سومین نظارت میدانی رئیس مجلس/ سفر قالیباف به سیستان و بلوچستان-راهبرد معاصر
وحیدی: انتخابات با حضور ناظران مختلف در امنیت و سلامت برگزار خواهد شد رهبر انقلاب:‌ دوام و قوام و عزت و آبروی جمهوری اسلامی در دنیا متوقف به حضور مردم است آغاز انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ رهبر انقلاب رای خود را به صندوق انداختند نامه انتخاباتی ۲۶۰۰ عالم اهل سنت به رهبر انقلاب ستاد انتخابات کشور: تبلیغات انتخابات فردا ۸ صبح به پایان می‌رسد تأکید مخبر بر مسئولیت شرعی و قانونی مسئولان درباره مشارکت بهادری‌جهرمی: آیین‌نامه پذیرش صدور ضمانت‌نامه دولتی برای شرکت‌های بخش خصوصی تصویب شد حمایت حسن روحانی از مسعود پزشکیان شروع فرصت‌های ۱۵ دقیقه‌ای نامزدها در تلویزیون از ساعت ۱۸ اعلام رئوس برنامه‌های قالیباف در حوزه ارتباطات سخنگوی سپاه: راهبرد انتخاباتی سپاه دعوت به مشارکت حداکثری و ممنوعیت ورود مصداقی است وحیدی: 61 میلیون نفر واجد شرایط رای دادن در انتخابات هستند تصمیم جدید رسانه ملی برای تبلیغات کاندیداهای ریاست‌جمهوری انتخابات در چه صورتی به مرحله دوم کشیده می‌شود؟

سومین نظارت میدانی رئیس مجلس/ سفر قالیباف به سیستان و بلوچستان

مشاور و رئیس حوزه ریاست مجلس شورای اسلامی از سومین نظارت میدانی آقای قالیباف با سفر به استان سیستان و بلوچستان خبر داد.
تاریخ انتشار: ۲۱:۵۱ - ۲۰ مهر ۱۳۹۹ - 2020 October 11
کد خبر: ۶۲۶۰۸

به گزارش راهبرد معاصر آقای بابک نگاهداری گفت: سفر فردای (۲۱ مهر) رئیس مجلس به استان سیستان و بلوچستان، سومین نظارت میدانی مجلس یازدهم است و حدود ۲۳ طرح و موضوع نظارتی در ۷ محور اصلی در این سفر احصاء شده است.

وی یادآور شد: این طرح‌های ۲۳ گانه در محور‌های سلامت، امور اجتماعی، آموزش، صنعت، حمل و نقل، عمران و نظایر آن قرار دارد که تقریبا در ۶ شهرستان سیستان و بلوچستان واقع شده است.

مشاور رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: ریاست مجلس نزدیک یک ماه است که جلسات مستمری با مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان، استاندار سیستان و بلوچستان، روسای سازمان‌ها و وزرای مربوطه داشته‌اند و ماحصل این بررسی‌ها در سفر ۳ روز به این استان با نظارت میدانی دنبال می‌شود.

وی اظهار کرد: مجلس این سفر‌ها و نظارت میدانی را در سه مرحله پیش از سفر، حین سفر و بعد از سفر انجام می‌دهد. پروژه‌هایی هم که در نشست مدیریتی آخر سفر درباره آن‌ها تصمیم‌گیری می‌شود در سامانه نظارتی مجلس بارگذاری می‌شود.

مشاور رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در ارتباط با نظارت میدانی از حوزه‌های انتخابیه خوزستان نیز این کار انجام شده است و توسط معاونت نظارت مجلس تصمیمات، مستمر تاحصول نتیجه پیگیری و نظارت می‌شود تا این نوع نظارت‌ها میدانی دچار آفت نمایشی و تبلیغاتی نشود.

وی با اشاره به فواید سفر‌ها و نظارت‌های میدانی مجلس شورای اسلامی در بُعد قانونگذاری و نظارتی افزود: مجلس قوانینی را وضع کرده است که نمایندگان در حوزه‌های انتخابیه خود باید آثار آن‌ها را رصد کنند و همچنین با توجه به مقتضیات فرهنگی، اجتماعی و سیاسی و شرایط استان می‌توانند قوانین جدید تصویب کند.

آقای نگاهداری گفت: در بُعد نظارتی مجلس بر اجرای قوانین و اجرایی شدن آن‌ها باید نظارت کند و این نظارت‌ها کمک می‌کند که نمایندگان از وضع اجرای قوانین به خصوص قانون بودجه مطلع شوند.

وی افزود: مجلس باید نظارت کند که اعتباراتی که در قانون بودجه تصویب شده به طرح‌های استانی اختصاص پیدا کرده است یا خیر؟ بودجه دچار انحراف شده است یا خیر؟ و آگاهی نمایندگان از شرایط استان در همه تصمیم‌گیری‌ها اثر مثبت خواهد داشت که این هم از تاثیرات نظارت میدانی است.

خبرگزاری صدا وسیما

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار