صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۸:۳۷ - ۰۸ آبان ۱۴۰۰ - 2021 October 30
کد خبر: ۱۰۷۴۳۱

تمایل عون به برقراری بهترین روابط ممکن با ریاض

رئیس جمهور لبنان در جدیدترین صحبت های خود با تاکید بر بهبود روابط این کشور با عربستان از تمایل خود برای برقراری بهترین روابط ممکن با عربستان خبر داده است.

به گزارش راهبرد معاصر به نقل از اسپوتنیک، میشل عون، رئیس جمهور لبنان، در بحبوحه تشدید بحران دیپلماتیک ناشی از اظهارات جرج قرداحی، وزیر اطلاع رسانی لبنان در مورد جنگ یمن، تمایل خود را برای برقراری بهترین روابط ممکن با عربستان ابراز کرد.

در این زمینه، رئیس جمهور عون بار دیگر بر تمایل خود برای برقراری بهترین روابط با  عربستان و نهادینه سازی و تحکیم این روابط از طریق امضای موافقت نامه‌های دوجانبه بین دو کشور تاکید کرد و گفت: «مواضع و نظرات برخی نباید بر روابط با عربستان تاثیر بگذارد. ما مشتاقیم با امضای قرارداد‌های دوجانبه بهترین روابط را با عربستان برقرار کنیم.»

رئیس جمهور عون ابراز امیدواری کرد که ارتباطات دو کشور به سطحی برسد که لبنان آرزوی آن را دارد.

از طرفی دیگر نیز، نخست وزیران سابق لبنان، با درخواستی مشترک خواستار استعفای جرج قرداحی در بحبوحه افزایش تنش‌های دیپلماتیک بین لبنان و عربستان شدند.

فواد سنیوره و سعد حریری، نخست وزیران سابق و تمام اظهارات قرداحی را محکوم کردند و خارج از چارچوب هنجار‌های  سیاسی و دیپلماتیک توصیف کردند.

در این بیانیه مشترک آمده است: «مواضع قرداحی به ضرر منافع ملی لبنان بوده و صدمات زیادی را به لبنان وارد کرده  و او باید در اسرع وقت استعفا دهد. حضور بیشتر قرداحی در کابینه وزیران تهدیدی برای روابط لبنان و کشور‌های عربی و منافع لبنان و مردم لبنان است.»

ریاض بعد از فراخواندن سفیر خود از بیروت، در پی اظهارات وزیر اطلاع رسانی لبنان درباره جنگ یمن، سفیر لبنان در ریاض را اخراج کرد. کشور‌های حاشیه خلیج فارس مانند بحرین و کویت نیز عذر سفرای لبنان را خواستند و سفیران خود را نیز از لبنان فراخواندند./باشگاه خبرنگاران

برچسب ها
مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: