ادعای جدید پامپئو علیه ایران: تحریم‌ها بودجه نظامی ایران را کاهش داد/ ایران به پایگاه جدید القاعده بدل شده است-راهبرد معاصر
واکنش نمایندگی ایران به تحریم‌های خزانه داری آمریکا توافقات مالی ایران و روسیه از ماه آینده اجرایی خواهد شد مسکو: قرارداد جدیدی برای همکاری با ایران امضا خواهد شد وزیر جنگ اسرائیل: ایران بزرگ‌ترین تهدید برای آینده دنیاست اسماعیل هنیه: حمله به خانواده‌ام منجر به تغییر مواضع مقاومت نخواهد شد شرط سازمان ملل برای تداوم کمک‌ به غزه وزیر دفاع آمریکا از تشدید تنش‌ها در مرز لبنان ابراز نگرانی کرد تحریم‌های آمریکا علیه ۵۰ شخص و نهاد به بهانه ارتباط با ایران تأکید وزیر خارجه نپال بر تقویت مناسبات دوجانبه با ایران هشدار کرملین به ارمنستان: با پیوستن به اتحادیه اروپا بازار روسیه را از دست خواهید داد تأکید وزیر خارجه کویت بر توسعه روابط با ایران تاکید باقری بر عزم جدی تهران در توسعه روابط با ریاض جلسه شورای امنیت با محوریت تحولات نوار غزه آغاز مذاکرات عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا حملات پهپادی و موشکی مقاومت لبنان به شمال اراضی اشغالی

ادعای جدید پامپئو علیه ایران: تحریم‌ها بودجه نظامی ایران را کاهش داد/ ایران به پایگاه جدید القاعده بدل شده است

وزیر خارجه آمریکا در روزهای پایانی حضور دولت شکست خورده‌اش در کاخ سفید ادعاهای بی اساس دیگری را علیه کشورمان مطرح کرد.
تاریخ انتشار: ۲۰:۳۱ - ۲۳ دی ۱۳۹۹ - 2021 January 12
کد خبر: ۷۳۸۵۵

به گزارش راهبرد معاصر مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا در توییتی ادعا کرد که به لطف تحریم‌های ما، بودجه نظامی پیشنهاد شده ایران امسال ۲۴ درصد پایینتر است. ما بیش از ۱۵۰۰ شخص و نهاد را هدف قرار داده‌ایم.

وی افزود که نظام ایران را از در آمد ۷۰ میلیارد دلاری که به ادعای وی برای تامین مالی تروریسم، موشک‌های بالیستیک و برنامه هسته‌های هسته‌ای استفاده می‌شد، محروم کردیم.
پمپئو در توییت دیگری افزود: تحریم‌های آمریکا علیه ایران روزانه ۲ میلیون بشکه نفت ایران را از بازار دور نگه داشت. تقریبا ۳۰ کشور که مشتریان رایج بودند، واردات نفت ایران را متوقف کردند. بیش از صد موسسه نیز از سرمایه‌گذاری‌های برنامه‌ریزی صرف نظر یا آن‌ها را لغو کردند.
در حالی که فشار حداکثری ترامپ علیه ایران با شکست مواجه شده است، وی در انتهای هر دو توییت خود از هشتگ "فشار حداکثری جواب می‌دهد" استفاده کرده است.

پمپئو همچنین در توییت دیگری مدعی شد: ما حقیقت را گفتیم و اقدام کردیم. وزارت خارجه در سال ۲۰۱۹ سپاه پاسداران جمهوری اسلامی و نیروهای قدسش را سازمان تروریستی خارجی تعیین کرد؛ چراکه اینگونه است!

مایک پامپئو وزیر امور خارجه آمریکا  همچنین روز سه‌شنبه طی سخنرانی خود در «باشگاه ملی مطبوعات» در واشنگتن، ایران را به ارتباط با القاعده و حمایت از این گروه تروریستی متهم کرد.

 پامپئو در اظهاراتی بی‌اساس و مضحک مدعی شد که ایران به پایگاه جدید القاعده بدل شده است و این گروه تروریستی کارهایی که قبلاً از طریق افغانستان و پاکستان انجام می‌داد را اکنون از طریق ایران انجام می‌دهد.

وی همچنین ادعا کرد که القاعده از سه دهه قبل با ایران در ارتباط بوده است و تعداد زیادی از مقامات بلندپایه القاعده به همراه خانواده‌هایشان پس از حملات 11 سپتامبر به ایران پناهنده شده‌اند.

وزیر امور خارجه آمریکا در حالی مدعی ارتباط ایران با القاعده شده است که بر اساس شواهد غیرقابل‌ انکار، آمریکا با تمامی گروه‌های تروریستی شناخته‌شده‌ای که طی دهه‌های اخیر در غرب آسیا سر برآورده‌اند در ارتباط بوده و حتی در تشکیل آنها نقش داشته است.

 


ایسنا/تسنیم

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده