صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۱۵:۲۵
  • پنجشنبه ۲۴ شهريور ۱۴۰۱
  • Thursday 15 September 2022
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۷ - ۱۸ شهريور ۱۴۰۰ - 2021 September 09
کد خبر: ۱۰۱۴۵۳

مقام آمریکایی: صرف نظر از نتیجه مذاکرات، ایران هرگز به سلاح هسته‌ای دست نمی‌یابد

جوئی هود، دستیار وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد علی رغم تلاش‌های همه جانبه برای از سرگیری مذاکرات هسته‌ای با ایران و صرف نظر از نتیجه این مذاکرات ایران هرگز قادر نخواهد بود به سلاح هسته‌ای دسترسی داشته باشد.

به گزارش راهبرد معاصر، این سخنان در حالی مطرح می‌شود که آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در روز‌های اخیر گفت زمان توافق بر سر برنامه هسته‌ای با ایران در حال پایان است.


این مقام ارشد آمریکا در پاسخ به این سوال شبکه العربیه مبنی بر اینکه اگر مذاکرات با ایران شکست بخورد چه گزینه دیگری جایگزین خواهد شد از پاسخ دادن به آن طفره رفت. با این حال، وی در ادامه تاکید کرد: من فقط تاکید می‌کنم دولت بایدن و شخص رییس جمهور بار‌ها به صورت واضح در شرایط مختلف اعلام کرده اند هرگز اجازه نخواهند داد ایران به سلاح هسته‌ای دست یابد و من فکر می‌کنم تمامی شرکای منطقه‌ای ما با این موضوع موافق باشند.

 

جوئی هود گفت: واشنگتن به تلاش خود برای استفاده از دیپلماسی به عنوان نخستین راه حل ادامه می‌دهد اما باید دقت کنیم پنجره مذاکرات برای همیشه باز نیست و طرفین باید به مذاکرات هسته‌ای و برجام بازگردند.

 

وی ادامه داد: هر چه بیشتر ایران در زمینه برنامه‌های هسته‌ای خود پیشرفت کند به همان اندازه هم بازگشت به برجام سود کمتری برای ما خواهد داشت؛ بنابراین تمام طرف‌ها در حال حاضر باید تلاش کنند به میز مذاکرات بازگردند.

 

هود در پاسخ به این سوال که آیا دور هفتم مذاکرات هسته‌ای در وین برگزار نمی‌شود گفت: به نظرم اتلاف وقت است که درباره این موضوع با رسانه‌های صحبت کنیم. ایران باید به میز مذاکرات بازگردد و طرف‌ها باید در مورد تعهدات خود به برجام در وین به نتیجه کاربردی برسند.

 

اظهارات این مقام آمریکایی درحالی مطرح می شود که مقامات جمهوری اسلامی ایران بار‌ها اعلام کرده اند تا زمانی که واشنگتن تحریم‌های خود علیه تهران را به طور کامل لغو نکند و قدمی برای حسن نیت خود در مذاکرات نشان ندهد، مذاکرات احیای برجام در وین حاصلی در برنخواهد داشت./باشگاه خبرنگاران

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: