واژگونی دو خودرو در محور‌های نورآباد ۱۱ مصدوم برجای گذاشت اجرای کالابرگ برای ۴ دهک باقی‌مانده + جزئیات هشدار باران‌های شدید موسمی به ۶ استان / شهروندان در خطر سیل و صاعقه و باد شدید بجای ماهی این ۴ گیاه شگفت‌انگیز را بخورید پاسخ حماس به ادعا‌های اسکای نیوز درباره تعیین شروط برای آتش بس روایت سفیر ایران در عربستان از رایزنی‌های تهران و ریاض در ۲ هفته اخیر تامین اجتماعی: آگهی‌های خرید سابقه بیمه‌ای کلاهبرداری است قالیباف در صحن مجلس: دشمن با اخبار دروغ به دنبال شکستن صف یکپارچه مردم است / مواضع رئیس جمهور قمارباز آمریکا هیچ اعتباری ندارد تمدید مهلت ثبت‌نام فرهنگیان در سامانه نقل و انتقال + توضیحات سخنگوی وزارت آموزش و پرورش گروسی: ایران می‌تواند ظرف چند ماه تولید اورانیوم غنی‌شده را آغاز کند پیکر سپهبد شهید سلامی و سردار شانه‌ئی در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) به خاک سپرده شد + فیلم همسرکشی به عشق ازدواج با یک قاتل بلا‌هایی که قهوه فوری سرتان می‌آورد و از آن بی خبرید! برنامه و نتایج جام جهانی فوتبال باشگاه‌ها ۲۰۲۵ برنامه و نتایج مرحله حذفی جام جهانی باشگاه‌ها

محصولات جدید سایپا در راه است+ جزئیات

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا خبر از عرضه سه محصول جدید داد که برپایه خودرو‌های ساینا و کوییک است و جایگزین محصول تیبا خواهد شد.
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۱ - ۰۱ مرداد ۱۴۰۰ - 2021 July 23
کد خبر: ۹۶۳۱۹

به گزارش راهبرد معاصر، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا از عرضه سه محصول جدید سایپا تا پایان سال ۱۴۰۰ خبر داد.


سیدجواد سلیمانی مدیرعامل گروه خودروسازی گفت: آریا به عنوان نخستین کراس اوور کاملا ایرانی در نیمه دوم امسال با گیربکس اتوماتیک، طراحی بسیار زیبا و امکانات و استاندارد‌های به روز به تولید انبوه خواهد رسید.

 

سلیمانی، با اعلام این خبر در مجمع عمومی عادی سالیانه سایپا برای سال منتهی به ۳۰ اسفند ۱۳۹۹ اظهار کرد: امیدوار هستیم خودروی شاهین با گیربکس اتوماتیک را نیز در پاییز امسال تولید و به بازار عرضه کنیم.

 

وی ادامه داد: علاوه بر این دو محصول، خودروی اطلس نیز که یک محصول کراس برپایه خودرو‌های ساینا و کوییک است، تولید می‌شود و جایگزین محصول تیبا خواهد شد.

 

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با اشاره به اینکه یکسال از توقف تولید خودروی پراید می‌گذرد، افزود: پراید به عنوان یک خودرو با تکنولوژی قدیمی نماد شرکت سایپا شده بود و تهدید‌ها و تخریب‌هایی برای برند سایپا و حتی صنعت خودرو به دنبال داشت.

 

سلیمانی اظهار کرد: منتقدان داخلی و رسانه‌های خارج از کشور نیز سطح ایمنی و تکنولوژی پراید را دستاویزی برای زیر سوال بردن خودروسازی کشور قرار داده بودند؛ از این رو توقف تولید این خودرو یکی از نخستین برنامه‌هایی بود که در سایپا در دستور کار قرار دادیم.

 

وی به زیان ده بودن تولید خودروی پراید نیز اشاره کرد و افزود: با توجه به قیمت گذاری دستوری، تولید هر دستگاه پراید از نظر مالی نیز برای سایپا ضرر به همراه داشت به شکلی که گزارش‌های مالی نشان می‌دهد اگر تولید پراید ادامه پیدا می‌کرد در یکسال گذشته دو هزار و ۳۰۰ میلیارد زیان بیشتر برای سایپا به همراه داشت.

 

مدیرعامل سایپا با بیان اینکه پراید سهم قابل توجهی از تیراژ تولید این خودروساز را به خود اختصاص داده بود، گفت: نگرانی‌هایی برای توقف تولید وجود داشت، اما با تلاش مدیران، کارکنان و زنجیره تامین سایپا در کمتر از دو ماه محصولات جدید جایگزین پراید شدند و در پایان سال ۹۹ نیز شاهد بودیم که سایپا بدون پراید نسبت به سال ۹۸ افزایش تولید نیز داشت.

 

سلیمانی در ادامه به تولید و عرضه محصول جدید شاهین نیز اشاره کرد و افزود: در سال‌های گذشته خودرو‌هایی به عنوان محصول داخلی تولید و عرضه شد، اما بیشتر آن‌ها نتیجه تغییر اندکی در طراحی یا امکانات خودرو‌های غیرایرانی بود، اما شاهین محصولی است که از صفر تا صد طراحی و تولید آن کاملا داخلی و متعلق به گروه خودروسازی سایپا است.

 

وی افزود: شاهین با تکنولوژی به روز و استاندارد‌هایی که امکان عرضه آن به بازار‌های صادراتی را فراهم کرده، تولید و با کمترین ایراد و استقبال قابل توجه به بازار عرضه شد.

 

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در گزارش خود به سهامداران از رفع مشکلات در حوزه تولید خودرو‌های تجاری در شرکت‌های زامیاد و سایپادیزل خبر داد و افزود: تولید وانت زامیاد که همه آن را با نام نیسان آبی می‌شناسند نیز تا پایان سال متوقف و محصول پادراپلاس با توان فنی و امکانات به روز جایگزین آن خواهد شد. همچنین پروژه تولید اتوبوس‌های برقی و دیزلی نیز در این دو شرکت آغاز و قرارداد‌های خوبی نیز در راستای آن منعقد شده و به زودی توان تولید خودرو‌های تجاری سایپا نیز احیا خواهد شد.

 

سلیمانی در بخش حساب‌های مالی سایپا نیز اظهار کرد: در سه ماه نخست سال ۹۹ سایپا از زیان خارج و به سود عملیاتی نزدیک شد، اما افزایش قابل توجه نرخ ارز و نهاده‌های تولید در کنار قیمت گذاری دستوری برنامه ریزی‌های ما را بهم ریخت و مجددا زیان ده شدیم.

 

مدیرعامل سایپا گفت: با تلاش‌های صورت گرفته در بخش‌های مالی و کاهش قابل توجه تعهدات ناشی از اجرای برنامه‌های دقیق در حوزه فروش، در سه ماه نخست امسال نیز زیان ده نبوده ایم و اگر شاخص‌های اقتصادی تغییر نکند، امسال از زیان خارج خواهیم شد.

 

سلیمانی در تشریح بیشتر تلاش‌ها برای کاهش تعهدات اظهار کرد: در ابتدای سال ۹۸ بیش از ۵۴۰ هزار تعهد در سایپا داشتیم، اما این عدد در حال حاضر به ۱۷۰ هزار تعهد رسیده که معادل چهار ماه تولید است. ضمن اینکه تعداد تعهدات معوق نیز کمی بیش از سه هزار دستگاه است و امیدواریم به زودی، صفر شود.

 

مدیرعامل سایپا ادامه داد: تا پایان چهارماه نخست سال، هیچ تعهدی برای سال ۱۴۰۱ ایجاد نکرده ایم که از نظر انضباط مالی امتیاز ویژه‌ای برای ما به حساب می‌آید.

 

مجمع عمومی عادی سالیانه سایپا برای سال منتهی به ۳۰ اسفند ۹۹ با حضور بیش از ۷۳ درصد سهامداران صبح روز پنجشنبه ۳۱ تیرماه برگزار شد و صورت‌های مالی به تصویب اعضا رسید.

 

در این مجمع، سهامداران عملکرد مدیرعامل و اعضای هیات مدیره گروه خودروسازی سایپا به ویژه در حوزه توسعه سبد محصولات را با توجه به شرایط سخت ناشی از تحریم‌ها و کرونا مطلوب ارزیابی کرده و خواستار پیگیری هیات مدیره برای رفع مشکل قیمت گذاری دستوری و زیان‌های ناشی از آن شدند./باشگاه خبرنگاران

 

ارسال نظر
آخرین اخبار