صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۵:۲۸ - ۱۱ شهريور ۱۴۰۰ - 2021 September 02
کد خبر: ۱۰۰۶۳۷

اتحادیه اروپا: برای به رسمیت شناختن طالبان عجله‌ای نداریم

مدیر بخش آسیا و اقیانوس آرام اتحادیه اروپا اعلام کرد این اتحادیه با طالبان ارتباط برقرار می‌کند، ولی عجله‌ای برای به رسمیت شناختن آن ندارد.

به گزارش راهبرد معاصر، «گونار ویگاند» مدیر بخش آسیا و اقیانوس آرام اتحادیه اروپا اعلام کرد این اتحادیه باید با طالبان ارتباط برقرار کند، ولی برای به رسمیت شناختن آن به عنوان حکام جدید افغانستان عجله‌ای نخواهد داشت.

این مقام اروپایی در ادامه افزود: روابط رسمی با طالبان تنها در صورتی که این گروه به حقوق بشر احترام بگذارند و به امدادگران اجازه بدون محدودیت دهند، امکان پذیر خواهد بود.

ویگاند اضافه کرد: در خصوص ارتباط گروه جی هفت با طالبان هم باید بگویم که این گروه نیز با طالبان ارتباط برقرار می‌کند و باید از نفوذ خود نیز استفاده کند.

پیش از این هم «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای با اشاره به تحولات اخیر در افغانستان خواستار آمادگی دفاعی بیشتر اتحادیه اروپا شده بود.

این سخنان یک روز پس از آن بیان می‌شود که پس از خروج آخرین هواپیمای حامل نظامیان آمریکایی از افغانستان و تایید پایان ماموریت نظامی در این کشور از سوی ژنرال «کنث مک کنزی» فرمانده مرکزی نیرو‌های آمریکا (سنتکام)، «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا در بیانیه‌ای گفت: «حضور نظامی ۲۰ ساله آمریکا در افغانستان به پایان رسید.»/باشگاه خبرنگاران 

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: