گفتگوی امیرعبداللهیان با همتای چینی-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

گفتگوی امیرعبداللهیان با همتای چینی

وزیر امور خارجه کشورمان در گفتگو تلفنی با همتای چینی مناسبات دو کشور را مثبت و رو به جلو ارزیابی کرد.
تاریخ انتشار: ۲۱:۳۵ - ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - 2023 August 20
کد خبر: ۲۰۰۵۱۲

به گزارش راهبرد معاصر؛ در گفتگوی تلفنی وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و جمهوری خلق چین، آخرین تحولات مناسبات دوجانبه و مباحث بین المللی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

امیرعبداللهیان در این گفتگوی تلفنی، ضمن تبریک به مناسبت انتصاب مجدد وانگ ایی به عنوان وزیر امور خارجه چین، مناسبات دو کشور را مثبت و رو به جلو ارزیابی کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به پیشرفت‌های خوب حاصل شده در راستای اجرای توافقات رؤسای جمهور دو کشور، پیشبرد برنامه جامع همکاری ۲۵ ساله را در مسیر درست ارزیابی و مورد تاکید قرار داد.

وانگ ایی وزیر خارجه چین نیز ضمن ارائه ارزیابی مثبت از مناسبات راهبردی دو کشور، در این گفتگو دیدگاه کشورش در خصوص نشست سران بریکس در آفریقای جنوبی و موضوعات مرتبط با گسترش اعضا را مورد اشاره قرار داد.

وی همچنین در خصوص ابتکار کمربند راه نیز طرف ایرانی را یک عضو مهم در این ابتکار دانست و حضور جمهوری اسلامی ایران در نشست آتی کمربند راه را مهم خواند.

وزیر امور خارجه چین از سفر امیرعبداللهیان به عربستان سعودی و پیشرفت روابط تهران و ریاض ابراز خرسندی کرد.

طرفین با ابلاغ سلام رؤسای جمهور دو کشور به یکدیگر بر نقش مهم دیپلماسی سران تاکید کردند و برخی موضوعات بین المللی را مورد توجه و رایزنی قرار دادند. / مهر

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده