شلیک دو موشک یمنی به نیروهای عربستان/ دهها نظامی سعودی کشته و زخمی شدند-راهبرد معاصر
واکنش روسیه به تصمیم آمریکا برای استقرار سامانه موشکی در آلمان سید حسن نصرالله: هدف غرب لطمه زدن به ارزش‌های مرتبط با جهاد، شهادت و مقاومت بود واکنش ایران به ادعای استفاده از تسلیحات تهران توسط یمن آمریکا تحریم‌هایی را علیه رژیم صهیونیستی اعمال کرد طعنه رهبر انصارالله به فرار ناو آمریکایی: شما از شیر غران، گریخته‌اید، نه یک موش! نتانیاهو: هر توافقی باید به اسرائیل اجازه دهد به جنگ بازگردد موافقتنامه جامع همکاری ایران و روسیه بزودی امضا می‌شود استقرار سفیر جمهوری آذربایجان در تهران در آینده نزدیک حماس: تاکنون هیچ خبر جدیدی درباره مذاکرات به ما داده نشده است سرنگونی پهپاد رژیم صهیونیستی در شمال نوار غزه قالیباف و پوتین دیدار کردند سرویس اطلاعات خارجی روسیه: واشنگتن به دنبال جایگزین برای زلنسکی است وضعیت زندانیان ایرانی محور گفت‌وگوی سفیر ایران و معاون وزیر دادگستری ترکیه واکنش کرملین به بیانیه پایانی نشست ناتو قرارداد یک میلیارد دلاری مراکش با رژیم صهیونیستی در بحبوحه جنگ در غزه

شلیک دو موشک یمنی به نیروهای عربستان/ دهها نظامی سعودی کشته و زخمی شدند

در پی شلیک موفق دو موشک بالستیک ارتش یمن به مواضع ائتلاف سعودی در «جیزان» بیش از 70 نفر از مزدوران ائتلاف کشته و زخمی شدند.
تاریخ انتشار: ۱۷:۵۲ - ۲۹ اسفند ۱۳۹۷ - 2019 March 20
کد خبر: ۷۰۵۹

به گزارش راهبرد معاصر؛ یگان موشکی ارتش یمن بامداد امروز (چهارشنبه) دو فروند موشک بالستیک «بدر 1 پی» به سمت مواضع ائتلاف متجاوز در جیزان شلیک کرد.

 

بر اساس گزارش وبگاه «المسیره»، موشک اول یک پایگاه آموزشی ائتلاف سعودی در «جبل النار» جیزان را هدف قرار داد.

 

یک منبع آگاه اعلام کرد،‌ موشک مذکور به دقت به هدف برخورد کرد و تعدادی از مزدوران ائتلاف متجاوز کشته و زخمی شدند.

 

موشک دوم نیز به مواضع مزدوران سعودی در «الخوبه» جیزان اصابت کرد که طی آن بیش از 70 نفر از مزدوران ائتلاف کشته و زخمی شدند.

 

یگان موشکی یمن در طول سال‌های تجاوز ائتلاف سعودی توانسته با اعتماد به قدرت متخصصان بومی، سیستم‌های موشکی مورد استفاده‌اش را ارتقا بخشد.

 

این یگان در ابتدای کار خود از نوع ساده مانند موشک‌های «الصرخه» استفاده می‌کرد ولی به مرور زمان و با افزایش تجربه و تخصص و ارتقای سیستم موشکی، از سیستم‌های موشکی زلزال۱ و۲ و قاهر۲، النجم الثاقب و در نهایت موشک‌های بالستیک برکان۲ و بدر۱ استفاده کردند که نقش بسیار مهمی در ایجاد توازن قوا و تقویت قدرت بازدارندگی داشته است.

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده