صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۶:۰۹ - ۱۱ مهر ۱۴۰۰ - 2021 October 03
کد خبر: ۱۰۴۳۲۸

ساعت کشتی امیرحسن زارع در فینال جام جهانی 2022

ساعت کشتی امیرحسن زارع در فینال جام جهانی 2022 حدود ساعت 20 و 50 دقیقه خواهد بود.

به گزارش راهبرد معاصر ساعت کشتی امیرحسن زارع در فینال جام جهانی 2022 حدود ساعت 20 و 50 دقیقه خواهد بود. مبارزه امیرحسین زارع و گنو پتریاشویلی گرج نیز در دوازدهمین و آخرین مبارزه دیدارهای رده بندی و فینال ۴ وزن نخست و حدود ساعت ۲۰ و ۵۰ دقیقه به بعد برگزار خواهد شد.

 

 

ساعت کشتی امیرحسن زارع + ساعت کشتی فینال حسن یزدانی

دیدارهای فینال و رده بندی ۴ وزن نخست کشتی آزاد قهرمانی جهان امروز (یکشنبه) برگزار می شود.

 دیدارهای رده بندی و فینال اوزان ۶۱، ۷۴، ۸۶ و ۱۲۵ کیلوگرم کشتی آزاد قهرمانی جهان ۲۰۲۱، از ساعت ۱۹ و ۳۰ دقیقه امروز (یکشنبه) آغاز می شود.

در جریان رقابت های ۴ وزن نخست، رحمان عموزاد در وزن ۶۱ و یونس امامی در وزن ۷۴ کیلوگرم از دور رقابت ها حذف شدند اما حسن یزدانی در ۸۶ و امیرحسین زارع در سنگین وزن راهی فینال شدند.

مسابقات فینال و رده بندی ۴ وزن نخست از ساعت ۱۹:۳۰ دقیقه امروز یکشنبه آغاز می شود که رقابت حساس حسن یزدانی و دیوید تیلور در فینال وزن ۸۶ کیلوگرم پس از انجام ۸ مبارزه و همچنین برگزاری مراسم اهدای مدال دو وزن نخست، حدود ساعت ۲۰ و ۳۰ دقیقه برگزار می شود.

مبارزه امیرحسین زارع و گنو پتریاشویلی گرج نیز در دوازدهمین و آخرین مبارزه دیدارهای رده بندی و فینال ۴ وزن نخست و حدود ساعت ۲۰ و ۵۰ دقیقه به بعد برگزار خواهد شد.

همچنین رقابت های اوزان ۵۷، ۶۵، ۷۹ و۹۲ کیلوگرم نیز از ساعت ۱۲ ظهر امروز(یکشنبه) به وقت ایران آغاز می شود و تا ساعت ۱۶ ادامه خواهد داشت.

دیدارهای نیمه نهایی این ۴ وزن نیز از ساعت ۱۸ و پانزده دقیقه به وقت ایران آغاز می شود و به مدت یک ساعت ادامه خواهد داشت.

 

زارع-پتریاشویلی در فینال

در 4 وزن اول می توان امیرحسین زارع را ستاره کشتی ایران دانست. این پسر 20 ساله آملی که دو ماه قبل برنز المپیک را از آن خود کرد، با اینکه با قرعه سختی برخورد کرده بود، حتی بدون اینکه یک امتیاز هم به حریفانش بدهد، برای اولین بار به فینال مسابقات جهانی صعود کرد.  

این پدیده کشتی ایران در وزن 125 کیلوگرم ابتدا به مصاف دزیانیس خرامیانکوف از بلاروس رفت و 6 بر صفر او را مغلوب کرد.

با اینکه پیش بینی می شد مبارزه دوم زارع سخت تر باشد؛ او توانست با نتیجه 10 بر صفر نیکولاس گویازدوفسکی دارنده مدال برنز جهان از آمریکا را از پیش رو بردارد و راهی مرحله نیمه نهایی شود. 

شاهکار امیرحسین در این مرحله بود که برابر طاها آکگول قهرمان المپیک و جهان از ترکیه قرار گرفت. او با همان سبک هجومی کشتی گرفت و داوران را مجبور کرد که دو بار به کشتی گیر ترکیه ای اخطار بدهند و دو امتیاز به او برسد.

حملات بی هدف طاها آکگول در لحظات پایانی هم با عکس العمل خوب زارع همراه شد تا او دو امتیاز را با خاک کردن حریفش بگیرد و 4 بر صفر برنده مبارزه شود. 

امیرحسین زارع در اولین تجربه جهانی خود فردا شب باید در فینال مسابقات به مصاف گنو پتریاشویلی دارنده مدال های طلای جهان و نقره المپیک از گرجستان برود. زارع دو ماه قبل در نیمه نهایی المپیک توکیو مقابل این کشتی گیر شکست خورد و حالا وقت انتقام فرا رسیده است.

مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: