صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۱۸:۲۵
  • يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
  • Sunday 12 May 2024
تاریخ انتشار: ۲۱:۲۷ - ۳۰ مهر ۱۴۰۰ - 2021 October 22
کد خبر: ۱۰۶۴۴۹
تعداد نظرات: ۴ نظر

احتمال افزایش حقوق معلمان از مهر/ حقوق کدام معلمان از مهرماه زیاد می‌شود؟

اگرچه مساله رتبه‌بندی فرهنگیان و معلمان مدت‌هاست که در دستور کار است، اما رئیس کمیسیون آموزش مجلس گفته احتمالا این طرح به زودی تصویب می‌شود و احتمالا حقوق معلمان از ابتدای مهر بر اساس رتبه‌بندی جدید محاسبه می‌شود. اما در طرح رتبه‌بندی حقوق معلمان چقدر افزایش می‌یابد؟

به گزارش راهبرد معاصر، آنگونه که علیرضا منادی گفته قرار است در طرح رتبه‌‌بندی، معلمان به پنج گروه تقسیم شوند و حقوق و مزایای آنها بر اساس گروهی که در آن قرار می‌گیرند محاسبه و پرداخت شود.

بر اساس گفته‌های این نماینده مجلس، در طرح رتبه‌بندی معلمان در پنج رتبه آموزشیار معلم، مربی معلم، استادیار معلم، دانشیار معلم و استاد معلم تقسیم می‌شوند. بیشترین افزایش حقوق و مزایا در این طرح مربوط به استادمعلمان است و کمترین آن مربوط به آموزشیار معلمان.

بر این اساس در طرح رتبه‌بندی معلمان، معلمانی که در گروه استاد معلم قرار بگیرند، مشمول افزایش ۷۰ درصدی حقوق می‌شوند. رتبه بعدی مربوط به دانشیار معلم است که مشمول افزایش ۶۰ درصدی حقوق می‌شوند.

پس از آن استادیار معلمان قرار دارند که احتمالا حقوق آنها ۴۵ درصد بیشتر می‌شود. حقوق مربی معلم افزایش ۳۵ درصدی دارد. اما کمترین میزان افزایش حقوق مربوط به آموزشیار معلمان است که می‌توانند منتظر افزایش ۲۵ درصدی حقوق خود باشند.

زمان اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان
طرح رتبه‌بندی معلمان چه زمان بررسی و اجرا می‌شود؟ آنگونه که رئیس کمیسیون آموزش مجلس گفته یکشنبه ۹ ابان مجلس بازگشایی می‌شود و قرار است بررسی طرح رتبه‌بندی معلمان اولین دستور کار مجلس باشد.
این نماینده مجلس گفته این طرح به زودی تصویب می‌شود و انتظار می‌رود تا دو ماه آینده رتبه‌بندی معلمان برای اجرا آماده باشد. اما آنگونه که این نماینده وعده داده احتمالا حقوق کلیه معلمان مشمول این طرح، از ۳۱ شهریور ماه بر اساس طرح رتبه‌بندی جدید محاسبه می‌شود.

به عبارتی حقوق معلمان از ابتدای مهر سال جاری باید مشمول افزایش ۷۰ تا ۲۵ درصدی شود.

البته پیش از این هم بارها مساله بررسی این طرح مطرح شده بود که هر بار با مشکل مواجه شده است. اما اکنون به نظر می‌رسد اجرای این طرح به مراحل پایانی نزدیک شده است.

اما سوالی که وجود دارد این است که آیا دولت توان پرداخت این افزایش حقوق را دارد یا نه؟

روز گذشته بهروز محبی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفته بود ایران قرار است از طریق تهاتر نفت، حقوق بازنشستگان را بپردازد. او گفته بود: «بسیاری از وزرا در حال مذاکره با کشورهایی مانند چین و روسیه هستند تا پروژه‌ها از طریق تهاتر با نفت خام عملیاتی شوند. این ایده باعث آزادسازی احتمالی بخشی از منابع و استفاده از آنها برای حمایت از بازنشستگان خواهد شد.»/تجارت نیوز

مطالب مرتبط
نظر شما
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مجید
۰۱:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
خوش به حال معلمان خداییش اخرته کار دارن من با 50 ماه منطقه 31 سال کار مدیر هم بودم 27 سال خدمت با درجه بالا بازنشسته شدم حقوقم با معلم 7 سال سابقه یکی هست
کوروش
۰۰:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
در حق معلمان ظلم کردین چرا دوماه دیگه بااین تورم سرسام اور معلمان برن دزدی فکر جیبهای پرپول خودتان کرده اید فکر میکنین همه سیرن عین شماها سیر از دل گرسنه خبر ندارد خدایا خودت ظهور کن اگه هستی اگه نیستی اینا هزار کار دیگه به سرمون میدن که به مرگمون راضی بشیم خاک تو سرشما فرهنگیان که اینقد اسکل کردن شماها رو خاک بر سرتان
ناشناس
۲۲:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۳۰
کشک 80درصد هست علمی
وعده سر خرمن که نخواهد بود
داود یاوری
۲۲:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۳۰
سلام با تشکر از رهبر فرزانه انقلاب ریاست محترم جمهوری و ریاست مجلس و نما یندگان مردم امید است با یاری خداوند و توسل به مهد عالم امکان پس از ده سال از برسی و وعدهای انجام نشده این بار در عمل این کار برای قشر زحمتکش و در عرصه های مختلف انقلاب اجنام پذیرد نهایت تشکر از عزیزانی که زحمات رتبه بندی را شبا نه روز از ان دریق ننمودهاند اجرتان با یکتای بی همتا برادر کوچک شما داود یاوری دبیر شهرستان گلپایگان