ایتالیا هواپیمایی ماهان را تحریم کرد-راهبرد معاصر

ایتالیا هواپیمایی ماهان را تحریم کرد

پس از فشارهای متمادی آمریکا بر دولت ایتالیا، سرانجام رُم خبر تحریم هواپیمایی ماهان ایر ایران را شب گذشته اعلام نمود.
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۲ - ۱۱ آبان ۱۳۹۸ - 2019 November 02
کد خبر: ۲۶۶۳۲

به گزارش راهبرد معاصر؛ هواپیمایی ماهان در سال ۱۳۷۱ در کرمان تاسیس شد و از آن به عنوان نخستین شرکت هواپیمایی خصوصی در ایران نام برده می شود. نام ماهان ایر برگرفته از ماهان شهری در ۳۵ کیلومتری کرمان است. سهام‌دار عمده‌ی این شرکت مؤسسه خیریه مولی‌الموحدین است. شرکت هواپیمایی ماهان هم‌اکنون ناوگانی متشکل از ۳۷ فروند هواپیمای مسافربری و باری را در اختیار دارد و روزانه به ۲۰ مقصد، در اروپا، آسیا و خاورمیانه، پروازهای مستقیم دارد.

 

آمریکایی ها در ادامه سیاست فشار حداکثری شان بر علیه ایران از سال ۱۳۹۰ شرکت ماهان ایر را به دلیل «ارتباط با نیروی قدس سپاه پاسداران» و «جابه‌جایی نیرو و سلاح» در فهرست تحریم‌های خود قرار داده‌است.

 

در دور جدید تحریم های وضع شده بر علیه ایران از سوی ایالات متحده، میزان فشارها بر تحریم شرکت های هوایی ایران و در راس آنها ماهان ایر افزوده شده است.

 

وزیر خارجه ایالات متحده روز چهارشنبه ۱۰ مهر با اشاره به فعالیت‌های «ماهان ایر» به نفع سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ابراز امیدواری کرد دولت ایتالیا پرواز هواپیماهای این شرکت هواپیمایی ایرانی را در آسمان این کشور اروپایی ممنوع اعلام کند.

 

فشارهای وارده سرانجام به نتیجه نشست. منابع خبری روز جمعه گزارش دادند که دولت ایتالیا تسلیم فشارهای آمریکا شده و پروازهای یک شرکت هواپیمایی ایرانی را ممنوع کرده است.

 

پایگاه «نشنال»، شب جمعه گزارش داده دولت ایتالیا با تسلیم در برابر فشارهای دیپلماتیک آمریکا، تمامی پروازهای شرکت هواپیمایی ماهان به داخل این کشور را ممنوع کرده است.

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده