جلسه اضطراری سازمان جهانی بهداشت درباره آبله میمون-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

جلسه اضطراری سازمان جهانی بهداشت درباره آبله میمون

سازمان جهانی بهداشت با اعلام ابتلای بیش از ۶ هزار مورد آبله میمون از تشکیل جلسه‌ای اضطراری در این باره خبر داد.
تاریخ انتشار: ۲۲:۴۰ - ۱۵ تير ۱۴۰۱ - 2022 July 06
کد خبر: ۱۴۱۴۸۵

به گزارش راهبرد معاصر بر اساس گزارش اخیر سازمان جهانی بهداشت در حال حاضر بیش از ۶ هزار مورد آبله میمون از ۵۸ کشور اعلام شده است و به همین دلیل جلسه‌ای اضطراری درباره شیوع کنونی در این نهاد تشکیل خواهد شد.

به گزارش رویترز، «تدروس آدهانوم» مدیرکل سازمان جهانی بهداشت، در یک کنفرانس خبری مجازی از ژنو گفت: «در تاریخ ۱۸ ژوئیه یا زودتر جلسه‌ای تشکیل خواهیم داد تا درمورد اعلام یک وضعیت اضطراری بهداشت جهانی از شیوع این بیماری بحث کنیم، این وضعیت بالاترین وضعیت اضطرار سازمان جهانی بهداشت است.»

این کمیته در جلسه قبلی خود در تاریخ ۲۷ ژوئن تصمیم گرفت که شیوع بیماری در کشور‌های آفریقایی و هم در سطح جهانی هنوز وضعیت اضطراری ندارد.

اما اکنون مدیرکل سازمان جهانی بهداشت می‌گوید: «من همچنان نگران مقیاس و گسترش ویروس در سراسر جهان هستم، عدم انجام آزمایش این بیماری یعنی موارد گزارش نشده بسیاری در سطح جهانی وجود دارند.»

به گفته او ۸۰ درصد موارد ابتلا در اروپا هستند.

آلمان پس از انگلیس، بیشترین موارد ابتلا به آبله میمون را ثبت کرد. ابتلا به ویروس آبله میمون سیری صعودی را در آلمان آغاز کرده و تاکنون ۵۹۲ در این کشور شناسایی شده است.

ویروس شناسان احتمال این‌که میانگین شاخص آلودگی درهفته به بالای هزار مورد ابتلا برسد و در تابستان امسال بر خلاف سال گذشته موج گسترده‌ای از کرونا را شاهد باشند، منتفی نمی‌دانند.

ویروس آبله میمون از تماس با افراد یا حیوانات آلوده‌ای نظیر «موش»، «همستر» و «سنجاب» منتقل می‌شود، و مردان هم جنس باز از جمله افراد در معرض خطر در برابر این ویروس به شمار می‌روند.

انگلیس با شناسایی ۷۹۳ مورد ابتلا در رتبه نخست سرایت این ویروس قرار دارد. آمریکا تاکنون ۱۷۳ مورد، کانادا ۲۲۳، برزیل ۱۱، رژیم صهیونیستی ۱۳ و امارات نیز ۱۳ مورد از ابتلا به این ویروس را ثبت کرده‌اند./باشگاه خبرنگاران 

 

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده