صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۱۴:۳۶
  • يکشنبه ۲۰ شهريور ۱۴۰۱
  • Sunday 11 September 2022
تاریخ انتشار: ۲۱:۵۸ - ۳۱ شهريور ۱۴۰۰ - 2021 September 22
کد خبر: ۱۰۳۱۸۰

تهیه آیین نامه اجرایی طرح رتبه بندی معلمان

کاظمی سرپرست وزارت اموزش پرورش از تهیه آیین نامه اجرایی طرح رتبه بندی معلمان خبر داد.

به گزارش راهبرد معاصر علیرضا کاظمی سرپرست وزارت آموزش و پرورش در برنامه در انتهای الوند با اشاره به اینکه آسیب‌های کرونا گسترده بوده است، اظهار کرد: پرخاشگری، رفتار‌های پرخطر، آسیب در حوزه مهارت‌های ارتباطی، فرهنگ ایثار و تعاون از جمله این آسیب هاست ضمن آنکه مشکلات فضای مجازی را هم نباید نادیده گرفت.

او ادامه داد: در سراسر دنیا آخرین جایی که بر اثر کرونا تعطیل شد، مدارس بود و اولین جایی هم که باز شد، مدرسه‌ها بودند.

به گفته سرپرست وزارت آموزش و پرورش، این وزارتخانه بهترین و اولین واکنش را به کرونا نشان داد، در وهله بعد صدا و سیما قرار داشت بعد از آن هم شبکه دانش آموزی شاد را ایجاد کردیم.

کاظمی با اشاره به اینکه هر کدام از راهکار‌ها در دوران کرونا نقایصی داشت، گفت که در آموزش خط قرمز ما سلامت دانش آموزان است، بر این اساس واکسیناسیون معلمان در دستور کار بود که در مراحل پایانی قرار گرفته است همچنین واکسیناسیون رانندگان سرویس مدارس و دانش آموزان در گروه سنی ١٢ تا ١٨ هم در حال انجام است.

او بیان کرد: در روند بازگشایی مدارس اولین الگوی ما مدرسه تلویزیونی است و روز شنبه زنگ مدرسه با حضور مسئولان صدا وسیما با این روش زده می‌شود همچنین شبکه شاد هم برای همه پایه‌های تحصیلی در نظر گرفته شده است.

کاظمی افزود: ۴۵ هزار مدرسه ما جمعیت زیر ٧۵ نفر و ١٠٠ هزار کلاس درس کمتر از ١۵ نفر جمعیت دارند و بر این اساس آموزش حضوری به تدریج از این مدارس آغاز می‌شود.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه در گام‌های بعدی سراغ مدارس دارای جمعیت متوسط می‌رویم، گفت: در این مدارس که کمتر از ٣٠٠ نفر جمعیت دارند، دانش آموزان با گروه بندی در مدرسه حاضر می‌شوند.

کاظمی اظهار کرد: در مدلی که طراحی شده است انجمن اولیا و مربیان با توجه به سامانه‌ای که برای نظارت بر عملکرد مدارس وجود دارد، زمینه آموزش حضوری تدریجی را بنا بر شرایط مدرسه مشخص می‌کنند.

سرپرست با اشاره به اینکه شیوه نامه‌هایی که بابد رعایت شود در قالب دستورالعمل به مدیران مدارس ابلاغ کردیم، بیان کرد: با همت مدیران مدارس و مشارکت اولیا و مربیان این روند بدون مشکل ادامه پیدا خواهد کرد.

سرپرست آموزش و پرورش با اشاره به تمهیدات در نظر گرفته شده برای جبران خلا دسترسی نداشتن به تبلت دانش آموزان اظهار کرد: از طریق طرح هدایت بخشی از این خلا را جبران میکنیم.

او درباره اجرای رتبه بندی معلمان تصریح کرد: رتبه بندی معلمان در آستانه سال تحصیلی با همت نمایندگان مجلس محقق شد و ما هم در آموزش و پرورش آمادگی داریم در چهارچوب اعتباری که امسال پیس بینی شده است، طرح را اجرایی کرده و آیین نامه را تدوین کنند./باشگاه خبرنگاران

مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: