صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۱۷:۵۰
  • دوشنبه ۱۴ شهريور ۱۴۰۱
  • Monday 05 September 2022
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۷ - ۲۴ شهريور ۱۴۰۰ - 2021 September 15
کد خبر: ۱۰۲۲۱۲

فکر و خیال واشنگتن برای تجزیه سوریه

معاون وزیر خارجه روسیه با اشاره به اینکه واشنگتن در تکاپوی تجزیه سوریه است، تاکید کرد: مسکو قطعا با این موضوع مخالفت می‌کند.

به گزارش راهبرد معاصر، سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه در مصاحبه‌ای با این شبکه نسبت به سناریوی واشنگتن برای تجزیه سوریه هشدار داد.

او با تاکید بر اینکه مسکو قطعا با این موضوع مخالفت خواهد کرد، گفت: روسیه در رابطه با این موضوع طبق قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل که بر وحدت سرزمینی سوریه تاکید دارد، عمل می‌کند.

ریابکوف ادامه داد: باید به این موضوع توجه داشته باشیم و آن را به یاد آوریم که مهم‌ترین دلیل تداوم درگیری‌ها در سوریه و عدم ثبات این کشور تنها حضور غیرقانونی آمریکاست.

از سوی دیگر حضور نظامی آمریکا در شمال شرق سوریه و جنوب غرب این کشور که به بهانه مبارزه با تروریسم و داعش است نتیجه‌ای را درپی نداشته است جز غارت نفت و اموال این کشور.

این در حالی است که، بشار اسد، رئیس جمهور سوریه در سفری غیرمنتظره در مسکو به سر می‌برد و در این سفر با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور به دیدار و گفتگو پرداخته است.

بشار اسد، رئیس جمهور سوریه روز سه‌شنبه در یک سفر از پیش اعلام نشده به روسیه رفت و با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور این کشور دیدار و درباره موضوعات مرتبط با مناطق تحت اشغال عناصر تروریستی جبهه النصره در استان ادلب واقع در شمال غرب سوریه، حمایت اقتصادی از دمشق و تعمیر ایستگاه‌های برق سوریه گفتگو کرد.

ساعاتی پس از این دیدار نیز، جنگنده‌های آمریکایی که ادعای مقابله با تروریسم در این منطقه را دارند حملاتی را در مرز سوریه و عراق انجام دادند که مدتی بعد از سوی سخنگوی ائتلاف بین‌المللی ضد داعش و سخنگوی پنتاگون تکذیب شد./باشگاه خبرنگاران

مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: