صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۲۰:۵۱ - ۱۲ آبان ۱۴۰۰ - 2021 November 03
کد خبر: ۱۰۸۱۶۴
تعداد نظرات: ۳ نظر

درخواست مجلس از دولت درباره رتبه بندی معلمان

به گفته یک نماینده مجلس دولت از مجلس خواسته است ابهامات تعداد معلمان مشمول و میزان بار مالی رتبه بندی معلمان را برطرف کند.

به گزارش راهبرد معاصر احمد علیرضا بیگی، نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس، در خصوص جزئیات جلسه‌ی غیر علنی نمایندگان مجلس شورای اسلامی با روسای سازمان‌های برنامه و بودجه و اداری استخدامی اظهار کرد: نمایندگان دولت در این جلسه اعلام کردند که لایحه‌ی پیشنهادی برای رتبه‌ بندی معلمان در مجلس دچار تغییرات زیادی شده است و ۴۴ هزار میلیارد تومان هزینه به کشور تحمیل خواهد شد که این امر موجب افزایش پایه‌ی پولی، تحمیل گرانی و تورم به مردم می‌شود. وی ادامه داد: رئیس سازمان برنامه و بودجه و رئیس سازمان اداری و استخدامی معتقد بودند تغییرات در لایحه‌ی رتبه‌ بندی فرهنگیان در سقف ۲۵ هزار میلیارد تومان انجام شود و فراتر نرود.

وی خاطرنشان کرد: دولت نمی‌خواهد لایحه‌ی رتبه‌بندی را اعاده کند، چون تبعات اجتماعی دارد و دولت سیزدهم برای معلمان احترام زیادی قائل است.

بیگی افزود: رئیس سازمان برنامه و بودجه معتقد بود لایحه‌ی رتبه‌ بندی باید در چارچوب بودجه‌ی تعیین شده در مجلس به تصویب برسد درحالیکه اعداد متفاوتی در مورد مشمولین این لایحه اعلام شده است که بین ۶۰۰ هزار تا ۹۰۰ هزار نفر است که این اختلاف ۳۰۰ هزار نفری عدد قابل توجهی است.

وی گفت: ما در این جلسه از دولت خواستیم ابهامات موجود پیرامون تعداد معلمان مشمول این لایحه و میزان بار مالی این لایحه برای دولت را بر طرف کند.

وی اضافه کرد: دولت و مجلس معتقد هستند این لایحه باید در سقف بودجه‌ی پیشنهادی به تصویب برسد تا باعث آزردگی جامعه آموزش و پرورش نشود. زیرا در صورتی که مجلس هزینه‌ها را افزایش دهد، دولت ناچار به استرداد لایحه خواهد شد.

نماینده‌ی مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: باید تکلیف این لایحه قبل از تصویب بودجه مشخص شود تا دولت با نگاه جامع‌تری لایحه‌ی بودجه‌ی سال ۱۴۰۱ را به مجلس ارائه کند.

بیگی در پایان گفت: دولت معتقد است بعد از تصویب رتبه‌بندی معلمان، فرهنگیان بازنشسته نیز مطالباتی خواهند داشت که تغییرات مورد نظر در حقوق بازنشستگان نیز اعمال شود. پس از آن‌ها نیز کارمندان دولت مطالباتی خواهند داشت لذا دولت خواستار نگاه جامع نمایندگان به این لایحه است چراکه اگر هزینه‌های جدیدی به بودجه تحمیل شود، ضریب جینی افزایش یافته و فقر به گروه‌های ضعیف جامعه تحمیل می‌شود./شایانیوز

مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
۱۴:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۳
آقا معلم رتبه بندی نمیخاد افزایش گور بابای مجلسیا ودولت خواهش می شود برای عدم ایجاد تورم و بار مالی و ایجاد درآمد بر دولت تمام کارکنان اداری و بانکی و دادگستری و دارایی و مالیات وارتشی و سپاهی و غیره همتراز حقوق معلم قرار بدهید و معلم افزایش نمیخاد معلم اجرای عدالت و مساوات میخاد .اونی که برنامه و طرح با تاخیر میخاد اجرا بشه علاقه ی به اجرای عدالت نیست . .....
لقمان
۰۸:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۳
به جای این همه هیاهو عمل کنید
دکتر رزاقی. دکترای تجارت از دانشگاه luc مالزی .یک معلم
۲۳:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
دولت ومجلس باپرداخت برابری حقوق برای همه کارکنان سه قوه درکل کشور میتوانند تورم را کاهش بدهند.بازار را کنترل بکنند.وقیمت ها را کاهش بدهند بازار پولی کنترل خواهد شدجلوی خلق پول گرفته خواهدشد‌.واختلاف طبقای کم خواهدشد.وغیره.پس افزایش نازجیز حقوق معلم نیاید بهانه ای بشود برای عدم اجرای رتبه بندی ،که این قشر همچنان در زیر خط فقر باقی بمانن.که این وضعیت زینده حکومت اسلامی نیست.براستی که معلمی شغل انبیاء است .