عراقچی برای رایزنی های اتمی به پکن رفت-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

عراقچی برای رایزنی های اتمی به پکن رفت

در حالی که قرار است ۱۵ آذر نشست کمیسیون مشترک برجام در وین تشکیل شود؛ نفر دوم وزارت خارجه کشورمان جهت رایزنی های اتمی با همتایان چینی اش به پکن رفت.
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۲ - ۰۹ آذر ۱۳۹۸ - 2019 November 30
کد خبر: ۲۹۳۱۳

به گزارش راهبرد معاصر؛ توافق نیمه جان برجام گویا تا اتمام کارش زمانی باقی نمانده است. همزمان و با نزدیکی به گام پنجم تهران برای کاهش تعهدات اتمی اش، اروپایی ها بیش از پیش رادیکال شده وسخن از ارجاع پرونده به مکانیسم ماشه می دهند.

 

لودریان وزیر امور خارجه فرانسه شب گذشته با اشاره به اعلام آمادگی شش کشور اروپایی برای پیوستن به اینستکس، بدون هیچ اشاره‌ای به بی‌توجهی اروپایی‌ها به برجام، از ایران خواست به تعهدات خود به این توافق بازگردد.

 

در همین رابطه عباس عراقچی معاون سیاسی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به دعوت همتای چینی و به منظور ادامه مشورت های سیاسی بین دو کشور در خصوص برجام، صبح امروز شنبه وارد پکن شد.

 

سید عباس عراقچی در بدو ورود به پکن از سوی مقام های چین و همچنین محمد کشاورز زاده سفیر جمهوری اسلامی ایران در چین مورد استقبال قرار گرفت. وی در این سفر با همتای چینی خود دیدار و گفت‌ و گو خواهد کرد.

 

سفر عراقچی به پکن در حالی صورت می‌گیرد که جمعه هفته جاری (۱۵ آذر ماه) نشست کمیسیون مشترک برجام در وین و در سطح معاونان برگزار خواهد شد.

 

«گنگ شوانگ» از سخنگویان وزارت خارجه چین اخیرا با بیان اینکه «موضوع هسته‌ای ایران به مرحله حساسی رسیده و چین با سایر طرف‌‌های حاضر در ‌برجام در مورد حمایت و اجرای این توافق ارتباط نزدیکی دارد،» عنوان کرد: «چین معتقد است که اجرای کامل و مؤثر برجام تنها راه موثر برای کاهش تنش‌ها در خصوص موضوع هسته‌ای ایران است. امیدواریم که این جلسه (نشست وین) به همه طرف‌ها کمک کند تا اجماع سیاسی در حمایت برجام را تحکیم کنند، در مورد مسائل مربوط به این توافق مشاوره کرده و ابزارهای مؤثر در مسیر اجرای برجام به‌ ویژه برقراری توازن در حقوق و تعهدات همه طرف‌های حاضر در این توافق را بررسی کنند.»

 

قرار است روز یکشنبه نشست مشورتی دو کشور در مورد برجام در وزارت امور خارجه چین در پکن برگزار شود.

 

در این سفر علاوه بر برجام روابط دوجانبه نیز مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده