ارزش صندوق پالایشی یکم/ دارا دوم امروز جمعه 16 آبان-راهبرد معاصر

ارزش صندوق پالایشی یکم/ دارا دوم امروز جمعه 16 آبان

ارزش پالایشی یکم در روز جمعه 16 آبان به قرار زیر است. ارزش این صندوق در پایان معاملات این هفته با رشد 2 درصدی همراه بود.
تاریخ انتشار: ۲۱:۳۲ - ۱۶ آبان ۱۳۹۹ - 2020 November 06
کد خبر: ۶۵۷۹۸

به گزارش راهبرد معاصر ارزش پالایشی یکم در پایان معاملات این هفته 2 درصد رشد کرد. ارزش 4 نماد موجود در صندوق دولتی دارا دوم موسوم به پالایشی یکم با رشد بیش از دو درصد همراه بودند که باعث افزایش ارزش دارا دوم شد.

در معاملات امروز بورس اوراق بهادار تمامی نماهای صندوق پالایشی سبز پوش شدند. نماد  شتران (پالایش نفت تهران)، شبریز (پالایش نفت تبریز) و شپنا (پالایش نفت اصفهان) بیش از 2 درصد رشد داشتند و نماد شبندر (شرکت پالایش نفت بندر عباس) نیز با افزایش 1.44 همراه بود

ارزش پالایشی یکم

معاملات امروز بازار سرمایه درحالی به پایان رسید که شاخص کل این بازار با رشد 17 هزار واحدی در ارتفاع یک میلیون و 305 هزار واحد ایستاد.

 

معامله پالایشی یکم از شنبه واقعیت دارد؟

با وجود اینکه پیش از این مریم شاه حسینی، مدیر امور ناشران شرکت سپرده گذاری مرکزی از امکان معامله صندوق پالایشی یکم از فردا خبر داده بود، محمود گودرزی معاون بازار بورس اوراق بهادار تهران، درباره زمان معامله صندوق پالایشی یکم گفت: در صورتی که اقدامات لازم در شرکت سپرده گذاری مرکزی انجام شود و بعد از تکمیل فرایند قانونی برای قابل معامله شدن، مدیر صندوق پالایشی یکم به شرکت بورس تهران درخواست می دهد.

ارزش صندوق پالایشی یکم

وی ادامه داد: بعد از ارسال درخواست به شرکت بورس تهران، طی یک الی دو روز کاری، فرایند معامله این صندوق فراهم می شود و شرکت بورس در اطلاعیه ای به سهامداران اطلاع می دهد.

 

معاون بازار بورس اوراق بهادار تهران همچنین گفت: به محض تکمیل اطلاعات، امکان معامله صندوق فراهم می شود، اما روز شنبه امکان معامله واحدهای این صندوق وجود ندارد.

ارزش سهام پالایشی یکم

معامله صندوق پالایشی یکم در بورس طی فردا منتفی شد

معاون بازار بورس اوراق بهادار تهران گفت: هنوز درخواستی از طرف مدیر صندوق پالایشی یکم به شرکت بورس تهران برای فراهم شدن معامله واحدهای این صندوق ارسال نشده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، محمود گودرزی درباره زمان معامله صندوق پالایشی یکم افزود: در صورتی که اقدامات لازم در شرکت سپرده گذاری مرکزی انجام شود و بعد از تکمیل فرایند قانونی برای قابل معامله شدن، مدیر صندوق پالایشی یکم به شرکت بورس تهران درخواست می دهد.

 

وی ادامه داد: بعد از ارسال درخواست به شرکت بورس تهران، طی یک الی دو روز کاری، فرایند معامله این صندوق فراهم می شود و شرکت بورس در اطلاعیه ای به سهامداران اطلاع می دهد.

قیمت صندوق etf پالایشی یکم

معاون بازار بورس اوراق بهادار تهران همچنین گفت: به محض تکمیل اطلاعات، امکان معامله صندوق فراهم می شود، اما روز شنبه امکان معامله واحدهای این صندوق وجود ندارد.

 

مدیر امور ناشران شرکت سپرده‌گذاری مرکزی پیشتر گفته بود، از روز شنبه صندوق پالایشی یکم در پرتفوی تمام سرمایه‌گذارانی که کد بورسی فعال دارند، قرار گرفته و قابل معامله خواهد شد.

 

اعمال تخفیف ۳۰ درصدی صندوق پالایشی یکم

 

محمدرضا معتمد افزود: مغایرت‌هایی درباره پذیره نویسی صندوق پالایش یکم بین درگاه‌های گارگزاری و سیستم بانکی وجود داشت که شرکت سپرده گذاری مغایرت را برطرف کرده و امکان انجام معامله وجود دارد.

ارزش صندوق دارا دوم

وی ادامه داد: پذیره نویسی در درگاه‌های کارگزاری مطابق با دستورالعمل‌های شرکت سپرده گذاری مرکزی است، اما پذیره نویسی در سیستم بانکی، براساس قوانین شرکت سپرده گذاری نبوده و شرکت سپرده گذاری این مغایرت‌ها را برطرف کرده است.

 

معتمد گفت:اگر مدیر صندوق تصمیم به شروع معاملات کند می‌تواند از روز شنبه به ناظر بازار در بورس تهران درخواست دهد و بورس تهران براساس فرایند پذیرش، نماد را بازگشایی می‌کند.

 

وی با بیان اینکه مدیر صندوق منابعی برای بازار گردانی در اختیار دارد افزود: ۳۰ درصد تخفیف و افزایش سرمایه‌ی که قرار بود به سهامداران تعلق بگیرد در صندوق اعمال شده است و باتوجه به اینکه هر زمانی باز شود حتما ناظر nav را اعلام خواهد کرد.

 

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار