خلیلزاد بازهم به پاکستان سفر می‌کند-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

خلیلزاد بازهم به پاکستان سفر می‌کند

نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان امروز به پاکستان سفر کرده و با مسئولین اسلام آباد دیدار خواهد خواهد داشت.
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۴ - ۱۳ فروردين ۱۳۹۸ - 2019 April 02
کد خبر: ۷۷۲۱
به گزارش راهبرد معاصر  به نقل از ای.آر.وای نیوز، «زلمی خلیلزاد» نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان امروز وارد پاکستان خواهد شد.

در حالی که تعداد سفرهای خلیلزاد به منطقه و پاکستان طی ماههای اخیر افزایش چشمگیری داشته است دولت آمریکا همچنان به صلح در افغانستان از طریق مذاکره و کمک های پاکستان چشم امید دارد.

قرار است خلیلزاد در سفر خود با سران سیاسی و نظامی پاکستان ملاقات کرده و از آنها برای ایفای نقشی پر رنگ تر در صلح افغانستان درخواست به عمل آورد.

سفر خلیلزاد به منطقه تا 10 آوریل طول خواهد کشید و مهم ترین بخش های سفر او ملاقات با سران افغانستان و پاکستان است.
دور جدید مذاکرات صلح افغانستان از 25 فوریه آغاز شده است و دولت اسلام آباد مدعی ایفای نقشی کلیدی در این دور از مذاکرات است.

برخی رسانه های افغانستانی مدعی شده اند که در دور جدید مذاکرات توافق هایی حاصل شده و بر سر برخی مسائل هنوز اختلافاتی وجود دارد.

آمریکا سال ها در تلاش بود تا مسئله افغانستان را از طریق قوای نظامی خود حل کند ولی پس از شکست در این نقشه اخیرا تلاش خود را برای حل بحران از طریق مذاکره افزایش داده است.

دولت ترامپ که آشکارا در حل مسئله افغانستان دچار سردرگمی شده است از مدتی قبل دست به دامان پاکستان شده تا طرفین را برای مذاکره تشویق نماید.
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده