اسلامی: اطلس صنایع شهرستان زرقان تهیه می‌شود-راهبرد معاصر
تاکید معاون ایمنی سپاه بر استفاده از هوش مصنوعی فرایند انتخابات یک مرحله‌ای شود تأکید آیت الله رئیسی بر پرداخت بموقع وام ازدواج سردار زهرایی: طوفان‌الأقصی سبب بیداری ملت‌ها شد پلیس این 5 گروه را طبق لایحه حجاب باید بازداشت کند آخرین وضعیت بررسی پرداخت مطالبات فرهنگیان بازنشستگان بابت رتبه‌بندی معلمان و متناسب سازی حقوق در مجلس اسلامی: ایران به ونزوئلا برای راه اندازی شتاب‌دهنده‌های پزشکی کمک می‌کند استاندار گیلان: واردات چای به دستور رئیس‌جمهور محدود شد در دوره اتحادیه مجمع اسلامی دانشجویان چه گذشت؟ سردار قریشی: رسانه ها ستون فقرات جهاد تبیین و دریای امیدآفرینی هستند نظر وزیر کشور درباره تقسیم استان سیستان و بلوچستان آیت الله رئیسی و علی‌اف فردا سد قیز قلعه‌سی را افتتاح می‌کنند جزییات جدید درباره تعطیلی شنبه‌ها/ بانک‌ها هم شنبه‌ها تعطیل هستند؟ آخرین دستورکار هفتگی مجلس یازدهم افزایش ۲میلیارد دلاری واردات بنزین در سال گذشته

اسلامی: اطلس صنایع شهرستان زرقان تهیه می‌شود

رئیس سازمان انرژی اتمی از تهیه اطلس صنایع شهرستان زرقان خبر داد و گفت: اولویت دولت سیزدهم، مشاهده مسائل استان‌ها از نزدیک است.
تاریخ انتشار: ۱۶:۵۸ - ۲۰ مهر ۱۴۰۲ - 2023 October 12
کد خبر: ۲۰۸۱۵۶

به گزارش راهبرد معاصر؛ محمد اسلامی به عنوان نماینده رییس جمهور روز پنجشنبه و در ادامه سفرهای استانی دولت سیزدهم به استان فارس سفر کرد.

معاون رییس جمهور در این سفر و در حاشیه حضور در جلسه شورای اداری شهرستان زرقان اظهار کرد: در این سفر حامل پیام و سلام گرم آیت‌الله رییسی، رییس جمهور کشور به مردم شهرستان زرقان هستم.

وی ادامه داد: در این سفر و با همراهی فرماندار، مسوولان و نمایندگان شهر شیراز از چند پروژه شهرستان زرقان بازدید کردیم.

معاون رییس جمهور در ادامه با بیان اینکه در دولت سیزدهم موضوع مهم، مشاهده مسایل از نزدیک است، گفت: دولت به دنبال یک برداشت واقعی از وضعیت موجود است تا بر اساس آن نیازها شناسایی شود.

اسلامی ادامه داد: به این ترتیب برای برطرف کردن مشکلات مردم و کمبودهایی که در بخش زیرساخت وجود دارد، اولویت‌بندی و تصمیم‌گیری‌های لازم انجام می‌شود تا در مصوبات سفرهای استانی نیز پیش‌بینی‌های لازم را برای رفع مسایل و مشکلات داشته باشند.

این عضو کابینه دولت سیزدهم تصریح کرد: در این زمینه در دسته‌بندی‌هایی انجام شده از سوی کارشناسان و نمایندگان حاضر در جلسه، مهمترین بخشی که در زرقان مطرح است، به موضوع آلایندگی صنایع موجود در این منطقه بر می‌گردد.

اسلامی افزود: همان طور که در جریان هستید یک چهارم صنایع استان فارس در شهرستان زرقان قرار دارد. به همین سبب قرار شد یک اطلس از صنایع موجود در شهرستان تهیه شود تا صنایع آلاینده در این منطقه شناسایی شوند.

وی در ادامه گفت: با تهیه این اطلس به دنبال شناسایی سهم هرکدام از این صنایع در ایجاد آلاینده‌های این منطقه هستیم. با توجه به قوانین، هرکدام از صنایع به نسبت سهمی که در ایجاد آلودگی دارند و نیز اقدامات پیشگیرانه و ... آن‌ها مشخص می‌شود.

رئیس سازمان انرژی اتمی خاطرنشان کرد: با توجه به قانون هوای پاک و آیین‌نامه عوارض آلایندگی این مساله تنظیم شده و از سوی واحدهای صنعتی، نظارت دستگاه‌های مربوطه با محوریت فرماندار و استاندار این مساله انشالله در آینده برطرف شده و این دغدغه از زندگی مردم زدوده می‌شود.

گفتنی است نماینده ویژه رییس‌جمهور در سفر به استان فارس به گفت‌وگو با مردم این استان پرداخت و از نزدیک در جریان مسایل و مشکلات آن‌ها قرار گرفت.

 

رییس سازمان انرژی اتمی: اطلس صنایع شهرستان زرقان تهیه می‌شود

نماینده رییس‌جمهور در سفر به استان فارس از صنایعی نظیر شرکت‌های کاشی و سرامیک حافظ و پالایش نفت شیراز بازدید کرد.

معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی ایران در ادامه سفر خود به استان فارس، از صنایعی نظیر شرکت‌ کاشی و سرامیک حافظ و شرکت پالایش نفت شیراز بازدید کرد.

محمد اسلامی در جریان بازدید از شرکت کاشی و سرامیک حافظ ضمن گفت‌وگو با مسوولان و کارگران، به بازدید از خط تولید این کارخانه پرداخت.

در ادامه این سفر، مهندس اسلامی از شرکت پالایش نفت شیراز بازدید کرد و ضمن بازدید از این شرکت در جلسه‌ای به دیدار و گفت‌وگو با مدیران و کارکنان این شرکت پرداخت.

وی در این جلسه از نزدیک مسایل و مشکلات این شرکت و کارکنان را بررسی کرد و با مدیران به گفت‌وگو پرداخت.

گفتنی است معاون رییس جمهور پیش از این و در بدو ورود خود به استان فارس، از محل احداث پروژه مجتمع انرژی و فناوری‌های نوین این استان و آغاز طراحی و برنامه‌ریزی برای احداث راکتور تحقیقاتی آموزشی ۱۰ مگاواتی فارس بازدید کرد.

همچنین با حضور اسلامی در شهرستان زرقان، فاز نخست پروژه انتقال آب سد درودزن به شهر لپویی به طول ۸۵۰۰ متر به بهره‌برداری رسید.

افتتاح پارک علم و فناوری با همراهی احمد وحیدی وزیر کشور و محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از دیگر برنامه‌های مهم رییس سازمان انرژی اتمی ایران در این سفر 2 روزه به استان فارس است./ایرنا

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده