عضو مجلس خبرگان:تعدد جریان‌های سیاسی برای رقابت در انتخابات لازم است-راهبرد معاصر
تاکید معاون ایمنی سپاه بر استفاده از هوش مصنوعی فرایند انتخابات یک مرحله‌ای شود تأکید آیت الله رئیسی بر پرداخت بموقع وام ازدواج سردار زهرایی: طوفان‌الأقصی سبب بیداری ملت‌ها شد پلیس این 5 گروه را طبق لایحه حجاب باید بازداشت کند آخرین وضعیت بررسی پرداخت مطالبات فرهنگیان بازنشستگان بابت رتبه‌بندی معلمان و متناسب سازی حقوق در مجلس اسلامی: ایران به ونزوئلا برای راه اندازی شتاب‌دهنده‌های پزشکی کمک می‌کند استاندار گیلان: واردات چای به دستور رئیس‌جمهور محدود شد در دوره اتحادیه مجمع اسلامی دانشجویان چه گذشت؟ سردار قریشی: رسانه ها ستون فقرات جهاد تبیین و دریای امیدآفرینی هستند نظر وزیر کشور درباره تقسیم استان سیستان و بلوچستان آیت الله رئیسی و علی‌اف فردا سد قیز قلعه‌سی را افتتاح می‌کنند جزییات جدید درباره تعطیلی شنبه‌ها/ بانک‌ها هم شنبه‌ها تعطیل هستند؟ آخرین دستورکار هفتگی مجلس یازدهم افزایش ۲میلیارد دلاری واردات بنزین در سال گذشته

عضو مجلس خبرگان:تعدد جریان‌های سیاسی برای رقابت در انتخابات لازم است

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: تعدد جریان‌هایی سیاسی که در چارچوب انقلاب تعریف می‌شوند برای رقابت در انتخابات لازم است و ما باید از تک صدایی عبور و در داخل جبهه انقلاب یک رقابت سالم را بر پا کنیم.
تاریخ انتشار: ۲۰:۲۳ - ۱۱ دی ۱۴۰۲ - 2024 January 01
کد خبر: ۲۲۱۴۷۱

به گزارش راهبرد معاصر؛ به مناسبت بزرگداشت یوم‌الله ۹ دی همایش «قله نزدیک است» به همت شبکه راهبردی یاران انقلاب اسلامی (شریان) عصر امروز (دوشنبه ۱۱ دی) در سالن مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی برگزار شد.

در این مراسم، ‌ حجت‌الاسلام «علی مصباح یزدی» فرزند علامه محمدتقی مصباح یزدی، حجت‌الاسلام «ابوالقاسم دولابی» عضو مجلس خبرگان رهبری و «شهریار زرشناس» پژوهشگر ایرانی در حوزه سیاست و فلسفه به بیان نظرات و دیدگاه‌های خود پرداختند.

دولابی در ابتدبای این نشست با گرامیداشت یاد سردار شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: رهبر انقلاب که پیوسته ماجرای نزدیک شدن به قله را مطرح می‌کنند، می‌خواهند حالت امید و امیدواری را در ذهن‌ها زنده نگه دارند و کسانی که در این مسیر سیاه نمایی می کنند در حال خدمت به دشمن هستند.

وی با بیان اینکه زمینه برپایی تمدن جهانی به دست حضرت بقیه الله(عج الله) فراهم شده است، گفت: آنچه در این وضعیت بر ما واجب است حفظ اقتدار نظام اسلامی است و اقتدار این نظام در گرو حضور پر شور مردم درانتخابات است.

مشاور رئیس‌جمهور در امور روحانیت تصریح کرد: کسانی که تصور می‌کنند انتخابات بدون حضور مردم معنا دارد در اشتباه بزرگی هستند.

دولابی بابیان اینکه رهبر انقلاب پیوسته درصدد افزایش مشارکت مردم در انتخابات هستند، تصریح کرد: چهار اصل اساسی برای مشارکت قوی در انتخابات «مشارکت، رقابت، سلامت و امنیت» است؛ مردم باید برای حضور در صحنه امید داشته باشند و برای امید باید تنوع ببینند و رقابت قوی در این است.
تاکید می کنم تعدد جریان هایی که در چارچوب انقلاب تعریف می‌شوند برای رقابت لازم است و ما باید از تک صدایی عبور و در داخل جبهه انقلاب یک رقابت سالم را بر پا کنیم و تشکل سیاسی شریان هم به عنوان یک جریان در چارچوب انقلاب به مشارکت در انتخابات کمک خواهد کرد.

وی افزود: کسانی که با حرف‌های خود امنیت روانی مردم را به خطر می اندازند، دقیقا بر خلاف مسیر رهبر انقلاب حرکت می کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری خطاب به فعالان سیاسی با بیان اینکه هر چه توان دارید برای بالا رفتن مشارکت در انتخابات به کار گیرد، گفت: مجلس خبرگان هم تضمین کننده بقای رهبر انقلاب است و اگر اعضای خبرگان دیدند که رهبر معظم انقلاب در آماج انتقادات است باید سینه سپر و از رهبر دفاع کنند و اجازه ندهند تیرها به ولی امر اصابت کند.

دولابی افزود: هیأت اندیشه ورزی که رهبر انقلاب بر عهده خبرگان قرار داده‌اند، قرار است حرکت کلان انقلاب را رصد و ارزیابی و چالش‌ها و موانع را مشخص کند و آنها را تبدیل به مطالبات کنند، از این رو مجلس خبرگان در مسیر انقلاب می تواند موثر باشد.

وی با اعلام اینکه بنده حامل سلام آقای رئیس‌جمهور به این جمع هستیم، اظهار کرد: او هم معتقد به رقابت واقعی در انتخابات است و همیشه گفته‌اند که همه گروه ها باید بتوانند آزادانه در انتخابات شرکت کنند، تمام تلاش رئیس جمهور در این دو سال این بوده که با برگرداندن امید به مردم بتوانند گرهی از مردم و نظام باز کند.

مشاور رئیس‌جمهور در امور روحانیت ابراز امیدواری کرد: به زودی شاهد کاهش تورم و بهتر شدن فضای اقتصادی با کار تلاش شبانه روزی دولت خواهیم بود و روز به روز عزت و اقتدار نظام اسلامی افزایش پیدا خواهد کرد.

انقلاب اسلامی فرصت بی‌نظیر برای شکوفایی ادیان الهی ایجاد کرد

در ادامه این نشست، حجت‌الاسلام «علی مصباح یزدی» فرزند علامه مصباح با گرامیداشت سالروز شهادت سردار سلیمانی، گفت: انقلاب اسلامی به برکت رهنمودهای حضرت امام(ره) و فداکاری‌های ملت مسلمان ایران یک فرصت بی‌نظیر برای بشریت و برای ما ایرانی‌ها فراهم کرد. در شرایطی که متفکران غربی القا می‌کردند که با ظهور مدرنیته جایی برای دین باقی نمانده است و اگر کسی در این دوران حرفی از دین، خدا و مذهب بزند در واقع به نوعی عقب ماندگی دچار شده است، این انفجار نور باعث شد که بافته‌های چند صد ساله علم جدید غربی پنبه شود و خلاف آن در عمل ثابت شود.

وی اضافه کرد: انقلاب فرصت بی‌نظیر برای شکوفایی ادیان الهی و به خصوص اسلام و برای باز شدن درهای هدایت به سوی بشر در این دوران فراهم کرد و با این نعمت بزرگی که خدای متعال بر بشریت منت نهاد، یک بار سنگین بر دوش ما مسلمانان و بخصوص کسانی که ارزش این نعمت را می‌فهمند و ارزش اسلام را برای سعادت بشر درک می‌کنند و نسبت به آن معرفت دارند نهاده است.

حجت الاسلام مصباح یزدی با بیان اینکه امروز ما باید صدای اسلام را به تمام جهان برسانیم، اظهار کرد: اسلام برای سعادت بشر آمده و این صدا را ما باید به اقصی نقاط جهان برسانیم.

وی تصریح کرد: با ظهور انقلاب در کشور ما زمینه‌ای فراهم شد که اسلام را در عمل پیاده کنیم چون بخش عظیمی از آموزه‌های اسلام به جامعه و مسائل اجتماعی مربوط می شود و با پیروزی انقلاب اسلامی هم زمینه برای رشد و شکوفایی آموزه های الهی فراهم شد.

حجت الاسلام مصباح یزدی با بیان اینکه اولین اولویت ما حفظ نظام اسلامی است، اظهار کرد: این مبنای همه ارزش‌ها و هدف همه اولیا، انبیا و شهدا بوده است.

وی با بیان اینکه تمام حرکت‌های ما باید حول محور ولایت فقیه باشد، گفت:این اندیشه نجات بخش جامعه و زمینه ساز ظهور ولی عصر است و امیدواریم ما را مشمول عنایات حضرت ولی عصر قرار دهد و بتوانیم به سوی قله‌های شرف و عزت با قدرت حرکت کنیم./ایرنا

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده