صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۹:۳۳ - ۱۶ شهريور ۱۴۰۰ - 2021 September 07
کد خبر: ۱۰۱۲۹۰
تعداد نظرات: ۱ نظر

حاج محمد خجسته باقرزاده کیست؟

درگذشت حاج محمد خجسته باقرزاده دیروز در رسانه ها اعلام شد، اما او کیست؟

به گزارش راهبرد معاصر حاج محمد خجسته باقرزاده دیروز ۱۵ شهریور ۱۴۰۰ در مشهد مقدس درگذشت. در پی درگذشت حاج محمد خجسته باقرزاده بسیاری از شخصیت های سیاسی و مذهبی پیام تسلیت صادر کردند. او برادر همسر مقام معظم رهبری و بنیانگذار بنیاد خیریه خجسته در مشهد  و از حامیان اصلی بیماران کلیوی است. پیکر وی امروز 16 شهریور در رواق حضرت زهرا حرم مطهر امام رضا علیه السلام به خاک سپرده شد.

 

 

درگذشت حاج محمد خجسته باقرزاده

حاج محمد خجسته باقرزاده، روز گذشته ۱۵ شهریور ۱۴۰۰ در مشهد دار فانی را وداع کرد.وی برادر همسر مقام معظم رهبری و بزرگ خاندان خجسته باقرزاده بود و بنیادِ خیریّه‌ی‌ خجسته را از سال۱۳۹۴، در مشهد بنیان گذاشت. او در این بنیاد حامیِ اصلی انجمنِ‌ حمایت‌ از بیماران کلیوی بود که به تنهایی، ۸۳۰۰بیمار کلیوی را در خراسان، زیر پوشش داشت.

شایان ذکر است، حجت‌الاسلام سیدمصطفی حسینی خامنه‌ای، فرزند رهبر معظم انقلاب، بر پیکر مرحوم خجسته نماز اقامه کرد و پیکر آن مرحوم روز سه شنبه ۱۶ شهریور ۱۴۰۰ در رواق حضرت زهرا (س) حرم مطهر امام رضا (ع) به خاک سپرده شد.

 

پیام تسلیت شخصیت ها

شخصیت های مختلف در پس درگذشت حاج محمد خجسته پیام تسلیت صادر کردند. در متن پیام آیت‌الله رئیسی رئیس جمهور آمده است: خبر درگذشت شادروان حاج محمد خجسته، موجب تأثر و تألم خاطر گردید.این چهره خدوم، معتمد و ولایتمدار که همراهی با مقام معظم رهبری مدظله العالی قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی را در کارنامه خود دارد و در طول عمر پر برکت خود، با مردمداری، منشأ خدمات ارزشمندی شد، همواره در یاد و خاطر مردم مؤمن و قدرشناس مشهد مقدس باقی خواهد ماند.اینجانب با پاسداشت خدمات آن فقید سعید، این ضایعه را به خاندان ارجمند خجسته، تسلیت عرض می‌کنم و از درگاه خداوند متعال برای ایشان رحمت واسعة الهی و همجواری با صالحان و برای بازماندگان معزز صبر و سلامتی مسألت دارم.

 

 

همچنین رئیس مجلس شورای اسلامی درگذشت حاج محمد خجسته را خدمت مقام معظم رهبری و خانواده خجسته تسلیت گفت.محمدباقر قالیباف در پیامی درگذشت حاج محمد خجسته باقرزاده را خدمت مقام معظم رهبری و خانواده معزز خجسته  تسلیت گفت.

متن پیام رییس مجلس به شرح ذیل است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

محضر گرانقدر رهبر معظم انقلاب اسلامی

حضرت آیت الله خامنه‌ای دامت افاضاته

 ضایعه درگذشت جناب آقای حاج محمد خجسته باقرزاده برادر ارجمند همسر مکرمه حضرتعالی موجب تأسف و تأثر گردید. ضمن عرض تسلیت به محضر شریف حضرت مستطاب‌عالی، بیت معزز، جناب آقای دکتر حسن خجسته، دیگر برادران گرامی، فرزندان آن مرحوم و سایر بستگان ، برای آن فقید سعید رحمت و رضوان الهی و برای بازماندگان صبر و اجر از درگاه خداوند متعال مسئلت می‌نمایم.

محمدباقر قالیباف

رئیس مجلس شورای اسلامی»

 

 

 

 

مراسم تشییع حاج محمد خجسته

 مراسم بزرگداشت ‌خادم امام رضا(ع) حاج محمد خجسته ‌روز چهارشنبه ۱۷ شهریور ماه ‌در مسجد توفیق(احمدآباد) شهر مشهد و از ساعت ۱۷ الی ۱۸:۳۰ در مدرسه میرزا جعفر در صحن انقلاب در حرم امام رضا(ع) برگزار می‌شود.به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس، پیکر حاج محمد خجسته، صبح امروز با حضور خانواده وی و خادمان حرم‌مطهر‌رضوی در بست نواب صفوی حرم مطهر امام رضا(ع) برگزارشد.

 

 

زمان مراسم ختم حاج محمد خجسته

مراسم ختم این خادم امام رضا(ع) در روز چهارشنبه 17 شهریور 1400 از ساعت 9 الی 11 در مسجد توفیق(احمدآباد) شهر مشهد و از ساعت 17 الی 18:30 در مدرسه میرزا جعفر در صحن انقلاب در حرم امام رضا(ع) منعقد است.

مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
حمید عرب پور
۲۰:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
میل حاج محمد خجسته دیگه پیدا نخواهیم کرد پناه دهنده یتیمان خدا رحمت کنه این پدر گرامی را از زمانی که بچه بودم تا الان که سنی آزمون گذشته مسل حاج محمد ندیدم چون خود وخانوادم بد کمک های این خدابیامرز شدیم کسی برای خودمون انشاالله روحش شاد باشه روحم سیاه که نتونستم برای آخرین بار ببینمش