تکذیب ادعای روزنامه ترکیه‌ای علیه سفیر ایران-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

تکذیب ادعای روزنامه ترکیه‌ای علیه سفیر ایران

سفارت ایران در آنکارا ادعای یکی از نشریات ترکیه درباره برگزاری ضیافت‌های افطار سفارت ایران را «بی اساس و دروغ محض» خواند.
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۲ - ۲۵ فروردين ۱۴۰۲ - 2023 April 14
کد خبر: ۱۷۹۵۷۱

به گزارش راهبرد معاصر در پی مطالب منتشر شده در روزنامه ینی شفق که در آن از دیدار‌ها و برنامه‌های سفارت ایران در این کشور در ماه رمضان انتقاد شده و ادعایی درباره دعوت از برخی گروه‌ها و جریانات در این مهمانی‌ها مطرح شده بود، سفارت ایران در بیانیه‌ای گفت: آنچه روزنامه ینی شفق به سفیر جمهوری اسلامی ایران نسبت داده است، تماما بی‌اساس و دروغ محض است.

در ادامه این بیانیه آمده است: در هیچ یک از این ضیافت‌های افطار که به رسم هر ساله برگزار می‌شوند، درباره چنین مسائلی بحثی انجام نگرفت و حتی اشاره‌ای هم به آن‌ها نشد. نگرش و رفتار جمهوری اسلامی ایران، همواره احترام به اصول دموکراسی در ترکیه و مداخله نکردن در امور داخلی یک کشور دوست و برادر بوده است.

سفارت ایران در آنکارا در ادامه بیان کرد: درباره موضوع سوریه، جمهوری اسلامی ایران و ترکیه از شرکای روند صلح آستانه هستند. اخیرا، ابتکاری چهارجانبه برای کاهش تنش‌ها ایجاد شد. همکاری نزدیکی در چارچوب این دو سازوکار میان دو کشور وجود دارد و در هر فرصتی تاکید شده است که باید از این همکاری‌ها حمایت شود.
سفارت ایران در پایان مطرح کرد: علاوه بر این، ضیافت‌های افطار رسم دیرین سفارت ما بوده است./باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده