بازداشت سرکرده خطرناک داعشی در کرکوک-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

بازداشت سرکرده خطرناک داعشی در کرکوک

منابع عراقی از بازداشت سرکرده بارز داعشی در کرکوک و جزئیات آن خبر دادند.
تاریخ انتشار: ۱۸:۳۹ - ۲۱ مرداد ۱۴۰۲ - 2023 August 12
کد خبر: ۱۹۹۰۷۴

به گزارش راهبرد معاصر؛ اداره اطلاعات و امنیت عراق وابسته به وزارت دفاع این کشور روز شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که نیرو‌های عراقی توانستند یکی از خطرناک‌ترین فرماندهان گروه‌های تروریستی داعش را در استان کرکوک به دام بیاندازند.

در این بیانیه آمده است: این تروریست به عنوان مسئول کارگاه بمب گذاری خودرو‌ها و ساخت مواد منفجره فعالیت می‌کرد.

این بیانیه می‌افزاید: عملیات دستگیری این تروریست با هماهنگی فرماندهی عملیات کرکوک و واحدی از دستگاه مبارزه با تروریسم سلیمانیه انجام شد.

این در حالی است که فرماندهی عملیات مشترک عراق روز چهارشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: شب گذشته در حمله هوایی توسط جنگنده‌های نیروی هوایی، یک تونل متعلق به داعش در رشته کوه‌های حمرین در استان صلاح الدین منهدم شد. این حمله طبق اطلاعات دقیق از سوی اداره اطلاعات نظامی عراق انجام شد.

از سوی دیگر صباح النعمان، سخنگوی دستگاه مبارزه با تروریسم عراق گفته بود که ارزیابی خطر سازمان تروریستی داعش در عراق از نگاه نیرو‌های عراقی و دستگاه مبارزه با تروریسم، این است که این سازمان خطری برای امنیت ملی عراق و تهدیدی جدی به شمار نمی‌رود؛ چراکه این سازمان تروریستی متحمل خسارات زیادی شده و توان فرماندهی، لجستیکی و اقتصادی خود را از دست داده است.

وی بیان کرد: آنچه اکنون در عراق است، یک گروه تروریستی مخفی در مناطق صعب العبور و کوهستانی عراق و دور از شهر‌ها است. سازمان داعش خطری به شمار نمی‌رود، اما هر از گاهی به دنبال اجرای عملیات‌های تروریستی برای اثبات حضور خود و نه برای اهداف بزرگ‌تری است.

سخنگوی دستگاه مبارزه با تروریسم عراق خاطرنشان کرد که سرکرده داعش در سوریه چند روز پیش کشته شد و این رویداد حاکی از آن است که داعش توان رزمی و فرماندهی خود را از دست داده و حضور فرماندهان این سازمان در سوریه و در مناطقی که ارتش این کشور بر آن تسلط ندارد، گواهی بر عدم توانایی داعش در استقرار پایگاه فرماندهی و نیز گواهی بر پایان این سازمان است. /مهر

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده