نحوه دریافت مجوز تردد در شهرهای قرمز و نارنجی-راهبرد معاصر

نحوه دریافت مجوز تردد در شهرهای قرمز و نارنجی

تردد به شهرهای با وضعیت کرونایی قرمز و نارنجی در ایام عید و سفرهای نوروزی به این شهر ها ممنوع است اما برخی افراد میتوانند با دریافت مجوز تردد به این شهر ها سفر کنند. شرایط و نحوه دریافت مجوز تردد در شهرهای قرمز و نارنجی را در این خبر میخوانید.
تاریخ انتشار: ۲۱:۲۸ - ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ - 2021 March 14
کد خبر: ۸۰۷۶۹

به گزارش راهبرد معاصر ستاد ملی کرونا در روزهای اخیر تکلیف سفرهای نوروزی را مشخص کرد تردد در شهرهای قرمز و نارنجی و سفرهای نوروزی به این شهر ها ممنوع شد. گفتنی است رنگ کرونایی تهران در ایام عید زرد است و تردد به شهر های آبی و زرد آزاد است. امروز استاندار تهران شرایط و نحوه دریافت مجوز تردد در شهرهای قرمز و نارنجی تشریح کرد.

نحوه دریافت مجوز تردد در شهرهای قرمز و نارنجی

شرایط صدور مجوز تردد در شهرهای قرمز و نارنجی

انوشیروان محسنی بندپی اظهار کرد: براساس فرم ارسالی وزارت کشور، فرمانداری‌ها فقط در 5 مورد برای شهروندان شهرهای قرمز و نارنجی مجوز خروج صادر می‌کنند.

وی تصریح کرد: شهروندان باید این فرم را تکمیل و دلایل سفر به جاهایی که ممنوعیت دارد را اعلام کنند که موارد تردد شامل معاینات و خدمات پزشکی، حقوقی و قضائی، بازرگانی، سرکشی به بنگاه‌های اقتصادی و کارهای اداری است.

محسنی بندپی افزود: فرمانداران شهر مبدأ این مدارک را بررسی و نسبت به خروج متقاضیان به شهرهای قرمز و نارنجی اقدام خواهند کرد.

وی گفت: این مجوزها به صورت محدود و بعد از ایام تعطیلات خواهد بود و دستورالعمل منظمی برای این موضوع در نظر گرفته شده است.

 

ممنوعیت تردد شبانه در همه شهرها در نوروز پابرجاست

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا شنبه شب با حضور در یک برنامه زنده تلویزیونی با بیان اینکه براساس مصوبه ستاد ملی کرونا در ۲۵ اسفند آخرین رنگ بندی کشور اعلام می شود، گفت: آخرین بروزرسانی رنگ شهرها با توجه به شرایط کرونایی فردا (یکشنبه) انجام خواهد شد و فردا شب رنگ بندی جدید اعلام می شود.

وی افزود: امروز مصوب شده است که مسافرت به شهرهای با وضعیت قرمز و نارنجی ممنوع است و افراد بومی نیز حق مسافرت به شهرهای دیگر نخواهند داشت.

نحوه دریافت مجوز تردد در شهرهای قرمز و نارنجی

رئیسی با بیان اینکه هرچند که یک پایداری نسبی در کشور ایجاد شده است از مردم درخواست کرد در ایام نوروز سفر نکنند.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا ادامه داد: اگر شهری وضعیت اش بدتر شود تذکرات لازم داده می شود. این احتمال وجود دارد که وضعیت شهر ها تغییر کنند اما شهرهای قرمز به زرد و یا آبی بعید است تغییر کنند.

رئیسی افزود: در شهر های قرمز و نارنجی محدودیت وجود دارد. ما بر اساس وضعیت شهرها محدودیت های مختلف را اعمال می کنیم و هیچ شهری در این خصوص استثنا نیست.

او گفت: در شرایط کنونی اگر خودروی شخصی از شهر زرد به شهری دیگر با وضعیت زرد مسافرت کند هیچ منعی در این خصوص وجود ندارد و ورود و خروج پلاک‌های غیر بومی به شهرهای قرمز ممنوع است.

نحوه دریافت مجوز تردد در شهرهای قرمز و نارنجی


رنگ کرونایی تهران در عید، زرد است

سخنگوی ستاد کرونای تهران:وضعیت تهران کماکان زرد است اما این استان عمدتا مبدا سفر است که این ما را نگران‎ می‎کند.

خوزستان و تهران بالاترین میزان مبتلا به کرونای انگلیسی را دارند.

 

 

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار