صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۷:۰۹ - ۰۹ آبان ۱۴۰۰ - 2021 October 31
کد خبر: ۱۰۷۵۸۲
تعداد نظرات: ۲ نظر

علت درگذشت حجت الاسلام سید ابراهیم میرباقری + بیوگرافی

علت درگذشت حجت الاسلام سید ابراهیم میرباقری ضربه مغری اعلام شده است.

به گزارش راهبرد معاصر حجت الاسلام سید ابراهیم میرباقری استاد حوزه علمیه تهران دو روز پیش در 82 سالگی دار فانی را وداع گفت. علات درگذشت او ضربه مغزی ناشی از سانحه تصادف با موتورسیکلت اعلام شده است. مراسم تشییع او  ساعت ۱۰ صبح امروز یکشنبه ۹ آبان‌ماه ۱۴۰۰ برگزار شد.

درگذشت حجت الاسلام سید ابراهیم میرباقری

حجت الاسلام سیدابراهیم میرباقری استاد حوزه علمیه تهران روز گذشته دعوت حق را لبیک گفت.

این عالم ربانی چند روز قبل بر اثر سانحه تصادف دچار ضربه مغزی شده بود که نهایتاً دعوت حق را لبیک گفت.

مراسم تشییع پیکر حجت الاسلام سیدابراهیم میرباقری فردا یکشنبه ۹ آبان‌ماه ۱۴۰۰ از ساعت ۱۰ صبح از انتهای خیابان انقلاب، چهارمردان، درب ورودی گلزار شهدای قم به سمت امام‌زاده علی ابن جعفر علیه‌السلام تشییع می‌شود.

مراسم ختم این استاد حوزه علمیه از ساعت ۱۵ فردا یکشنبه در مسجد الغدیر واقع در بلوار امین قم برگزار می‌شود.

 

 

بیوگرافی حجت الاسلام سید ابراهیم میرباقری

آیت الله سید ابراهیم میر باقری, متولد سال ۱۳۲۶ در شاهرود، فرزند سید حسن (خیاط) شاهرودی از اساتید حوزه و روحانی و فضلاء، نويسندگان، خطباء و اساتيد معاصر حوزه و دانشگاه ایرانی است. این عالم ربانی برادر بزرگ استاد سید محمدمهدی میرباقری است. وی چند روز قبل بر اثر سانحه تصادف دچار ضربه‌ مغزی شده بود که نهایتاً دعوت حق را لبیک گفت.

ایشان شاگرد آيت‌اللَّه گلپايگانى و محقق داماد و آيت‌اللَّه قاضى طباطبائى بودند.

حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم‌ میرباقری مدرس سطح عالی حوزه علمیه تهران که از چند روز پیش در سانحه تصادف با موتورسیکلت دچار ضربه مغزی شده و به کما رفته بود، شب گذشته دار فانی را وداع گفت و به دیار باقی شتافت.

خانواده و زندگی شخصی

سید ابراهیم میر باقری فرزند مرحوم حاج سيد حسن (خياط) شاهرودى و برادرزاده حاج سيد على ميرباقرى، واعظ معروف تهران، در شاهرود در يک‌ خانواده با ديانت و تقوا متولد شد و پرورش يافت. از همسر و تعداد فرزندان ایشان اطلاعی در دست نیست

وى دروس ابتدائى را در زادگاه خود خوانده و پس از آن در خدمت والد ماجدش در سال ۱۳۲۷ش به قم مهاجرت نموده و دوران دبيرستان را در مدرسه حكيم نظامى (كه امروز به نام دبيرستان امام صادق(ع) است) گذرانيد.

در سال ۱۳۳۶ش وارد حوزه علميه و به تحصيل علوم عربى، ادبى، منطق، فقه و اصول پرداخته و دروس ياد شده را از محضر آياتى چون آقاى سلطانى بروجردى، مشكينى و مرحوم آيت‌اللَّه مجاهدى فراگرفته و بعد در درس خارج آيت‌اللَّه گلپايگانى و محقق داماد شركت و استفاده نموده و علوم عقلى و فلسفى را از محضر آيت‌اللَّه قاضى طباطبائى آموخت

سوابق تحصیلی

در سال ۱۳۴۷ش به تهران عزيمت نمود و دوره الهيات را در دانشگاه به پايان رسانيد و به دريافت مدرک دكترا در رشته الهيات نائل شد و تا آخر عمر، به تدريس در آنجا و نيز تبليغ و ترويج از طريق منبر و خطابه‌خوانى اشتغال داشتند.

مراسم تشییع و خاکسپاری

مراسم تشییع پیکر ایشان فردا یکشنبه ۹ آبان‌ماه ۱۴۰۰ از ساعت ۱۰ صبح از انتهای خیابان انقلاب، چهارمردان، درب ورودی گلزار شهدای قم به سمت امام‌زاده علی ابن جعفر علیه‌السلام تشییع می‌شود و
مراسم ختم این استاد حوزه علمیه از ساعت ۱۵ تا ۱۶:۳۰ فردا یکشنبه در مسجد الغدیر واقع در بلوار الغدیر قم برگزار می‌شود.

برخی آثار

مرحوم میرباقری ترجمه كتاب شريف مكارم الاخلاق، ترجمه تفسير مجمع البيان و ترجمه احتجاج طبرسى را در کارنامه خود دارد

 

مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
فاطمه
۱۴:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
متولد 26 میشه 74 سال
ناشناس
۰۴:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
خداوند هم ایشان را بیامرزد هم مارا