صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۲۱:۵۰ - ۱۲ مهر ۱۴۰۰ - 2021 October 04
کد خبر: ۱۰۴۴۷۴

اختلال در واتس‌آپ، اینستاگرام و فیسبوک

شبکه های اجتماعی واتس‌آپ، اینستاگرام و فیسبوک دچار اختلال شدند.

به گزارش راهبرد معاصر منابع خبری از اختلال و قطعی جهانی شبکه‌های اجتماعی واتس اپ، اینستاگرام و فیس‌بوک خبر دادند.  به گزارش خبرگزاری «آسوشیتدپرس» فیسبوک اینستاگرام و واتس اپ دوشنبه شب به وقت تهران در برخی از نقاط جهان از کار افتاد. فیسبوک و واتس اپ اعلام کرده‌اند که از این مشکل اطلاع دارند و در حال رفع مشکل هستند.

فیسبوک و واتس اپ اعلام کرده‌اند که نسبت به این مشکل اشراف دارند  و در حال رفع مشکل دارند. کاربران گزارش دادند که در ایالت‌های کالیفرنیا ، نیویورک در آمریکا  و اروپا، آسیا به فیسبوک دسترسی ندارند.

 کاربران رسانه‌های اجتماعی در بخش‌هایی از ایالات متحده ، ژاپن و برخی از نقاط اروپا تحت تأثیر این قطعی قرار گرفتند. فیس‌بوک در توییتر به کاربران خود  اطلاع داد که در حال رفع این مشکل در اسرع وقت است. برخی کابران از قطعی سرویس گوگل  و موتور جستجوی آن خبر داده‌اند. هنوز مشخص نیست که آیا حملات سایبری دلیل این قطعی گسترده بوده است یا خیر. 

این در حالی است که خبرگزاری «رویترز» مدعی شد که یک هکر 13 ساله چینی به نام «سون جیسو» باعث توقف خدمات فیسبوک و واتس اپ و اینستاگرام شده است. به دنبال این حادثه ارزش سهام شرکت فیسبوک سقوط کرد./فارس

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: