۳ دلیل عمده افزایش قیمت کالا‌های اساسی-راهبرد معاصر
بازگشت ناو شهید مهدوی نیروی دریایی سپاه از ماموریت اقیانوسی تاکید معاون ایمنی سپاه بر استفاده از هوش مصنوعی فرایند انتخابات یک مرحله‌ای شود تأکید آیت الله رئیسی بر پرداخت بموقع وام ازدواج سردار زهرایی: طوفان‌الأقصی سبب بیداری ملت‌ها شد پلیس این 5 گروه را طبق لایحه حجاب باید بازداشت کند آخرین وضعیت بررسی پرداخت مطالبات فرهنگیان بازنشستگان بابت رتبه‌بندی معلمان و متناسب سازی حقوق در مجلس اسلامی: ایران به ونزوئلا برای راه اندازی شتاب‌دهنده‌های پزشکی کمک می‌کند استاندار گیلان: واردات چای به دستور رئیس‌جمهور محدود شد در دوره اتحادیه مجمع اسلامی دانشجویان چه گذشت؟ سردار قریشی: رسانه ها ستون فقرات جهاد تبیین و دریای امیدآفرینی هستند نظر وزیر کشور درباره تقسیم استان سیستان و بلوچستان آیت الله رئیسی و علی‌اف فردا سد قیز قلعه‌سی را افتتاح می‌کنند جزییات جدید درباره تعطیلی شنبه‌ها/ بانک‌ها هم شنبه‌ها تعطیل هستند؟ آخرین دستورکار هفتگی مجلس یازدهم

۳ دلیل عمده افزایش قیمت کالا‌های اساسی

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: دستگاه‌های نظارتی دولتی باید با تشدید اقدامات خود مانع از افزایش قیمت‌ها به‌ویژه کالا‌هایی که با زندگی روزمره مردم در ارتباط است، شوند.
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۲ - ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - 2022 April 27
کد خبر: ۱۳۱۱۹۹

به گزارش راهبرد معاصر، محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به دلایل عمده گرانی کالا‌های اساسی در چند ماه گذشته، گفت: بخشی از این گرانی‌ها ناشی از نوسانات قیمت ارز در کشور است که آثار روانی خود را بر بازار می‌گذارد و تأثیر مستقیمی بر این موضوع دارد.

وی با بیان اینکه "در شرایط فعلی قیمت ارز واقعی نیست"، ادامه داد: با توجه به اینکه دسترسی به منابع ارزی نسبت به گذشته بهتر شده است نباید نوسانات چندانی داشته باشیم که متأسفانه با برخی دلال‌بازی‌ها هر از چندگاهی شاهد نوسانات در این حوزه هستیم.

نماینده کرمان در مجلس با تأکید بر اینکه بخشی از گرانی‌ها نیز ناشی از سودجویی‌ها از سوی برخی افراد است، افزود: در این بخش دولت باید به‌جد وارد شود و مانع از دلال‌بازی، احتکار و گرانی کالا‌های اساسی شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه دستگاه‌های نظارتی دولتی باید با تشدید اقدامات خود مانع از افزایش قیمت‌ها به‌ویژه کالا‌هایی که با زندگی روزمره مردم در ارتباط است شوند، ابراز کرد: بخش سوم علت افزایش قیمت کالا‌های اساسی ناشی از تصمیماتی است که در دولت و مجلس برای افزایش بهای خدمات گرفته می‌شود./تسنیم


ارسال نظر
تحلیل های برگزیده