مقصد علی لاریجانی پس از ۱۲ سال ریاست مجلس-راهبرد معاصر
افزایش ۲میلیارد دلاری واردات بنزین در سال گذشته آیت الله رئیسی: زنجیره تولید تا توزیع برنج با هدف جلوگیری از اجحاف به تولیدکننده و مصرف کننده بازنگری شود حداد عادل: سیاست‌های توسعه‌ دریامحور موجب آبادانی جنوب کشور می‌شود سردار سلامی: بزرگ‌ترین عملیات موشکی تاریخ بشریت به نام حاج علی زاهدی رقم خورد روزنامه اصلاح‌طلب: روحانی نه قدرت دارد، نه محبوبیت آیت الله رئیسی: قدم بعدیِ آزادسازی سواحل، رهاسازی سواحل نیست؛ بلکه آبادسازی است اجرای مجدد طرح کالابرگ الکترونیکی در گروی تصمیم دولت امیر حیدری: امروز خط مقدم مبارزه با استکبار، توسعه علوم و فناوری است امیر نعمتی: قرارگاه جهادی فناوری‌های نوظهور در حوزه‌های دفاعی تشکیل شده است رئیس جمهور: بیش از ۳۰۰ واحد راکد تولیدی در استان مازندران احیا شده است سردار سلیمانی: روابط عمومی بسیج باید روابط عمومی مردم باشد دستور مخبر به وزیر صمت برای ساماندهی سامانه‌های متعدد حوزه تجارت حسینی‌پور انتصابش در معاونت پارلمانی رئیس‌جمهور را تایید کرد معاون وزیر دفاع: اجزای مختلف پهپادهای ساخت ایران بومی هستند دستور رئیس جمهور برای رفع موانع تامین مالی بخش تولید

مقصد علی لاریجانی پس از ۱۲ سال ریاست مجلس

دوره نمایندگی و ریاست علی لاریجانی در مجلس شورای اسلامی ۷ خرداد ماه سال جاری پایان می‌یابد و وی با پارلمان خداحافظی می‌کند.
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۵ - ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - 2020 May 18
کد خبر: ۴۳۱۹۱

به گزارش راهبرد معاصر،  علی لاریجانی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، از سال ۱۳۸۷ و با آغاز دوره هشتم مجلس شورای اسلامی، ریاست و نمایندگی قم در مجلس را برعهده داشت.

 

لاریجانی در انتخابات مجلس هشتم، بعنوان نماینده قم به مجلس شورای اسلامی راه یافت و در چهارمین جلسه علنی مجلس هشتم، با کسب اکثریت آرا برای یک سال، به عنوان رئیس هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی انتخاب شد. او که تنها نامزد ریاست مجلس بود، موفق به کسب ۲۳۷ رأی، از مجموع ۲۶۰ رأی مأخوذه شد.

 

وی به عنوان نماینده اول قم، وارد مجلس نهم شد و توانست با کسب ۱۷۳ رای، از مجموع ۲۷۵ به ریاست مجلس نهم برسد.

 

لاریجانی در انتخابات دوره دهم مجلس شورای اسلامی، به‌عنوان نامزد مستقل، از حوزه انتخابیه قم شرکت کرد و به عنوان نفر دوم از قم، به مجلس راه یافت.

 

لاریجانی پس از آغاز بکار مجلس دهم، در رقابت با محمدرضا عارف و با کسب ۱۷۳ رای، از مجموع ۲۸۱ رای، به عنوان رئیس موقت مجلس دهم تعیین شد. او همچنین در انتخابات هیئت رئیسه دائمی مجلس دهم، با کسب ۲۳۷ رای، رئیس مجلس ماند.

 

اما لاریجانی در نهم آذرماه سال ۹۸ در جمع خبرنگاران در قم اعلام کرد که علیرغم حضور سه دوره‌ای‌اش در مجلس شورای اسلامی به عنوان نماینده مردم قم، برنامه‌ای برای شرکت در انتخابات دوره آینده (مجلس یازدهم) ندارد.

 

لاریجانی همچنین به این نکته هم اشاره کرد که سه دوره حضورش در مجلس شورای اسلامی به عنوان نماینده مردم قم افتخاری برای او بوده است.

 

*ریاست ۱۲ ساله لاریجانی بر مجلس ۷ خرداد پایان می‌یابد

بنابراین دوره نمایندگی و ریاست علی لاریجانی در مجلس شورای اسلامی ۷ خرداد ماه سال جاری پایان می‌یابد و وی با پارلمان خداحافظی می‌کند.

 

لاریجانی که ۱۲ سال ریاست مجلس را برعهده داشت، همچنین در یکی از نشست‌های خبری خود گفت که فعلا برنامه‌ای برای برنامه ۱۴۰۰ ریاست جمهوری ندارم.

 

پیگیری‌های خبرنگار فارس حاکی از این است که برخی محافل نزدیک به علی لاریجانی قصد دارند وی را به عنوان گزینه برای دبیری شورای عالی امنیت ملی مطرح کنند.

 

حال باید دید لاریجانی ریاست کدامیک از نهاد‌ها را برعهده خواهد گرفت و پس از ریاست دوازده ساله‌اش بر مسند آن تکیه می‌زند.

 

 ۷ خرداد ماه ۹۹ یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با حضور منتخبان مردم در خانه ملت آغاز خواهد شد و بر این اساس، اعتبارنامه این منتخبین مورد بررسی قرار گرفته و رسماً مجلس یازدهم کار خود را آغاز خواهد کرد./ فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده