صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۸:۰۶ - ۱۱ آبان ۱۴۰۰ - 2021 November 02
کد خبر: ۱۰۷۹۵۵

دفتر آیت الله سیستانی:مرجعیت دینی هیچ‌گونه جهت‌گیری در تشکیل دولت آینده ندارد

دفتر آیت الله سیستانی در اطلاعیه ای اعلام کرد:تاکید می‌کنیم که مرجعیت عالیقدر دینی در جلسات، مباحثه‌ها، ارتباطات و گفتگو‌ها در مورد تشکیل ائتلاف‌های سیاسی و تشکیل دولت آینده هیچ‌گونه شرکت و جهت‌گیری ندارد و شایعاتی که در این رابطه از برخی احزاب و جناح‌ها در رسانه‌ها منتشر می‌شود از پایه و اساس صحت ندارد.

به گزارش راهبرد معاصر به نقل از المعلومه، یکی از مسئولان دفتر آیت‌ الله سیستانی، مرجع بزرگ دینی در عراق در نجف اشرف در مورد تشکیل دولت جدید عراق گفت: تاکید می‌کنیم که مرجعیت عالیقدر دینی در جلسات، مباحثه‌ها، ارتباطات و گفتگو‌ها در مورد تشکیل ائتلاف‌های سیاسی و تشکیل دولت آینده هیچ‌گونه شرکت و جهت‌گیری ندارد و شایعاتی که در این رابطه از برخی احزاب و جناح‌ها در رسانه‌ها منتشر می‌شود از پایه و اساس صحت ندارد.

پیش از این مرجعیت عالیقدر عراق اعلام کرده بود مردم این کشور به پای صندوق‌های رای رفته و در انتخابات شرکت کنند و به اشخاصی رای دهند که به صلاح کشور خود می‌اندیشند و به بیگانگان وابسته نیستند.

بعد از انتخابات پارلمان عراق، نمایندگان جدید و ائتلافی که کرسی‌های بیشتری را در مجلس به دست آورده است باید از میان عرب‌های شیعه یک فرد را به عنوان نخست‌وزیر معرفی کنند.

تاکنون رایزنی‌های بسیاری در بین مقامات این کشور برای انتخاب نخست‌وزیر انجام شده است و جریان صدر که بیشترین کرسی را در این انتخابات به دست آورده باید نخست‌وزیر مدنظر خود را به پارلمان معرفی کند./باشگاه خبرنگاران

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: