صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۲۰:۱۵ - ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - 2019 May 10
کد خبر: ۱۰۷۷۵
سلاحی که برای فشار بر ایران به قطر اعزام شد

بمب افکن بی ۵۲ (b 52) استراتوفورترس آمریکا + تصاویر

دونالد ترامپ برای تحت فشار قرار دادن ایران 4 فروند بمب افکن بی ۵۲ (b 52) استراتوفورترس را به قطر فرستاده و ناو هواپیمابر آبراهام لینکلن را راهی خلیج فارس کرده است.

به گزارش راهبرد معاصر؛ دونالد ترامپ در ادامه بلوف های خود برای تحت فشار قرار دادن ایران 4 فروند بمب افکن بی ۵۲ (b 52) استراتوفورترس را به قطر فرستاده و ناو هواپیمابر آبراهام لینکلن را راهی خلیج فارس کرده است. با این اقدام او قصد کشاندن ایران پای میز مذاکره و تحمیل شرایط خود را دارد. این در حالی است که هر گونه مذاکره ای در دوره او قاطعانه از طرف مقامات عالی ایران رد شده است و همه چیز منوط به بازگشت آمریکا به برجام شده است.

 

بمب افکن بی ۵۲ (b 52) استراتوفورترس آمریکا

 


مشخصات بمب افکن بی ۵۲ (b 52) استراتوفورترس آمریکا

بوئینگ بی ۵۲ استراتوفورترس (Boeing B52 Stratofortress) هواپیمای جت بمب‌افکن راهبردی فروصوت است که شرکت بوئینگ آن را برای نیروی هوایی ایالات متحده طراحی کرده و ساخته‌است.

این هواپیما برای مأموریت‌های بازدارندگی هسته‌ای در دوره جنگ سرد و به عنوان جایگزینی برای بمب‌افکن کانویر بی-۳۶ ساخته شد.

بی-۵۲ توانایی پرواز با سرعت‌های نزدیک به سرعت صوت تا ارتفاع ۱۵ هزار متری را دارد. این هواپیما قادر به حمل بمب اتمی یا متعارف هدایت‌شونده و قابلیت ناوبری دقیق جهانی است. از بی-۵۲ در جنگ‌های متعارف برای مأموریت‌های تهاجمی استراتژیک، پشتیبانی نزدیک هوایی، و عملیات دریایی استفاده می‌شود. بی-۵۲ در مأموریت‌های پایش اقیانوس هم بسیار کارآمد است و می‌تواند به نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا در عملیات‌های ضد کشتی و مین‌گذاری کمک کند. این هواپیما می‌تواند در طول دو ساعت ۳۶۴ هزار کیلومتر مربع از سطح اقیانوس را دیده‌بانی کند.

برد عملیاتی بی ۵۲ با سوخت کامل به بیش از ۱۴ هزار کیلومتر می‌رسد در حالی‌که با سوخت‌گیری هوایی می‌تواند تا جایی که توانایی جسمی خدمه پروازی آن اجازه دهد به پرواز خود ادامه دهد. این بمب‌افکن می‌تواند که به مدت ۳۵ ساعت، بیش از ۱۴ هزارکیلو متر را بدون سوخت‌گیری مجدد پرواز کند. حمله به نیروگاه برق و مراکز مخابراتی بغداد در سال ۱۹۹۶ با برد ۲۹ هزار و ۶۰۰ کیلومتر در طول ۳۴ ساعت طولانی‌ترین مسافتی بود که تاکنون با این هواپیما در یک مأموریت جنگی پیموده شده‌است.

حداکثر سرعت بی-۵۲ حدود ۱۰۴۵ کیلومتر در ساعت (۰٫۸۶ ماخ) است.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: