صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۶:۲۶ - ۲۷ مهر ۱۴۰۰ - 2021 October 19
کد خبر: ۱۰۶۰۵۱
شرایط ثبت نام جهش تولید مسکن

مدارک مورد نیاز ثبت نام طرح جهش تولید مسکن + جزییات و آدرس سامانه ثمن

قرار است از ساعت 12 فردا 28 مهر 1400 ثبت نام طرح جهش تولید مسکن در سامانه ثمن آغاز شود. در این گزارش می توانید جزییات این طرح و همچنین شرایط و مدارک مورد نیاز ثبت نام و همچنین میزان تسهیلات و اقساط آن را بخوانید.

به گزارش راهبرد معاصر وزارت راه و شهرسازی اعلام کرده است که ثبت نام طرح جهش تولید مسکن از ساعت 12 فردا چهارشنبه 28 مهر ماه 1400 آغاز می شود و متقاضیان ثبت نام می توانند به سامانه ثمن به آدرس saman.mrud.ir مراجعه کنند. البته هنوز ثبت نام برای شهرهایی است که زمین برای ساخت مسکن تامین شده و شرایط احداث فراهم شده است. بنا بر اعلام معاون وزیر راه و شهرسازی مدارک ثبت نام شامل مدارک و اطلاعات هویتی مربوط سرپرست خانوار و افراد تحت تکفل است که باید در سامانه درج شود.

شرایط ثبت نام جهش تولید مسکن بر اساس اعلام وزارت راه و شهرسازی چهار مورد است که تاهل، سکونت حداقل 5 سال در شهر مورد تقاضا و نداشتن مالکیت خصوصی مسکن در میان آنها است. علاوه بر فرد متقاضی باید فرم ج سبز داشته باشند که مفهوم آن این است که از ابتدای انقلاب تا به امروز از هیچ تشهیلات دولتی در حوزه مسکن و زمین استفاده نکرده باشند.

 

 

 

جزییات ثبت نام طرح جهش تولید مسکن + آدرس سامانه ثمن

ثبت نام طرح جهش تولید مسکن از فردا چهارشنبه 12 مهر ماه 1400 آغاز می شود و متقاضیان برای ثبت نام باید به سامانه ملی نهضت مسکن (سامانه ثمن) به نشانی www.saman.mrud.ir مراجعه و نام ‌نویسی کنند. این سامانه در حال حاضر غیر فعال است و از ساعد 12 فردا فعال خواهد شد.

 

 

 

مدارک ثبت نام طرح جهش تولید مسکن

برای ثبت نام ابتدا باید مدارک هویتی سرپرست خانوار و افراد تحت تکفل در سامانه بارگذاری شود. علاوه بر این سایر اطلاعات مالکیتی بر اساس شهر مورد تقاضا نیز باید در سامانه ثمن درج شود. پس از بررسی  اطلاعات متقاضایان در صورت واجد شرایط بودن  آنها باید به دفاتر اعلام شده به صورت حضور مراجعه کنند تا سابقه 5 سال سکونت ر شهر مورد تقاضا کنترل می شود. پس از آن در صورت تائید و صحت به بانک معرفی شده و پس از تشکیل حساب سپرده مسدودی به نام خودشان به پروژه های شروع شده معرفی می شوند.

 

 

شرایط ثبت نام جهش تولید مسکن

پس از ان که دولت اعلام کرد قرار است با اجرای قانون جهش تولید مسکن افراد فاقد مسکن خانه دار شوند اعلام کرد تنها افراد می توانند از این تسهیلات استفاده کنند که 4 شرط اصلی را دارا باشند. داشتن تاهل، سابقه 5 سال سکونت در شهر مورد نظر و همچنین نداشتن مالکیت خصوصی زمین و مسکن و همچنین استفاده نکردن از تسهیلان دولتی در حوزه مسکن و زمین 4 شرط اصلی است که متقاضیان باید دارا باشند.

 

شرایط ثبت نام جهش تولید مسکن

۱. سبز بودن فرم ج متقاضی به این معنا که از ابتدای انقلاب تاکنون از امکانات دولتی یا یارانه‌ای بخش مسکن و زمین و وام مسکن استفاده نکرده باشد

۲. متأهل یا سرپرست خانوار بودن

۳. داشتن سابقه حداقل ۵ سال سکونت در شهر مورد تقاضا

۴. نداشتن مالکیت خصوصی املاک یا مسکن

 

 

ثبت نام در کدام استان ها انجام می شود؟

در همه ۳۱ استان ثبت نام انجام می‌شود. به سرعت سایر شهرهایی که در سامانه نیست پس از تأمین زمین، به سامانه افزوده خواهد شد و اطلاع رسانی در این زمینه انجام می‌شود.معاون وزیر راه و شهرسازی تأکید کرد: اولویت ویژه‌ای وجود ندارد و همه کسانی که شرایط مذکور را دارا باشند می‌توانند ثبت نام کنند. ثبت نام از ساعت ۱۲ ظهر فردا آغاز شده و تا اطلاع ثانوی ادامه دارد.

 

 

 

مبلغ وام طرح جهش مسکن چقدر است؟

همچنین قرار است دولت به متقاضیان طرح جهش مسکن، وام بدهد. اگرچه هنوز مبلغ این وام مشخص نیست. اما آنگونه که وزیر راه و نمایندگان مجلس گفته‌اند مبلغ وام بین ۳۰۰ تا ۴۵۰ میلیون تومان است.

همچنین گفته شده که اقساط ماهیانه وام طرح جهش مسکن، بین ۳ میلیون و ۷۵۰ هزار تا ۵ میلیون تومان است. این وام ۲۰ ساله است. اما مشخص نیست کارمزد آن چقدر است. برخی می‌گویند کارمزد تسهیلات مسکن رئیسی ۱۸ درصد است اما برخی از نمایندگان از وام خرید مسکن با کارمزد زیر ۱۰ درصد خبر داده‌اند.

 

اقساط تسهیلات طرح جهش تولید مسکن

هنوز جزئیات اقساط و نرخ سود تسهیلات خانه‌های طرح جهش تولید مسکن برای دهکهای مختلف توسط بانک مرکزی اعلام نشده، اما اقبال شاکری ـ نماینده مجلس ـ گفته که تسهیلات ۴۵۰ میلیون تومان است که به سازندگان پرداخت می‌شود. اقساط نیز ۳ میلیون و ۷۵۰ هزار تا ۵ میلیون تومان خواهد بود. همچنین وزارت راه و شهرسازی اعلام کرده که تلاش می‌کند حداکثر کمک را به دهکهای یک تا سه داشته باشد. این کمکها می‌تواند شامل تقبل تمام یا بخشی از نرخ سود تسهیلات، زمین رایگان، خدمات مهندسی و عوارض صدور پروانه باشد.

 

 

سبز بودن فرم ج یعنی چه؟

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره شرایط متقاضیان واحدهای طرح جهش تولید مسکن گفت: عدم استفاده از تسهیلات یارانه‌ای دولتی در بخش مسکن و سبز بودن فرم «ج»، فقدان مالکیت خصوصی، متاهل یا سرپرست خانوار بودن و سابقه حداقل پنج سال سکونت در شهر مورد تقاضا، چهار شرط اصلی خواهد بود. محمودزاده با بیان اینکه امکانات و تسهیلات طرح جهش تولید مسکن به مراتب بیش از طرحهای قبلی است افزود: به واسطه امکانی که قانون‌گذار تعیین کرده طرح جهش تولید و تامین مسکن از نظر میزان تسهیلات، سود وامها و خدماتی که دولت می‌دهد به مراتب پیشرفته‌تر از پروژه‌های قبلی است. البته به شورای عالی مسکن پیشنهاد داده‌ایم که پروژه‌های قبلی هم مشمول همه امتیازات این طرح شوند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ‌روز سه‌شنبه ۲۷ مهرماه درخصوص سقف و نرخ سود تسهیلات طرح جهش مسکن با بانک مرکزی جلسه داریم گفت: هنوز درباره جزئیات وامها مصوبه‌ای اخذ نشده است. تا کنون چندین جلسه در این‌باره برگزار شده که امیدواریم در نشست فردا تصمیمات نهایی اتخاذ و اگر ابهامی از سوی کارشناسان وجود دارد برطرف شود. در مراحل بعدی شورای پول و اعتبار و شورای عالی مسکن تصمیم نهایی را اخذ خواهند کرد. به گفته محمودزاده، جلسات کارشناسی درباره جزئیات نحوه تامین منابع مالی و تسهیلات، خللی در ثبت نام ایجاد نخواهد کرد و می‌توانیم به صورت موازی، کارها را جلو ببریم.

 

مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: