نامه احمدی نژاد باعث ردصلاحیتش می‌شود؟-راهبرد معاصر
تاکید معاون ایمنی سپاه بر استفاده از هوش مصنوعی فرایند انتخابات یک مرحله‌ای شود تأکید آیت الله رئیسی بر پرداخت بموقع وام ازدواج سردار زهرایی: طوفان‌الأقصی سبب بیداری ملت‌ها شد پلیس این 5 گروه را طبق لایحه حجاب باید بازداشت کند آخرین وضعیت بررسی پرداخت مطالبات فرهنگیان بازنشستگان بابت رتبه‌بندی معلمان و متناسب سازی حقوق در مجلس اسلامی: ایران به ونزوئلا برای راه اندازی شتاب‌دهنده‌های پزشکی کمک می‌کند استاندار گیلان: واردات چای به دستور رئیس‌جمهور محدود شد در دوره اتحادیه مجمع اسلامی دانشجویان چه گذشت؟ سردار قریشی: رسانه ها ستون فقرات جهاد تبیین و دریای امیدآفرینی هستند نظر وزیر کشور درباره تقسیم استان سیستان و بلوچستان آیت الله رئیسی و علی‌اف فردا سد قیز قلعه‌سی را افتتاح می‌کنند جزییات جدید درباره تعطیلی شنبه‌ها/ بانک‌ها هم شنبه‌ها تعطیل هستند؟ آخرین دستورکار هفتگی مجلس یازدهم افزایش ۲میلیارد دلاری واردات بنزین در سال گذشته

نامه احمدی نژاد باعث ردصلاحیتش می‌شود؟

افرادی که برای انتخاباتی نامزد می شوند چنانچه قبلا رد صلاحیت شده باشند مشروط می توانند برای ثبت‌نام‌های آتی اقدام کنند. شاید یک سوال برجا مانده باشد مبنی بر اینکه آیا افرادی که در گذشته سوابق نه چندان درخشان داشته و یا پیش از این رد صلاحیت شده‌اند راهی دارد که مجددا صلاحیت‌شان احراز شود؟
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۳ - ۰۶ شهريور ۱۳۹۹ - 2020 August 27
کد خبر: ۵۶۵۱۸

به گزارش راهبرد معاصر، سوالی که برای پاسخ آن به سراغ عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان رفته و او هم در پاسخ به ما گفت: افرادی که در انتخابات ریاست‌ جمهوری، مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری ثبت نام می‌کنند چنانچه رد و یا تایید صلاحیت شوند منعی برای ثبت‌نام‌های آتی نخواهند داشت؛ البته اگر منظور تأیید صلاحیت‌های عمومی باشد برای تأیید صلاحیت مجدد باید مانع برطرف شود، به عنوان مثال اگر فردی محکومیت قضایی داشته باشد باید مدرک تبرئه خود را بیاورد.

 

کدخدایی بیان کرد: در حوزه‌های دیگر نیز ممکن است گزارش‌های غیر صحیحی به دست ما رسیده باشد و اگر فرد بتواند خلاف آن گزارش را اثبات کند، طبیعتاً ممکن است که در وضعیت صلاحیت او تغییر ایجاد شود.

 

با این حال، اما به نظر نمی‌رسد افرادی که پیش از این به سبب نقض موارد قانونی رد صلاحیت شده بودند امروز نیز تغییری در نظراتشان ایجاد شده باشد.

 

موضوعی که شاید شاهد مثال آن نامه عجیب احمدی نژاد به بن سلمان و به کار بردن الفاظی نظیر «برادر» و «عالیجناب» برای او باشد؛ امری که باعث شد روزنامه آمریکایی نیویورک‌تایمز در مقاله‌ای ادعا کند که رئیس جمهور سابق ایران در نامه به محمد بن‌سلمان، از وی به‌عنوان «مرد صلح» یاد کرده است./ باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده