اعلام زمان پایان محدودیت های تردد شبانه-راهبرد معاصر

اعلام زمان پایان محدودیت های تردد شبانه

ممنوعیت تردد یکی از محدودیت های کرونایی است که برای جلوگیری از پیشروی کرونا در شهر های قرمز و نارنجی در نظ گرفته شده است. امروز زمان پایان محدودیت های تردد شبانه اعلام شد.
تاریخ انتشار: ۲۲:۲۹ - ۱۴ دی ۱۳۹۹ - 2021 January 03
کد خبر: ۷۲۸۳۴

به گزارش راهبرد معاصر زمان پایان محدودیت های تردد شبانه اعلام شد. ممنوعیت تردد یکی از محدودیت های کرونایی اعمال شده توسط ستاد مقابله با کرونا است و در نخست شهرهایی با وضعیت قرمز و نارنجی از جمله تهران از ساعت 21 محدودیت های تردد شبانه وجود اشت اما اکنون این طرح در سراسر کشور اجرا می شود.

اعلام زمان پایان محدودیت های تردد شبانه

علیرضا رئیسی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا: با توجه به سرد بودن‌ هوا، درب‌ها و پنجره‌ها بسته است و تهویه مناسب وجود ندارد؛ اگر دورهمی اتفاق بیفتد، میزان انتشار بیماری بالا می‌رود.

 

تردد شبانه در کل کشور از ساعت ۲۱ شب به بعد ممنوع است و فکر می‌کنم محدودیت‌های تردد شبانه تا پایان امسال ادامه یابد.

 

کشور ما بسیار مستعد است که اواخر بهمن و در اسفند کرونا پیک بزند و باید دستورالعمل‌ها را رعایت کنیم.

 

حدود ۸۶۰ بیمار بسیار بدحال در آی‌سی‌یو داریم که زیر دستگاه هستند و متاسفانه مرگ‌ومیر در آن‌ها بالاست؛ پیش‌بینی می‌کنم که در بازه ۱۰ روز آینده مرگ‌ومیر دو رقمی شود.

 

یکی از علل افزایش کرونا در مازندران این بوده که فصل چیدن کیوی و پرتقال از راه رسیده است و اکنون شهرهای کوچک و روستاها بیشتر درگیر شده‌‌اند.

 

کارگران از روستاها به شهرها می‌آیند و پس از بازگشت، روستاها را آلوده می‌کنند و شک نداریم که هر جا پیک بیماری داریم، دورهمی‌های کاری یا خانوادگی رخ داده است.

 

ارسال ۵۲ هزار پیامک به رانندگان خاطی طرح کرونا

نیروی انتظامی اعلام کرد: براساس اجرای طرح کاهش زنجیره انتقال بیماری کرونا روز گذشته (سه شنبه) تعداد ۵۲ هزار و ۳۰۱ پیامک به رانندگانی که به مصوبات ستاد مبارزه با کرونا توجه نداشته اند، ارسال شد.

 

در حوزه اعمال قانون و در چارچوب کنترل زنجیره کرونا در طرح محدودیت شبانه تعداد ۱۸ هزار و ۵۵۷ خودرو و در مناطق نارنجی تعداد ۷۷ هزار ۲۴۸ خودرو جریمه و اعمال قانون شدند.

 

همچنین در ارتباط با اجرای این طرح به۴۰ هزار و ۴۲۰ راننده تذکر شفاهی و تعداد ۲۴ هزار و ۷۰۰ خودرو که پیشتر توقیف شده بودند، عودت داده شد.

اعلام زمان پایان محدودیت های تردد شبانه

براساس این گزارش، ۶ هزار و ۱۶۳نیرو در یک هزار و ۹۵۸ نقطه بکارگیری شدند. همچنین روزگذشته تردد خودروها نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۹ درصد کاهش داشته است.

 

براساس این گزارش، از جمله اقدام های انتظامی مرتبط با صنوف ضمن بازدید از ۱۰ هزار و ۵۴۱ محل کسب و ۷ هزار و ۶۶۹ مورد از اصناف تذکر و ۲۱۰ باب از صنوف پلمب شد.

 

اجرای سراسری منع تردد شبانه در کشور

حسین قاسمی در گفت وگو با ایسنا، در تشریح محدودیت های اعمال شده در شهرهای نارنجی و قرمز به ویژه منع ترددها گفت: ورود خودروهای شخصی با پلاک بومی شهرهای نارنجی و قرمز به شهرهای زرد همچنان ممنوع است. ورود خودروهای با پلاک بومی از شهرهای زرد نیز به شهرهای نارنجی و قرمز ممنوع اعلام شده است.

 

وی افزود: در جلسه روز شنبه ۶ دیماه سال جاری ستاد ملی مدیریت کرونا مصوب شد منع تردد شبانه از ساعت ۲۱ الی ۴ بامداد در شهرهای زرد هم اعمال شود در حالی که پیش تر تنها در شهرهای نارنجی و قرمز اعمال می شد، لذا فارغ از وضعیت سه گانه زرد و نارنجی و قرمز منع تردد شبانه از ساعت ۲۱ الی ۴ بامداد در همه جا اجرا خواهد شد.

 

علیرضا رییسی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا نیز روز شنبه ۶ دی ماه سال جاری اعلام کرده بود که در حال حاضر شهر با وضعیت قرمز کرونا نداریم و ۳۳۰ شهر زرد و ۱۰۸ شهر نارنجی هستند که امیدواریم این شهرهای نارنجی نیز به مرور به سمت وضعیت زرد حرکت کنند و میزان ابتلا و بستری در شهرهای مختلف کمتر شود.

 

وی افزود: این دستاورد نتیجه رعایت پروتکل‌های بهداشتی و همه دستگاه‌های اجرایی و مردم و بازاریان و اصناف و بسیج و نیروهای انتظامی و اجرای طرح شهید قاسم سلیمانی است.

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار