و این برای دولتمردان ایالات متحده یک فاجعه می شود.

 

روانچی با بیان اینکه آمریکا رسما از برجام خارج شده است، تاکید کرد: بنابراین ایالات متحده برای اجرای مکانیزم ماشه هیچ استدلال قانونی ندارند، زیرا این کشور از برجام خارج شده و در جامع بین المللی دیگر یک عضو برجام شناخته نمی شود.

 

 نماینده ایران در سازمان ملل متحد تاکید کرد: استدلالی که آمریکا مطرح می کند یک قانون جعلی است، زیرا آنها از برجام خارج شده اند و بار دیگر نمی توانند درباره برجام اظهار نظر کنند.

 

تخت روانچی با بیان اینکه آمریکا با طرح این پیشنهاد همه کشورهای عضو سازمان ملل را به سخره گرفته است، اظهارداشت: همچنان که اعضای شورای امنیت هفته گذشته به پیشنهاد آمریکا واکنش نشان دادند این بار این خواست آمریکایی‌ها را رد خواهند کرد./ تسنیم

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار