صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۰۸:۳۷ - ۱۴ مهر ۱۴۰۰ - 2021 October 06
کد خبر: ۱۰۴۵۷۲

سومین محموله سوخت ایران برای لبنان به بندر بانیاس سوریه رسید

منابع صهیونیستی در خبر فوری اعلام کردند سومین محموله سوخت ایران برای ارسال به لبنان به بندر بانیاس سوریه رسیده است.

به گزارش راهبرد معاصر، منابع صهیونیستی از رسیدن کشتی حامل سوخت گازوئیل ایران به بندر بانیاس سوریه خبر دادند.

مقامات صهیونیست می‌گویند این سومین محموله سوخت ایران است که در ماه‌های اخیر به منظور کمک به بحران کمبود سوخت لبنان در سوریه پهلو گرفته است.

حزب الله لبنان در بیانیه‌ای ضمن تشکر از کمک‌های ایران در بیانیه‌ای گفت: محموله‌های سوخت وارده شده از ایران تا حد زیادی مشکل کمبود سوخت در لبنان را در ماه‌های اخیر مرتفع کرده است.

لبنان چند ماهی می‌شود که با بحران کمبود فرآورده‌های نفتی از جمله بنزین مواجه است و مردم برای تامین مایحتاج خود در زمینه تامین سوخت با مشکلات عدیده‌ای رو به رو هستند.

تحریم‌های آمریکا سبب وخیم شدن اوضاع اقتصادی لبنان شده است که کمبود شدید سوخت یکی از این مسائل محسوب می‌شود و در نهایت حزب‌الله لبنان برای کمک به مردم و کاهش فشاری که به آن‌ها وارد می‌شود اقدام به واردات سوخت از ایران کرد.

بلافاصله پس از رسانه‌ای شدن خبر واردات سوخت از ایران به لبنان، آمریکایی‌ها مدعی شدند که در حال تلاش برای رفع مشکل سوخت در این کشور هستند، اما دبیر کل حزب الله تاکید کرده که موضوع واردات سوخت از ایران پروژه‌ای کوتاه مدت نیست بلکه تا زمانی که بیروت احساس نیاز کند این روند ادامه خواهد داشت. سوخت ایران طبق برنامه در بندر بانیاس سوریه تخلیه می‌شود و پس از طی کردن مسیر زمینی وارد لبنان می‌شود./باشگاه خبرنگاران

مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: